Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Híd épülhet a Balaton fölé, kezdődik az építkezés!

2025 májusában megkezdődik egy 1500 méteres híd építése a Balatonon Tihany és Szántód között, amely 2026 nyarára készül el, kerékpárúttal, járdával és felnyitható szerkezettel.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

A Balatoni Hídépítők Egyesületének (BHE) kezdeményezésére született egy új kormányhatározat, amely szerint 2025. év májusában el kell kezdeni az 1500 méteres híd építését a Balaton fölé. 2026-es nyári szezon elejéig elkészül a Balatonra tervezett híd, a Tihany és Szántód között közlekedő komp helyére. A Balatoni Hídépítők Egyesületének (BHE) kezdeményezésére született egy új kormányhatározat, amely szerint 2025. év májusában el kell kezdeni az 1500 méteres hid építését a Balaton fölé. A híd két oldalán kerékpárút és járda is fog épülni kilátókkal, illetve a híd közepe felnyitható lesz mint a londoni Tower Bridge. „Nagy öröm számunkra, hogy megvalósulhat ez az óriás beruházás a Balatonon, ezzel is segítve a térségben élők munkába járásának feltételeit. Reményeim szerint a híd elkészülte után, Fonyód és Badacsony között is megvalósulhat egy hasonló híd. ” – nyilatkozta a CsodalatosBalaton.hu megkeresésére Kenesei Zánka, a BHE elnöke. Az érintett területek lakóit és a közvéleményt 2025. április 1-én értesítette az illetékes hatóság az építési munkálatok megkezdésének szükségességéről.

 

 

 

 

Advertisement

 

( a hír természetesen áprilisi tréfa)

 

 

Advertisement

Zöldinfó

,,Mission: Greenpossible” – Bécs első karbonsemleges építkezése

Egy különleges kísérleti építkezés indult Bécsben, ahol kizárólag elektromos és alacsony szén-dioxid-kibocsátású eszközöket használnak.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Márciusban egy izgalmas kísérleti projekt kezdődött a Bécsi Vízművek és a Bécsi Közútkezelő és Útépítő Vállalat közös építkezésén. A város megbízásából Ausztria egyik vezető építőipari vállalata, a PORR – amely Európa élvonalába tartozik – mintegy 400 méter hosszan új vízvezetékeket fektet le, kizárólag elektromos meghajtású építőgépekkel. Az építkezések során elektromos markolót, vibrációs hengert, aszfaltozógépet és öt darab e-járművet használnak, az építési konténerek működtetéséhez pedig zöld áramot vesznek igénybe.

A földmunkák és a feltöltőanyagok szállításához HVO100 üzemanyaggal működő teherautókat alkalmaznak, ami egy megújuló növényi olajokból és állati zsírokból előállított környezetbarátabb alternatívája a hagyományos dízelnek. Ez a típusú üzemanyag akár 90%-kal csökkentheti a CO₂- kibocsátást. Ezek a karbonsemleges eszközök és eljárások nem csak környezettudatosak, de csendesebbek is a hagyományosnál.

Az éghajlatvédelem az emberiség védelme, ez fontos missziónk Bécsben. A város minden lehetséges eszközzel igyekszik csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, és az elmúlt évben ezt 12%-kal sikerült mérsékelni, ami kétszerese az osztrák átlagnak. – hangsúlyozta Jürgen Czernohorszky, Bécs klímavédelmi tanácsnoka.

A csőhálózat felújítási munkálatai két helyszínen zajlanak Bécs 14. kerületében: a Waldweg és az Alpengartenstraße útvonalon, ahol mintegy 200 méter vízvezetéket újítanak fel 2025. márciusától
várhatóan augusztusig. A Bécsi Kereskedelmi Kamara a Bécsi Műszaki Egyetemet bízta meg a kísérleti projekt figyelemmel kísérésével és tudományos támogatásával. Különösen az elektromos berendezések építési műveletekre való alkalmasságát és az általános munkafolyamatokat figyelik, amiben az szakembereinek tapasztalata nagy jelentőséggel bír. A megfigyelések előrelendíthetik a  CO2-semleges építkezésekkel kapcsolatos kutatásokat. Az első eredmények május végén várhatóak.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák