Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos izomautót mutatott be a Dodge

A Dodge Charger Daytona modellje igazi izomautó hatását kelti, pedig egy elektromos járműről van szó.

Létrehozva:

|

A Dodge autógyár jól ismert bivalyerős modelljeiről. Úgy tűnik, a fosszilis energiahordozók elhagyása és a zöld közlekedés kora még nem jelenti azt, hogy a vállalatnak fel kellene hagynia a zajos, erős kocsik gyártásával. A Dodge a közelmúltban egy olyan autó tervét mutatta be, amely a hagyományos modellek erőfitogtató sajátosságait utánozza – számol be a CNN alapján az ökodrive.hu.

A Charger és a Challenger gázüzemű izomautóinak gyártása 2023-ban ér véget. A most ismertetett Dodge Charger Daytona SRT egy olyan modellre hasonlít, amely 2024-től lesz kapható. A kocsi a Hornet nevű kis SUV-hoz fog csatlakozni, ezen plug-in hybrid már idén forgalomba kerülhet. A Charger Daytona-hez kipufogók és váltók is tartoznak. Bár egy elektromos autónak egyikre sem lenne szüksége, a megcélzott vásárlók azonban nem feltétlenül a szükségességet keresik. Tim Kuniskis, a Dodge vezérigazgatója szerint ezek az ügyfelek izgalomra vágynak. A Charger Daytona mély, dübörgő hangot ad ki, amely leginkább egy nagyfeszültségű elektromos berendezés zajához hasonlít. A hangokat a legtöbb e-autóval ellentétben nem hangszórók bocsátják ki, hanem a belső, terelőlemezes és kamrákkal ellátott csöveken átáramló levegő. A légimpulzusok, illetve a keletkező zaj a sebességtől függ. A modell akár 126 decibeles hangot is létrehozhat, ez már kifejezetten kellemetlen a fül számára.

A legtöbb elektromos autó egysebességes, ennek oka az, hogy a motorok még nagyon alacsony fordulatszámon is teljes vonóerőt biztosítanak. A tervezők viszont úgy gondolták, a Charger Daytona lehetséges használói hiányolnák a váltás élményét. A vállalat szerint a modell minden fontosabb tulajdonságot tekintve gyorsabb lesz a Dodge Challenger Hellcatnél. A benzinmotoros, hátsókerék-meghajtású, kompresszoros Hellcat 3,7 másodperc alatt képes 100 kilométer per órára gyorsulni. A Charger Daytona keskeny, szögletes orrával és sötét színével az 1968-as Chargerre emlékeztet. A gyártó egyelőre nem jelentette be, hogy mennyibe fog kerülni az autó, illetve hogy mikortól lesz elérhető a piacon.

Zöld Közlekedés

Erősödik a Kia az európai személyautó-piacon

Erősödik a Kia az európai autópiacon: eladásai 7,9 százalékkal bővültek tavaly 2021-hez képest, amit a dél-koreai autógyártó jelentős mértékben a villamosított hajtású modellek kínálatának tulajdonít – tájékoztatta a Kia Hungary az MTI-t.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatokat idézve ismertették: a márka 542 423 autót értékesített a személyautók európai piacán 2022-ben. Ezzel részesedése rekordnagyságúra, 4,8 százalékra emelkedett az előző évi 4,3 százaléktól. Az európai személyautópiac 4,1 százalékkal esett vissza ugyanebben az időszakban – jegyezték meg. A Kia villamosított modelljei iránt nagyban emelkedett a kereslet tavaly, az Európában eladott járművek 30,9 százaléka, 176 149 autó volt elektromos meghajtású – közölték.

A Kia Hungary tájékoztatása szerint a magyarországi személyautópiacon a márkakereskedők 8500 új autót értékesítettek  2022-ben, amellyel a márka piaci részesdése 7,3 százalékos lett. Elektromos autóból 524-et helyeztek forgalomba, ezzel a Kia a második legerősebb márka a szegmensben. A közlemény szerint 2023-ban a Kia felgyorsítja vásárlócentrikus stratégiáinak alkalmazását, amelyek által az okos mobilitási megoldások területén vezető szolgáltatóvá kíván válni.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!