Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Bécsi konferencia: okos megoldásokkal tennék versenyképessé az európai vasutat

Július közepén Bécsben találkoztak az európai vasúttársaságok vezetői, hogy állást foglaljanak Ukrajnáról és szándéknyilatkozatot írjanak alá a digitális fejlesztésekről. Okos infrastruktúrával és okos technikával tennék versenyképessé a vasutat a közúttal szemben. 

Létrehozva:

|

Harminc európai vasúttársaság vezetője találkozott Bécsben július közepén, hogy megvitassák a vasút jövőjét és tapasztalatot cseréljenek digitalizációs stratégiájukról, prioritásaikról és eddig elért eredményeikről. A társaságok első emberei közös nyilatkozatot írtak alá, amelyben szolidaritásukról és támogatásukról biztosítják Ukrajnát – és az ukrajnai vasúttársaságot.  A vasúttársaságok vezetői egyetértenek abban, hogy a szektor jövőjének kulcsa a digitalizáció. Az okos megoldások révén a vasút nemcsak versenyképesebb lehet, de ellenállóbbá is válik a kihívásokkal szemben és a digitalizáció jelentősen hozzájárul a környezetvédelmi célok eléréséhez is. A most aláírt nyilatkozat öt területen határoz meg intézkedéseket a közös jövőért. 

A kapacitások optimalizálása és a közúttal szembeni versenyképesség növelése érdekében a vasúttársaságok a jövőben együttműködnek a műszaki-technikai területeken. Emellett úgy alakítják át az infrastruktúrát, hogy egyszerűbb legyen az országok között vasúton közlekedni illetve árut szállítani. Határokon átnyúló együttműködések révén pedig harmonizálják mind a személy- mind az áruszállítást. Elkötelezik magukat a CER Ticketing Roadmap – vagyis egységes elektronikus jegyértékesítési megoldások mellett, ami megkönnyíti a nemzetközi jegyek foglalását. Mivel a digitális jövőhöz a munkavállalók is nélkülözhetetlenek, idejekorán el kell kezdeni a humánerőforrás ilyen irányú képzését, amiben az érdekképviseletek segítségére is számítanak.  És nem utolsó sorban: az európai vasúttársaságok vezetői nagy mértékben számítanak az Európai Unió elkötelezettségére és támogatására is digitalizációs céljaik megvalósításában.

 

Advertisement

 

Advertisement

Zöldinfó

Tavaszra indulhat a sorozatgyártás a CATL debreceni akkumulátorgyárában

A jövő év március-áprilisában kezdik a sorozatgyártást a CATL debreceni akkumulátorgyárában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Jövőre, az engedélyektől függően várhatóan márciusban vagy áprilisban megkezdődik a sorozatgyártás a CATL debreceni akkumulátorgyárában – közölte a cég európai működésért felelős ügyvezető igazgatója Debrecenben. Matt Shen azt mondta, 2024-től elindult a modul összeszerelés Debrecenben, eddig már harmincezer elektromos autót ellátó modult gyártottak a helyi üzemükben. Célegyenesbe jutott a cellagyártás: folyamatosan zajlik a gyártósorok beszerelése, hogy mielőbb elkezdhessék a sorozatgyártást. Ennek érdekében a jelenlegi ezer fős dolgozói létszámot a jövő év első negyedében ezerötszázra növelik – írja az alternativenergia.hu. Matt Shen kitért arra is, hogy Európában egyre népszerűbbé válnak az elektromos autók: a kontinensen értékesített járművek 26 százaléka elektromos, ez az arány 29 százalék lehet az év végére. A 15 éve alapított kínai CATL globális piacvezetővé vált, kétszáz autógyártó van a partnereik között, a piaci részesedésük 37,9 százalék – ecsetelte.

Hozzátette: elkészült az európai piacra tervezett akkumulátoruk, amellyel egy töltéssel több mint 750 kilométert tehetnek meg az autók, és extrém hidegben is rövid a töltési idejük. Európában Németországban már működik a gyáruk, hamarosan indul a debreceni sorozatagyártás, és “fejlesztés alatt van” a harmadik gyáregységük Spanyolországban. Szilágyi Balázs közügyekért felelős vezető a sajtótájékoztatón jelezte: az idén harmadik változatban nyújtották be a debreceni gyár környezetvédelmi engedélyét. Ebben a korábbihoz képest 43 százalékkal csökkentették a kibocsátott anyagok teljes mennyiségét, harmadával csökkentették az ivóvízfelhasználás mennyiségét a gyártáshoz, és ugyancsak harmadával csökkentették a gyártás fajlagos energiaigényét – sorolta.

A szürkevíz felhasználásról elmondta: a tavasz folyamán készül el a telepük vezetékes csatlakozása a helyi vízművel. Addig felszíni vizet – a Tisza vizét, illetve esővizet – használnak, utána pedig a felszíni víz és a tisztított szennyvíz meghatározott arányú keverékét, a szürkevizet használják a gyártáshoz. Kérdésre válaszolva kiért a veszélyesnek tekintett N-metil-pirrolidon (NMP) mesterséges szerves vegyületre, amit oldószerként használnak az akkumulátorgyártásban. Azt mondta, az NMP határértékét jelentősen csökkentették, köbméterenként egy milligrammra. Kitta Alexandra toborzási vezető jelezte: folyamatosan toborozzák az új munkaerőt, a jelenleg foglalkozatott ezer fő kétharmada helyi munkavállaló, egyharmada külföldi. Az a céljuk, hogy minél több helyi munkaerőt alkalmazzanak, a dolgozók 80 százaléka fizikai, 20 százaléka szellemi dolgozó – tette hozzá megjegyezve, hogy stratégiai együttműködési megállapodásuk van a Debreceni Szakképzési Centrummal és a Debreceni Egyetemmel, de kiveszik a részüket a város kulturális életéből is.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák