Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Volvo elektromos teherautói elérték a 80 millió megtett kilómétert öt éven belül

A Volvo elektromos teherautói több mint 80 millió kilométert vagy 2000 fordulót tettek meg világszerte, mióta a Volvo 2019-ben bemutatta első elektromos teherautó-modelljét. Ezek a járművek csökkentették a CO2-kibocsátást, ugyanakkor jelentősen javították a vezetők munkakörnyezetét is.

Létrehozva:

|

A Volvo elektromos teherautó-flottájára vonatkozó új megfigyelési adatok azt mutatják, hogy 2019 óta több mint 80 millió kilométert tettek meg kereskedelmi forgalomban világszerte. Ugyanennyi távolság megtétele egyenértékű dízelmotoros teherautók több mint 25 millió liter gázolajat fogyasztottak volna, így a kipufogógázból származó szén-dioxid-kibocsátás is 68 000 tonnával csökkent.

„Örömmel látom, hogy a szállítmányozással foglalkozó vállalatok hogyan használják ki az elektromos teherautók előnyeit a mindennapi tevékenységük során. A közlekedési ágazat a globális szén-dioxid-kibocsátás 7%-át teszi ki, és az akkumulátoros elektromos teherautók fontos eszközei az karbonlábnyom csökkentésének. Sok korai alkalmazónak köszönhetően már most látjuk a technológiában rejlő hatalmas lehetőségeket” – mondta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

5 évnyi elektromos “hogyan kell”

A Volvo korai belépése az elektromos teherautó-szegmensbe egyedülálló szakértelmet épített ki az elektromos, zéró károsanyag-kibocsátású közlekedés terén – ezt a tanulságot a Volvo következő generációs elektromos ajánlatainak fejlesztése során használják fel.

  • Megéri az elsők között lenni – az elektromos teherautóval rendelkező fuvarozó cégek erős versenyelőnyben vannak, ha károsanyag-kibocsátásmentes szállítást kínálnak saját ügyfeleiknek
  • Az elektromos teherautók és a töltési infrastruktúra beruházásainak maximális kihasználása erős üzleti alapokat épít a fuvarozó vállalatok számára – a logisztika és a vezetési útvonalak optimalizálásával, valamint a töltőpontok sofőrök közötti megosztásával
  • Az elektromos teherautók előnyei túlmutatnak a környezeti előnyökön – a járművezetők lényegesen jobb munkakörnyezetet tapasztalnak, sokkal alacsonyabb zaj- és rezgésszint mellett

Növekvő elektromos jelenlét világszerte

A Volvo Trucks globális elektromos teherautó-kézbesítései 256%-kal, 1977 járműre nőttek 2023-ban, és 2024-ben a vállalat továbbra is érdekelt az ügyfelek részéről. Európában az elektromos teherautóval rendelkező ügyfelek több mint fele az idei első negyedévben Volvót elektromos modellt választott. A Volvo részesedése az elektromos teherautó-szegmensben 56% volt. Az Egyesült Államokban a Volvo az összes eladott elektromos teherautó 44%-át tette ki.

A Volvo eddig több mint 3500 elektromos teherautót szállított ügyfeleinek hat kontinens 45 országában. 2023 folyamán a Volvo Trucks kibővítette elektromos teherautóinak jelenlétét, mivel első nagy teherbírású elektromos kamionjait leszállította Latin-Amerikába, ahol a járművek Brazíliába, Chilébe és Uruguayba mentek ügyfelekhez. A Volvo egyben az első teherautógyártó is, amely akkumulátoros elektromos nehéz teherautókat szállított Marokkóban, Dél-Koreában és Malajziában.

„Nemcsak a fuvarozási vállalatok, hanem a szállítási és logisztikai szolgáltatások vásárlói is csatlakoznak az SBTi – tudományos alapú cél kezdeményezéshez –, és elkezdik követelni a fenntartható szállítási megoldásokat szolgáltatóiktól. Ez egy újabb mozgatórugója az elektromos teherautókra való átállásnak” – mondta Roger Alm.

Akkumulátoros elektromos teherautók minden szállítási igényhez

A Volvo elektromos teherautói az alkalmazások széles körében kielégítik az igényeket – a városi elosztástól és hulladékkezeléstől a regionális fuvarozásig és építkezésig. A villamosítás öt éve alatt a Volvo erős szakértelmet épített ki az elektromos teherautók beépített energiafelhasználásának, töltésének és szervizelésének optimalizálása terén is. 2019-től a mai napig a Volvo Trucks fokozatosan bővítette elektromos kínálatát a mai kínálatra, amely nyolc teljesen elektromos teherautót foglal magában.

A Volvo elektromos teherautó modelljei az Elektromos Volvo FL, Elektromos FE, Elektromos FM, Elektromos FM Low Entry, Elektromos FMX, Elektromos FH, Elektromos FH Aero és Elektromos VNR. A legkeresettebb az Elektromos Volvo FH, amelyet a közelmúltban választottak ki a rangos Nemzetközi Év Teherautója 2024-es díjra.

Advertisement

Forrás: Volvo Trucks Hungary

Zöld Közlekedés

Befejeződött a tesztüzem – jól vizsgázott a forgalomban az új magyar elektromos midibusz

Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a legújabb magyar elektromos midibusz.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Ez volt az első alkalom, hogy menetrendszerinti járatként közlekedett az új e-busz, a város minden pontján találkozhattak vele az utasok. A GANZ-SOR voltaképpen hazai terepen volt, hiszen a bajai GTKB Kft.-nél magyar mérnökök, régi Ganz-osok fejlesztették ki a jármű szívét, az elektromos hajtást, valamint a szoftverfejlesztési feladatokat is ők látták el. Jól vizsgázott az új hazai elektromos midibusz. A magyar-cseh együttműködésben megvalósult GANZ-SOR EBN8 az eredetileg tervezett három hét helyett öt héten keresztül rótta Baja útjait. A tesztüzem alatt a jármű 5800 kilométert tett meg, nagyjából 8000 utast szállított menetrend szerint. Baján a tömegközlekedés ingyenes, így az utasoknak nem kell jegyet váltaniuk a járatokra. A midibuszt minden járaton és útvonalon kipróbálhatták a közlekedők és az üzemeltető sokrétű tapasztalatokat gyűjthetett.

Ez volt a busz első éles bevetése, valódi személyforgalomban, valódi üzemeltetővel és utasokkal. A midibuszt kipróbálhattuk fagyban, esőben és enyhe tavaszi időben, szűk utcákon és főutakon, erős forgalmú és csendesebb napokon is, vagyis változatos körülmények között zajlott a tesztüzem. Sok információt és hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk. A tesztidőszak összességében rendben zajlott le, a busz minden nap dolgozott, nem volt olyan esemény, hogy ki kellett volna állnia a forgalomból – mondta Pencz Rudolf, a járművet gyártó GTKB Kft. ügyvezetője.

A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a hazai fejlesztésű akkumulátor tesztelésére, amely beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A hatótáv is szépen visszaigazolta az előzetes várakozásokat, a legszigorúbb fagyban is. A busz töltése a gyártó telephelyén, saját fejlesztésű, CCS2 szabvány szerinti töltőberendezésével történt. Az üzemeltető a tesztidőszak végén jegyzőkönyvben összegezte tapasztalatait, amelyben az objektív tapasztalatok mellett az autóbuszvezetők szubjektív értékeléseit is bemutatták. Különösen pozitívan emelték ki a busz motorerejét, dinamikáját, stabilitását, fordulékonyságát, fényszórói fényerejét. A buszvezetők egyébként kifejezetten kedvelték az új járművet, melyet „Picur”-nak neveztek el. Emellett az utazóközönségtől is csupa pozitív visszajelzés érkezett a járműről.

A tapasztalatok birtokában kisebb finomhangolásokat végzünk a szoftverbeállításokon, majd jöhet a következő etap: a jármű állandó forgalomba állítása és a sorozatgyártás elindítása – tette hozzá az ügyvezető.

A nyolc méter hosszú, 16 ülőhellyel rendelkező, alacsonypadlós elektromos midibuszt 2024 nyarán mutatta be a GTKB (Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft.), amikor az megkapta a típusengedélyt. A prototípus jármű forgalombahelyezése októberben történt meg. A GTKB Kft. végezte az elektromos hajtás kifejlesztését, míg a cseh SOR a kocsiszekrényt alkotta meg. A 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, amely plug-in technológiával és pantográfos oszloptöltőről (OppCharge) egyaránt tölthető. A busz egyetlen feltöltéssel mintegy 270 kilométer megtételére képes.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák