Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A világ első hidrogénmeghajtású személyszállító vonata már tesztelés alatt

Létrehozva:

|

A Railshow Csehországban és Szlovákiában mutatta be a világ első, személyszállításban kipróbált Coradia iLint hidrogénmeghajtású motorvonatot.

Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője május 17. és 24. között Railshow keretében mutatta be Csehországban és Szlovákiában a Coradia iLintet. A világ első hidrogénmeghajtású személyszállító vonata Németországból érkezett Csehországba, és két képzett mozdonyvezető üzemeltetésével egy hét alatt számos állomást érintve tartott bemutatót a két országban.

A Coradia iLint az Alstom sikeres Coradia Lint platformján alapul, amelyet 2016 szeptemberében az InnoTrans közlekedéstechnika és vasútipari nemzetközi vásáron mutattak be. Az első tesztüzemeket 2017-ben a csehországi Velimben, a VUZ tesztpályán végezték. 2018 óta kereskedelmi forgalomban közlekedik Németországban, Ausztriában személyszállítási forgalomban, Hollandiában tesztüzemben is kipróbálták. A Coradia iLint-et Németországban és Franciaországban fejlesztették ki, és főként a németországi Salzgitterben gyártják. Németroszág, Olaszország és Franciaország is már adott le megrendelést hidrogénvonatokra. A Coradia iLint vonat ideális megoldás lehet a nem villamosított vonalakon, amilyen a magyarországi vasútvonalak mintegy 60%-a is.

Advertisement

Az Alstom a magyarországi vasúti közlekedésben is megnyitotta a hidrogén fejezetét. Tavaly decemberben szándéknyilatkozatot írt alá a MOL-lal a hidrogéntechnológia vasúti közlekedésben való alkalmazásának vizsgálatára irányuló együttműködésről. A nyilatkozat aláírásával a felek óriási lépést tettek a magyar vasúti közlekedés szén-dioxid-mentesítésének elősegítése felé.

Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary vezérigazgatója a fejlesztéssel és a hazai törekvésekkel kapcsolatban elmondta: “Határozottan hiszem, hogy Magyarország jó érzékkel szállt be a hidrogénnel kapcsolatos vitába, és az Alstom erős helyi partner nemcsak Magyarországon, hanem a szomszédos közép-kelet-európai országokban is. Ami a gyártás lokalizációját illeti, fontos szerepe lehet benne az összes Európában gyártott vasúti járművünk, így a Coradia vonatok forgóváz-kereteit is gyártó mátranováki üzemünknek. Amennyiben az ITM és a MÁV úgy dönt, hogy hidrogén üzemű vonatokat szerez be, akkor ezek forgóváz-kereteit Magyarországon gyártjuk majd.”

Advertisement

A vontatási rendszer üzemanyagcellákat használ, amelyek hidrogén és oxigén vízzé történő egyesítésével állítanak elő villamos energiát. Az üzemanyagcellák által működtetett rendszer csupán gőzt és kondenzált vizet bocsát ki, miközben alacsony zajszinttel működik. Gyorsulási és fékezési teljesítménye a hagyományos Coradia Lintéhez hasonló, maximális sebessége 140 km/h, hatótávolsága pedig 1000 km. A vonat utasterének kapacitása 150 ülőhely, alacsony padlóbejárattal rendelkezik (620 vagy 810 mm). Az ezen a téren közel 6 éves tapasztalattal rendelkező Alstom már számos fejlesztést hajtott végre. Az új tartályelrendezések 25%-kal növelték a hatótávolságot. Az üzemanyagcella-összetétel optimális felépítése az aktív alkatrészek 30%-os csökkentését eredményezte.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Megérkeztek az új Citarók: modernebb és kényelmesebb buszok járnak a fővárosban

További modern dízel autóbuszok állnak forgalomba.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

28 új Mercedes-Benz Citaro autóbusz áll forgalomba a fővárosban – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-vel. Az alternativenergia.hu tájékoztatása szerint az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett új alacsonypadlós, klimatizált, fedélzeti kamerákkal és korszerű utastájékoztató rendszerrel ellátott autóbuszok Pesterzsébetet, Csepelt, Kőbányát, valamint Soroksárt a belvárossal összekötő vonalakon járnak majd. Az új buszok nemcsak teljesen alacsonypadlós kialakításukkal szolgálják a kényelmes utazást, hanem erőteljes klímaberendezéssel és USB-töltőpontokkal is felszereltek. A járművek a legkorszerűbb közlekedésbiztonsági technológiákkal segítik a sofőröket: holttérfigyelő, tolatókamera, táblafelismerő rendszer és éberségfigyelő, valamint gyalogosvédelmi rendszer is található a járművekben – ismertették.

Közölték azt is, hogy a BKK megrendelésére 2027-ig összesen több mint 300 dízel és elektromos autóbusz áll majd forgalomba. Eddig 65 dízel meghajtású jármű érkezett meg a fővárosba, melyek közül 59 csuklós Mercedes-Benz Citaro G, hat pedig maximidi Mercedes-Benz Citaro K típusú. Az új dízel és elektromos autóbuszokkal 2027-re a fővárosi buszállomány közel 90 százalékát korszerű EURO 5-ös, vagy annál modernebb hajtásrendszerű autóbusz teszi majd ki. Ezzel évente majdnem nyolcezer tonnával kevesebb károsanyag kerül Budapest levegőjébe.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák