

Zöld Közlekedés
Háromnapos munkahetet vezetnek be ebben az autógyárban
Beszállítói nehézségek miatt háromnapos munkahetet vezetnek be az egyik legrégebbi németországi autógyárban, a Ford kölni üzemében – írta csütörtökön a Bild című német lap.
A beszámoló szerint a Ford Fiesta modellt gyártó üzemben a következő öt héten mintegy ötezer alkalmazott csak keddtől csütörtökig dolgozik majd. Az átszervezésre azért van szükség, mert a koronavírus-világjárvány és az ukrajnai háború szétzilálta a beszállítói hálózatokat, így krónikus a félvezető-hiány, a háború kezdete óta pedig az ukrajnai gyártású kábelkötegek ellátása is akadozik. A Ford 1931 óta működtet üzemet Kölnben, ahol 1998-ban az amerikai cég európai központját is kialakították. A Németország nyugati részén fekvő nagyvárosban nagyjából 15 ezer embert foglalkoztatnak, a gyártás mellett például a fejlesztés területén. A Fiesták gyártása az utóbbi hónapokban többször szünetelt már az alkatrész-, és alapanyag-ellátási zavarok miatt, így áprilisban is alig készültek új autók.
Hosszabb távon végleg leállítják a hagyományos meghajtású kocsik gyártását, mert a Ford teljesen átáll az elektromos autókra. Az üzemet is átalakítják, erre 1,8 milliárd eurót (700 milliárd forint) fordítanak a következő években. A fejlesztés részeként felépítenek a többi között egy akkumulátor-gyártó üzemegységet. Az első tisztán elektromos hajtású és tömeggyártásra szánt személyautó a tervek szerint 2023-tól készül Kölnben, és 2024-ben egy második elektromos modell is megjelenik majd a németországi üzem termékpalettáján.
Az elektromos személyautók tervezésére, gyártására és forgalmazása a cég Ford Model e néven létrehozott egy új üzletágat, amely a haszongépjárművekre szakosodott Ford Pro-val együtt 2024-től hét modellt kínál majd Európában. A társaság várakozása szerint 2026-ban már 600 ezernél is több elektromos hajtású gyártmányt értékesítenek az európai piacon, világszerte pedig több mint kétmilliót.

Zöld Közlekedés
Keleten és Délen erősödik a Volkswagen, Nyugaton visszafogott a növekedés
A Volkswagen AG német autógyártó csoport 1,2 százalékkal, 2,271 millióra növelte járműkiszállításait az idei második negyedévben.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A VW honlapjára fölkerült adatok szerint kiszállításai Közép- és Kelet-Európába 9,1 százalékkal, Dél-Amerikába 19,8 százalékkal, Kínába 2,8 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségbe (Kína nélkül) 10,3 százalékkal, a Közel-Keletre és Afrikába 14,4 százalékkal nőttek – írja az alternativenergia.hu. Eközben Nyugat-Európában 0,7 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 16,2 százalékkal csökkentek. A VW 4,41 millió járművet szállított ki az idei első fél évben, 1,3 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakhoz képest. A második negyedévben az autógyártó csoport 37,6 százalékkal, 248,7 ezerre növelte az elektromos járművek (BEV) kiszállítását, január-júniusban pedig 46,7 százalékkal, 465,5 ezerre. Az elektromos járművek aránya a VW teljes kiszállításaiban az év első felében 11 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 7 százalékkal.
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Mit kell tennie, ha van otthon napeleme? Új kötelezettséget vezetnek be!
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Miért tiltják Magyarországon, ami egész Európában hódít? – Erkélynapelem-botrány
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Napelemes rendszerük van, de horrorvillanyszámlát fizetnek! Mi történt Budakeszin?
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Csendesebb ünnep várható: elmarad az augusztus 20-ai tűzijáték Cegléden
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Ingyenes támogatás társasházaknak: jön az okos mérés a távhőnél!