Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

ényelmesebb, tisztább és biztonságosabb utazás vár a budapestiekre

Budapesten forgalomba állt 142 vadonatúj, alacsonypadlós, csuklós Mercedes-Benz Citaro G típusú autóbusz

Létrehozva:

|

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Összesen 142 új, környezetbarát, Mercedes-Benz gyártmányú, Citaro G (628 03) típusú, a legmodernebb dízel technológiával felszerelt, alacsonypadlós, csuklós autóbusszal bővült a BKK flottája – írja az alternativenergia.hu. A járműveket az Arriva Hungary Zrt. sajtótájékoztatón mutatta be Budapesten. Körmendi Anikó, az Arriva Hungary Zrt. vezérigazgatója kiemelte: 2025-27-ben több mint 200 új busz forgalomba állítását tervezik. A most forgalomba álló 110+32 jármű a legkorszerűbb Euro VI-os dízelmotorral, alacsonypadlós kivitelben készült, és kifejezetten a nagy utasforgalmú városi vonalakra tervezték. A típus kiváló utaskomfortot, fejlett biztonsági rendszereket – köztük a holttérfigyelő Sideguard Assist rendszert -, valamint energia-visszanyerő fékrendszert kínál – hangsúlyozta a vezérigazgató. Kitért arra is, hogy a vállalat elkötelezett a fenntartható közlekedés mellett. Mint mondta, fejlesztik Andor utcai telephelyüket a zéró emissziós jövő érdekében, és 2026-tól elektromos buszokat is forgalomba állítanak majd. Hangsúlyozta, hogy az új dízeljárművek is megfelelnek a legszigorúbb környezetvédelmi előírásoknak, hosszú távon azonban a cél a zéró kibocsátás és a tisztább városi levegő biztosítása. Körmendi Anikó kifejtette, hogy az Arriva számára a közösségi közlekedés az emberekről szól, ezért is törekednek arra, hogy a buszvezetői hivatás a fiatalok és a nők számára is vonzó karrierlehetőség legyen. Tájékoztatott, hogy az elmúlt években sikerült csökkenteni a járművezetők átlagéletkorát, miközben a női dolgozók aránya is növekedett. Elmondta, egy jól működő közösségi közlekedési rendszer nem csupán alternatívája az egyéni autózásnak, hanem kulcsa egy élhetőbb fővárosnak. Kevesebb dugó, tisztább levegő, halkabb utcák és egyre több zöldfelület. Minden egyes busz, amely kivált 10-15 személyautót a forgalomból, hozzájárul ahhoz, hogy Budapest élhetőbb, egészségesebb és fenntarthatóbb város legyen. És azt gondolom, hogy ez a közös ügyünk – fejtette ki a vezérigazgató.

A Budapesti Közlekedési Központ mobilitási vezérigazgató-helyettese közölte, a Budapesten zajló nagyszabású flottamegújítás miatt az új dízel autóbuszok és az ArrivaBus-hoz hamarosan érkező elektromos buszok is hozzájárulnak ahhoz, hogy az utasok kényelmesen és fenntarthatóan közlekedhessenek, és a főváros is közelebb kerülhessen kitűzött klímacéljaihoz. “Ezek a járművek pontosan olyanok, amilyeneket a mai utasok elvárnak egy európai nagyvárosban, modernek, kényelmesek, biztonságosak és könnyen hozzáférhetők. Mindezt az alacsonypadlós kialakítás, a klímarendszer, a fedélzeti kamerák és a korszerű utastájékoztató rendszer biztosítja.” Felidézte, hogy az elmúlt öt évben 360 busz, 55 troli és 26 új villamos csatlakozott a budapesti flottához, “régi járműveket is kiváltva, valamint új kapcsolatokat is teremtve”. “Ezzel új korszak kezdődött Budapest közösségi közlekedésében, és azt akarjuk, hogy ez ne törjön meg” – hangsúlyozta Bodor Ádám.

A vezérigazgató-helyettes egyebek mellett arra is kitért, hogy az új járművek július 31-től olyan útvonalakon állnak majd szolgálatba, amelyek a város külső területein – például Budafokon és Újpalotán is áthaladnak majd, később pedig Csepelre, Soroksárra és Pesterzsébetre is utazhatnak velük az emberek. A gyártó képviseletében Thomas Tonger, a Daimler Buses GmbH európai értékesítési vezetője szintén a Citaro G típus biztonságosságára, illetve környezetbarát és gazdaságos üzemeltetésére hívta fel a figyelmet.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Több mint 100 ezer elektromos jármű egy negyedév alatt

A kínai EV-gyártó ezzel stabilan növeli piaci részesedését a globális versenyben.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az XPeng, az egyik vezető kínai elektromos autógyártó adózás utáni vesztesége 477,8 millió jüanra (66,7 millió dollár, 1 jüan=46,96 forint) csökkent az idei második negyedévben az egy évvel korábbi 1,28 milliárd jüanról – áll az alternativenergia.hu honlapján. A június végével zárult három hónapban a cég bevétele 125,3 százalékkal, 18,27 milliárd jüanra (2,55 milliárd dollárra) nőtt a tavalyi második negyedévi 8,11 milliárd jüanról. Ezen belül az autóeladásból származó bevétel 147,6 százalékkal, 16,88 milliárd jüanra (2,36 milliárd dollár) ugrott. Elemzők nagyobb teljes bevételre, 18,52 milliárd jüanra számítottak.

Az XPeng rekordszámú, 103 ezer 181 járművet szállított le a negyedévben, 241,6 százalékkal többet az egy évvel korábbi 30 207-hez képest. A folyó harmadik negyedévben 113-118 ezer elektromos jármű szállítását tervezi az XPeng, amely azzal számol, hogy a bevétele 19,6-21 milliárd jüan lesz.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák