Zöldinfó
DHL Supply Chain Magyarország – mérföldkő a karbonsemleges logisztikában
A DHL Supply Chain, a világ vezető szerződéses logisztikai vállalata elkötelezett a fenntartható logisztika iránt, 2023-ra közel 400 000 négyzetméteres karbonsemleges ingatlanportfóliót fejlesztettek ki, melyben kifejezetten kiemelt szerepet kapnak a karbonsemleges raktárak.
A logisztikai vállalat fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén Magyarországon is, a CTP Magyarország által fejlesztett, a CTPark Budapest East területén található üllői raktáruk elnyerte a karbonsemleges minősítést, hozzájárulva a vállalat GoGreen kezdeményezéséhez, melynek keretében a DHL 7 milliárd eurót invesztál szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére 2030-ig, és vállalja, hogy teljesen szén-dioxid-mentes lesz 2050-re.
A CTP magyarországi beruházásai során fenntartható technológiákat alkalmaz, az energiafelhasználás optimalizálása érdekében épületeit 2020 óta hőszivattyú technológiával fűti és hűti, gázt az új beruházásoknál nem is használ. Épületeik áram ellátását részben saját napelemparkjaik biztosítják, amelyek Üllőn, Biatorbágyon, Dunaharasztin és Komáromban már elérhetők több mint 10 MW teljesítménnyel, emellett épületein folyamatosan hajtja végre felújítási programját és tetőre szerelt nagy kapacitású napelempark fejlesztését, hogy bérlői számára a legmodernebb igények szerinti épületeket és igény szerint zöld energiát is tudjon biztosítani.
A karbonsemleges raktáraknak szigorú kritériumoknak kell megfelelniük annak érdekében, hogy a fenntarthatósági célok elérhetők legyenek. Kolozsy Balázs, a DHL Supply Chain Fulfillment Site Operation and Business Development Support Managere elmondta: „Egyik legfontosabb ismertetőjele a karbonsemlegességnek, hogy a raktár nem használ földgázt a fűtéshez, hanem hőszivattyúkkal üzemel. Természetesen a hűtés/fűtés mellett számos egyéb elemmel is rendelkeznie kell az épületnek, a DHL értékelésében 20 különböző pontot vizsgálunk a megújuló energia, hatékony világítás, elektromos töltés, hűtés/fűtés, épületautomatizálás, környezeti hatások témakörökben.”
Az új raktárban aktívan használják az épületautomatizálási rendszert, amely online adatokat biztosít az energiafelhasználásról, lehetővé téve a világítás, fűtés és targoncatöltési folyamatok optimalizálását. A mozgásérzékelőkkel ellátott raktár lehetővé teszi továbbá, hogy a világítás automatikusan kikapcsoljon, ha egy adott területen nem történik munkavégzés.
A karbonsemlegesség kulcseleme a napelemek használata is, melyek kiválóan telepíthetők a raktárak tetejére, csökkentve ezzel a nettó villamosenergia-felhasználást. Az épületautomatizálási rendszer monitorozza és pontos, online adatokat szolgáltat az energiafelhasználásról, lehetővé téve a fogyasztók nyomon követését és programozását. Ennek eredményeképpen a hűtés/fűtés szabályzás és a világítás programozása optimalizálási lehetőségeket kínál.
A karbonsemlegesség elérése azonban nem csupán az energiaforrások diverzifikációját jelenti, hanem a fenntartható logisztika kiterjesztését az innováció, technológia és a munkavállalói tudatosság terén is.
„A DHL Group élen jár a fenntarthatóságot célzó projektek bevezetésében. A szállítmányozás területén elektromos furgonokat és tehergépkocsikat állítunk forgalomba, valamint multimodális megoldásokat ajánlunk ügyfeleinknek annak érdekében, hogy az áruforgalmat a vasútra tereljük. A légi közlekedésben élen jár a csoport a fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyagok felhasználásában.” – hangsúlyozta Kolozsy Balázs.
„A DHL Supply Chain nem csak technológiai fejlesztésekkel, hanem a dolgozók tudatosságának növelésével is elkötelezett a fenntarthatóság iránt. A munkavállalók oktatása és tudatosságra nevelése online tréningeken keresztül történik, melyek a raktár fenntartható használatára összpontosítanak. Ezen felül a vállalat rendszeresen szervez faültetési programokat, amelyeken a dolgozók aktívan részt vehetnek, ezáltal hozzájárulva a környezetvédelmi kezdeményezésekhez.” – tette hozzá Kolozsy Balázs.
A vállalatról bővebben:
DHL – Excellence. Simply delivered.
A DHL a logisztikai iparág vezető globális márkája. A DHL részlegei a logisztikai szolgáltatások páratlan portfólióját kínálják a nemzeti és nemzetközi csomagkézbesítéstől, az e-kereskedelmi szállítási és teljesítési megoldásokon, a nemzetközi expressz, közúti, légi és tengeri szállításon át az ipari ellátási lánc menedzsmentig. A világszerte több mint 220 országban és területen mintegy 395 000 alkalmazottal a DHL biztonságosan és megbízhatóan köti össze az embereket és a vállalkozásokat, lehetővé téve a globális fenntartható kereskedelmi forgalmat. A DHL a növekedési piacokra és iparágakra – többek között a technológia, az élettudományok és az egészségügy, a gépészet, a gyártás és az energia, az autó-mobilitás és a kiskereskedelem – specializált megoldásaival döntően “A világ logisztikai vállalataként” van pozícionálva.
A DHL a DHL Group része. A csoport 2022-ben több mint 94 milliárd eurós bevételt ért el. Fenntartható üzleti gyakorlatával, valamint a társadalom és a környezet iránti elkötelezettségével a Csoport pozitívan járul hozzá a világhoz. A DHL Group célja, hogy 2050-re elérje a nettó nulla károsanyag-kibocsátású logisztikát.
A CTP-ről bővebben:
A CTP bruttó bérbeadható terület alapján Európa legnagyobb, tőzsdén jegyzett logisztikai és ipari ingatlantulajdonosa, -fejlesztője és -kezelője, amely 10 országban 11,2 millió m2 GLA tulajdonosa, Magyarországon 1.1 millió m2 bérbeadható ipari logisztikai raktár területtel rendelkezik. A CTP minden új épülete „VERY GOOD” vagy annál jobb BREEAM-minősítéssel rendelkezik továbbá a Sustainalytics vállalattól a legjobb, „Negligible-Risk” ESG minősítést kapta meg.
A CTP tervei szerint az évtized végére Magyarországon 2 millió m2-re, csoport szinten pedig 20 millió m2-re növeli portfólióját, hosszabb távon pedig teljesen energiafüggetlen ipari parkok létrehozását tűzi ki célul, amelyekben a felhasznált energiát teljes egészében a parkon belül állítják elő, a felesleget pedig a helyi villamosenergia-hálózatba táplálják be a környező közösségek támogatására. Ez csökkenti a bérleti költségeket és elősegíti egy rugalmasabb és biztonságosabb energiahálózat létrehozását, így mérsékelve a CTP és ügyfelei karbonlábnyomát.” – emelte ki dr. Gondi Ferenc a CTP Magyarország ügyvezetője.
Zöldinfó
Fenntarthatóság a pályán és azon kívül: Az Ausztrál Open hivatalos partnere lett a Waterdrop
A waterdrop a világ egyik legnevesebb teniszversenyével és a „Summer of Tennis” eseménysorozattal való együttműködés révén bizonyítja elkötelezettségét a teniszsport iránt, és bemutatja exkluzív Player kulacsát.
Az ausztriai waterdrop vállalat többéves partnerséget jelentett be az Ausztrál Opennel. Az eseménysorozat Hivatalos Kulacs Partnereként a vállalat újrahasználható rozsdamentes acélkulacsokat biztosít a játékosoknak, a csapataiknak és a Grand Slam torna alkalmazottainak, ezzel fontos lépést téve a fenntartható folyadékfogyasztásért folytatott küzdelemben. Januárban minden szem Melbourne-re szegeződik, amikor az Ausztrál Open, az év első Grand Slam tornájaként elindítja a teniszévet. A bécsi székhelyű Microdrink italkocka- és italkiegészítő-gyártó márka, a waterdrop ezúttal a torna Hivatalos Kulacs Partnereként vesz részt az eseményen. A játékosoknak és a személyzetnek biztosított kulacsok mellett a waterdrop a különböző helyszíneken a szurkolók számára is lehetővé teszi a személyre szabott kulacsok beszerzését, a legújabb Microdrink italkockák megkóstolását, illetve számos programmal is készül, például közönségtalálkozók szervezésével a waterdrop nagykövetekkel.
2025. január 12. és 26. között az Ausztrál Open nemcsak a kiemelkedő sportteljesítmények színtere lesz, hanem a fenntarthatóságra is összpontosít, mivel a waterdrop újrahasználható rozsdamentes acélkulacsai jelentős mennyiségű egyszer használatos műanyag palackot váltanak ki. A fenntartható folyadékfogyasztás köztudatba emelésének és gyakorlatának megerősítése érdekében a waterdrop a „Summer of Tennis” eseménysorozattal is együttműködik, köztük a perthi és sydney-i United Cuppal, a Brisbane International, Canberra International, Adelaide International és Hobart International tornákkal. 2024-ben az Austral Open 99%-os csökkenést ért el az egyszer használatos műanyag palackok használatában a versenyzők által használt területeken, ahol több mint 5600 liter vizet (1452 gallon) töltöttek fel fenntartható módon a waterdrop Player Kulacsok segítségével. Közvetlenül a pályán közel 800 játékosnak volt lehetősége újratölteni a kulacsát kiváló minőségű szűrt melbourne-i csapvízzel. Emellett a helyszínen több mint 280 vízadagolót helyeztek ki, így minden látogató éjjel-nappal ingyenesen hozzáférhetett az ivóvízhez.
„Amikor 2016-ban megalapítottuk a waterdrop-ot, soha nem álmodtunk arról, hogy egy nap partnerséget köthetünk a világ egyik legnagyobb teniszeseményével. Az Austral Open kultikus státuszt foglal el a sportolók és a rajongók szívében, hiszen nemcsak a legmagasabb szintű teniszt testesíti meg, hanem egy nagyon különleges légkört is biztosít, amely méltó a »Happy Slam« becenévre. Rendkívül megtisztelő, hogy csatlakozhatunk ehhez a rangos eseményhez, és a tenisz világában is kulacsról kulacsra haladva hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz” – nyilatkozta Martin Murray, a waterdrop alapítója és vezérigazgatója.
„Izgatottan várjuk a waterdrop márkával való együttműködést, amely mind a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége, mind pedig a magas minőségű termékei miatt nagyszerűen illeszkedik az Austral Open és a »Summer of Tennis« világába. A meglévő erős alapokra építve izgatottan várjuk, hogy a szélesebb körű klímamentő stratégiánk részeként milyen pozitív hatást érhetünk el együtt a következő években” – fejtette ki Cedric Cornelis, a Tennis Australia kereskedelmi igazgatója. „Az Austral Open a waterdrop együttműködésével volt az első olyan Grand Slam, amely a pályára kihelyezett újratöltő pontokkal lehetővé tette a játékosok számára, hogy a helyi csapvizet használják, ezzel jelentős mértékben csökkentve az egyszer használatos műanyagok mennyiségét. Több száz vízállomás áll rendelkezésre a versenyzők által használt területeken – például az edzőtermekben és társalgókban, valamint a torna teljes helyszínén –, amelyekből kiváló minőségű melbourne-i ivóvizet biztosítunk a tornaszemélyzet és a rajongók számára is, és bátorítjuk őket, hogy hozzanak magukkal újratölthető palackokat.”
A hidratálás jövője a teniszben
„Drink More Water” – a waterdrop a vízfogyasztás növelését a mindennapi életben és az élsportban egyaránt küldetésének tekinti. Az ausztriai hidratációs vállalat régóta jelen van a tenisz világában. 2023-ban a teniszlegenda, Novak Djokovic befektetőként és márkanagykövetként csatlakozott a vállalathoz. A Microdrink-gyártóhoz további hat versenyző csatlakozott befektetőként: Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev, Hubert Hurkacz, Sebastian Korda és Cameron Norrie személyében. A hidratálás kulcsfontosságú a teniszben, hiszen közvetlen hatással van a játékosok koncentrációjára, állóképességére és teljesítményére. A waterdrop elkötelezett a sportág iránt, és sportolókkal és szervezetekkel együttműködve népszerűsíti a fenntartható folyadékfogyasztás gyakorlatát. Idén az ATP „Hydration and Gold Partnereként” a waterdrop kulcsszerepet játszott abban, hogy a Stuttgartban megrendezett ATP Boss Open lett az első ATP-torna, amely teljesen mentessé vált az egyszer használatos műanyag palackoktól a játékosok és a rajongók által elfoglalt területeken egyaránt. Az együttműködés keretében a waterdrop újrahasználható kulaccsal támogatja az ATP legjobb 200 játékosának optimális folyadékpótlását, miközben a fenntarthatóságot is népszerűsíti.
A vállalat elkötelezettsége globális szinten is megmutatkozik, hiszen olyan nemzetközi eseményeken is képviselteti magát, mint például a hamburgi, rotterdami és washingtoni ATP-tornák, amelyek mind a tenisz fenntarthatóságáért tett pozitív környezeti változást hirdetik. 2024-ben a vállalkozás bemutató partnere volt az „ATP Mallorca Championships presented by waterdrop” tornának is. De ez még nem minden: hidratációs partnerként a cég támogatja a Rafa Nadal Akadémiát, valamint a Patrick Mouratoglou által vezetett Mouratoglou Akadémiát is.
Igyál úgy, mint egy bajnok: Exkluzív AO Player Kulacs
A Grand Slam torna a legmagasabb szintű koncentrációt és atlétikai teljesítményt követeli meg a játékosoktól. Minden részletnek tökéletesnek kell lennie, beleértve a felszerelést és a felkészülést is. Ilyen helyzetekben a megfelelő hidratálás is elengedhetetlen. A waterdrop „All-Purpose” palackjai tökéletesen alkalmasak mindezek támogatására. A kifejezetten az AO 2025-re tervezett kulacs az ikonikus teniszpálya kék színét viseli, és 1 literes/34 unciás kapacitással rendelkezik. A duplafalú rozsdamentes acélkulacs akár 24 órán keresztül hűvösen tartja a vizet még az ausztráliai napsütésben is, így biztosítva a hűsítő felfrissülést.
A Official Player Kulacs hagyományos szájnyílással rendelkező kupakkal elérhető, amely gyors és kényelmes folyadékpótlást biztosít, de kompatibilis az All-Purpose kollekció más kupakjaival, így szívószálas, kiszélesített szájrésszel ellátott és sportkupak is elérhető hozzá. Emellett ez a waterdrop® kulacs egy új praktikus tulajdonsággal is rendelkezik: egy skála került a belsejébe, amely segítségével pontosan követhetjük az elfogyasztott folyadékmennyiséget.
Ez a sportos és stílusos kulacs nemcsak a pályán gondoskodik a játékosok hidratálásáról, hiszen a nézők az Austral Open helyszínén is megvásárolhatják, október közepétől pedig előrendelhető lesz az AO Ticket Store-ban. A palackok november közepétől lesznek elérhetőek az AO Shopban és a waterdrop webáruházában Ausztráliában és Új-Zélandon, világszerte pedig 2025 januárjától.