Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

A Mol és a BKM közös hulladékgazdálkodási vállalatról szóló szándéknyilatkozatot írt alá

Létrehozva:

|

A Mol és a Budapesti Közművek (BKM) Nonprofit Zrt. szándéknyilatkozatot írt alá kedden a főváros és Pest vármegye ötven településének hulladékgazdálkodását ellátó közös vállalat létrehozásáról.

A két társaság az MTI-hez közös közleményt juttatott el, amelyben azt írták, hogy rögzítették az új vállalat létrehozásának és jövőbeni működésének alapelveit. A nem kötelező érvényű szándéknyilatkozat szerint az új társaság tervezetten július 1-jétől, az új országos hulladékgazdálkodási koncessziós modellre történő átállást követően látja majd el Budapest és a központi régió hulladékgazdálkodási közszolgáltatási feladatait. A közös vállalatnak 50-50 százalékban lesz tulajdonosa a Mol és a BKM. A fővárosi hulladékgazdálkodást jelenleg ellátó eszközpark az új gazdasági társaság tulajdonába, kezelésébe kerül. Úgy fogalmaztak, hogy ezáltal a vállalat továbbviszi “a jelenlegi FKF 125 éves szakmakultúráját, az FKF egyedülálló eszközparkját és telephelyeit, valamint a jelenlegi mintegy 1300 fős szakembergárda által képviselt tudást és speciális ismereteket”. A BKM FKF divíziója évente mintegy 650 ezer tonna hulladék begyűjtését végzi a főváros és tíz agglomerációs település mintegy kétmillió lakosa és több tízezer vállalkozása számára – közölték.

A közös vállalatban egyesülhet a két tulajdonos évtizedek óta meglévő hulladékgazdálkodási tapasztalata, a BKM számára hozzáférhetővé válnak azok a pénzügyi források, amelyek “biztosítják a hulladékgazdálkodási vagyonelemek értéknövelő fejlesztéseit”, a Mol pedig eleget tud tenni a koncessziós pályázatban vállalt kötelezettségeinek, és teljesülnek a tulajdonosok jövedelmezőségi elvárásai. “Összességében, növekvő pályára állhat a fővárosi és regionális hulladékgazdálkodás, és teljesíthetők lesznek az uniós környezetvédelmi elvárások” – értékeltek. “Ebben a partnerségben a Budapesti Közművek a meglévő, 125 évre visszanyúló szaktudást, vagyonelemeket és szakembergárdát, a Mol pedig a tőkeerőt, energetikai szaktudást, az általa működtetett iparággal fennálló kapcsolódásokat, valamint a szolgáltatások fejlesztésének lehetőségét biztosítja a 35 évre elnyert koncesszió adta stabil keretek között” – idézték a közleményben Mártha Imrét, a BKM vezérigazgatóját.

“Magyarország és a régió célja a hatékonyan működő körforgásos gazdaság. A mai lépés is ezt szolgálja, hiszen a budapesti régió hulladékkezelésének meghatározó szerepe van Magyarország jövőjében. A Mol a hulladékkoncesszióval azt a feladatot vállalta, hogy komoly szakmai munka és beruházások révén egy fenntartható, körforgásos gazdaságot támogató rendszerben kezeli a hazai hulladékot a következő évtizedekben. Amellett, hogy ez mindannyiunk érdeke, ez az unió elvárása is. E célok eléréséhez pedig számítunk a BKM szaktudására is” – mondta Világi Oszkár, a Mol-csoport vezérigazgató-helyettese a közlemény szerint.

A magyar állam a nyáron bejelentette, hogy a Mol nyerte a hulladékkoncessziós pályázatot. Ennek értelmében 2023. július 1-jétől kezdve, 35 évig a Mol lesz a felelős az évi mintegy ötmillió tonna magyarországi települési szilárd hulladék begyűjtéséért és kezeléséért. A lépés illeszkedik a Mol stratégiájába, amelyben azt tűzte ki célul, hogy a régió körforgásos gazdaságának vezető szereplőjévé válik. Vállalta, hogy következő tíz évben mintegy 185 milliárd forint értékben hajt végre beruházásokat, és öt esztendő alatt felépít egy új, évente legalább százezer tonna települési szilárd hulladék energetikai hasznosítására alkalmas létesítményt. E folyamathoz kapcsolódik a kedden bejelentett együttműködési szándék a BKM-mel, miután szeptember 28-án a BKM feletti tulajdonosi jogokat gyakorló Fővárosi Közgyűlés egyhangúlag megszavazta a Mol és a BKM közös vállalatának létrehozására vonatkozó előterjesztést – olvasható a közleményben.

Advertisement

Zöldinfó

Fenntarthatóság a pályán és azon kívül: Az Ausztrál Open hivatalos partnere lett a Waterdrop

A waterdrop a világ egyik legnevesebb teniszversenyével és a „Summer of Tennis” eseménysorozattal való együttműködés révén bizonyítja elkötelezettségét a teniszsport iránt, és bemutatja exkluzív Player kulacsát.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az ausztriai waterdrop vállalat többéves partnerséget jelentett be az Ausztrál Opennel. Az eseménysorozat Hivatalos Kulacs Partnereként a vállalat újrahasználható rozsdamentes acélkulacsokat biztosít a játékosoknak, a csapataiknak és a Grand Slam torna alkalmazottainak, ezzel fontos lépést téve a fenntartható folyadékfogyasztásért folytatott küzdelemben. Januárban minden szem Melbourne-re szegeződik, amikor az Ausztrál Open, az év első Grand Slam tornájaként elindítja a teniszévet. A bécsi székhelyű Microdrink italkocka- és italkiegészítő-gyártó márka, a waterdrop ezúttal a torna Hivatalos Kulacs Partnereként vesz részt az eseményen. A játékosoknak és a személyzetnek biztosított kulacsok mellett a waterdrop a különböző helyszíneken a szurkolók számára is lehetővé teszi a személyre szabott kulacsok beszerzését, a legújabb Microdrink italkockák megkóstolását, illetve számos programmal is készül, például közönségtalálkozók szervezésével a waterdrop nagykövetekkel.

2025. január 12. és 26. között az Ausztrál Open nemcsak a kiemelkedő sportteljesítmények színtere lesz, hanem a fenntarthatóságra is összpontosít, mivel a waterdrop újrahasználható rozsdamentes acélkulacsai jelentős mennyiségű egyszer használatos műanyag palackot váltanak ki. A fenntartható folyadékfogyasztás köztudatba emelésének és gyakorlatának megerősítése érdekében a waterdrop a „Summer of Tennis” eseménysorozattal is együttműködik, köztük a perthi és sydney-i United Cuppal, a Brisbane International, Canberra International, Adelaide International és Hobart International tornákkal. 2024-ben az Austral Open 99%-os csökkenést ért el az egyszer használatos műanyag palackok használatában a versenyzők által használt területeken, ahol több mint 5600 liter vizet (1452 gallon) töltöttek fel fenntartható módon a waterdrop Player Kulacsok segítségével. Közvetlenül a pályán közel 800 játékosnak volt lehetősége újratölteni a kulacsát kiváló minőségű szűrt melbourne-i csapvízzel. Emellett a helyszínen több mint 280 vízadagolót helyeztek ki, így minden látogató éjjel-nappal ingyenesen hozzáférhetett az ivóvízhez.

„Amikor 2016-ban megalapítottuk a waterdrop-ot, soha nem álmodtunk arról, hogy egy nap partnerséget köthetünk a világ egyik legnagyobb teniszeseményével. Az Austral Open kultikus státuszt foglal el a sportolók és a rajongók szívében, hiszen nemcsak a legmagasabb szintű teniszt testesíti meg, hanem egy nagyon különleges légkört is biztosít, amely méltó a »Happy Slam« becenévre. Rendkívül megtisztelő, hogy csatlakozhatunk ehhez a rangos eseményhez, és a tenisz világában is kulacsról kulacsra haladva hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz” – nyilatkozta Martin Murray, a waterdrop alapítója és vezérigazgatója.

„Izgatottan várjuk a waterdrop márkával való együttműködést, amely mind a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége, mind pedig a magas minőségű termékei miatt nagyszerűen illeszkedik az Austral Open és a »Summer of Tennis« világába. A meglévő erős alapokra építve izgatottan várjuk, hogy a szélesebb körű klímamentő stratégiánk részeként milyen pozitív hatást érhetünk el együtt a következő években” – fejtette ki Cedric Cornelis, a Tennis Australia kereskedelmi igazgatója. „Az Austral Open a waterdrop együttműködésével volt az első olyan Grand Slam, amely a pályára kihelyezett újratöltő pontokkal lehetővé tette a játékosok számára, hogy a helyi csapvizet használják, ezzel jelentős mértékben csökkentve az egyszer használatos műanyagok mennyiségét. Több száz vízállomás áll rendelkezésre a versenyzők által használt területeken – például az edzőtermekben és társalgókban, valamint a torna teljes helyszínén –, amelyekből kiváló minőségű melbourne-i ivóvizet biztosítunk a tornaszemélyzet és a rajongók számára is, és bátorítjuk őket, hogy hozzanak magukkal újratölthető palackokat.”

A hidratálás jövője a teniszben

Advertisement

„Drink More Water” – a waterdrop a vízfogyasztás növelését a mindennapi életben és az élsportban egyaránt küldetésének tekinti. Az ausztriai hidratációs vállalat régóta jelen van a tenisz világában. 2023-ban a teniszlegenda, Novak Djokovic befektetőként és márkanagykövetként csatlakozott a vállalathoz. A Microdrink-gyártóhoz további hat versenyző csatlakozott befektetőként: Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev, Hubert Hurkacz, Sebastian Korda és Cameron Norrie személyében. A hidratálás kulcsfontosságú a teniszben, hiszen közvetlen hatással van a játékosok koncentrációjára, állóképességére és teljesítményére. A waterdrop elkötelezett a sportág iránt, és sportolókkal és szervezetekkel együttműködve népszerűsíti a fenntartható folyadékfogyasztás gyakorlatát. Idén az ATP „Hydration and Gold Partnereként” a waterdrop kulcsszerepet játszott abban, hogy a Stuttgartban megrendezett ATP Boss Open lett az első ATP-torna, amely teljesen mentessé vált az egyszer használatos műanyag palackoktól a játékosok és a rajongók által elfoglalt területeken egyaránt. Az együttműködés keretében a waterdrop újrahasználható kulaccsal támogatja az ATP legjobb 200 játékosának optimális folyadékpótlását, miközben a fenntarthatóságot is népszerűsíti.

A vállalat elkötelezettsége globális szinten is megmutatkozik, hiszen olyan nemzetközi eseményeken is képviselteti magát, mint például a hamburgi, rotterdami és washingtoni ATP-tornák, amelyek mind a tenisz fenntarthatóságáért tett pozitív környezeti változást hirdetik. 2024-ben a vállalkozás bemutató partnere volt az „ATP Mallorca Championships presented by waterdrop” tornának is. De ez még nem minden: hidratációs partnerként a cég támogatja a Rafa Nadal Akadémiát, valamint a Patrick Mouratoglou által vezetett Mouratoglou Akadémiát is.

Igyál úgy, mint egy bajnok: Exkluzív AO Player Kulacs

A Grand Slam torna a legmagasabb szintű koncentrációt és atlétikai teljesítményt követeli meg a játékosoktól. Minden részletnek tökéletesnek kell lennie, beleértve a felszerelést és a felkészülést is. Ilyen helyzetekben a megfelelő hidratálás is elengedhetetlen. A waterdrop „All-Purpose” palackjai tökéletesen alkalmasak mindezek támogatására. A kifejezetten az AO 2025-re tervezett kulacs az ikonikus teniszpálya kék színét viseli, és 1 literes/34 unciás kapacitással rendelkezik. A duplafalú rozsdamentes acélkulacs akár 24 órán keresztül hűvösen tartja a vizet még az ausztráliai napsütésben is, így biztosítva a hűsítő felfrissülést.

A Official Player Kulacs hagyományos szájnyílással rendelkező kupakkal elérhető, amely gyors és kényelmes folyadékpótlást biztosít, de kompatibilis az All-Purpose kollekció más kupakjaival, így szívószálas, kiszélesített szájrésszel ellátott és sportkupak is elérhető hozzá. Emellett ez a waterdrop® kulacs egy új praktikus tulajdonsággal is rendelkezik: egy skála került a belsejébe, amely segítségével pontosan követhetjük az elfogyasztott folyadékmennyiséget.

Advertisement

Ez a sportos és stílusos kulacs nemcsak a pályán gondoskodik a játékosok hidratálásáról, hiszen a nézők az Austral Open helyszínén is megvásárolhatják, október közepétől pedig előrendelhető lesz az AO Ticket Store-ban. A palackok november közepétől lesznek elérhetőek az AO Shopban és a waterdrop webáruházában Ausztráliában és Új-Zélandon, világszerte pedig 2025 januárjától.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!