Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Hollywodd blöffje lenne a klímaváltozás?

Létrehozva:

|

Barbra Streisand beszólt a szenátornak, aki a “hollywoodi elitet” és a dívát hibáztatta azért, hogy egy összeesküvés jegyében elhitették a közvéleménnyel, a klímaváltozás létezik.

David Corn újságíró a minap felidézte, mit beszélgetett James Inhofe-fal szenátus Környezeti és Közmunkai Bizottságának soron következő elnökével 2009-ben a koppenhágai klímacsúcson:

“Nézzen körül. Intelligens, jó szándékú emberek ezrei vannak itt ebben a gigantikus konferenciaközpontban: tudósok, államfők, kormánytisztviselők, politikai szakértők. Ők mind úgy hiszik, a klímaváltozás valós, nagy veszélyt jelent és gyorsan cselekednünk kell valamit ellene. Úgy gondolja, ezeket az embereket mind megvezették, megtévesztették?”

James Inhofe mosolygós válasza: “Igen.”

Advertisement

“Ők mind egy jól megszervezett globális csalás áldozatai?”

Inhofe válasza: “Igen.

Advertisement

“Akkor ez nem is kis csalás. De hát ki találta ki?”

Inhofe válasza: “Hollywoodi liberálisok és szélsőséges környezetvédők.”

Advertisement

“És Hollywoodban ki csinálja ezt?”

Inhofe válasza: “A liberális bagázs. Barbra Streisand.”

Advertisement

Köszönöm Infore szenátornak, hogy engem választott a klímaváltozás veszélyei ellen felszólaló hangnak”, reagált az Oscar-díjas színésznő-rendezőnő. “De én csak egy vagyok a sok millió hang közül, akik jól tájékozottak és meg vannak riadva, beleértve a klímatológusok 97%-át!”, idézte a dívát a Salon.com.
Streisand a Twitteren azon is elförmedt, hogy Inhofe-ra hagyni a környezetvédelem ügyét olyan veszélyes ostobaság, mint “a rókára bízni a tyúkólat”.
Inhofe egész könyvet szentelt a klímaváltozás csalásként való értelmezésének, s ebben az amerikai Környezetvédelmi Hivatalt (EPA) a Gestapóhoz hasonlította. (Streisandot is említi a könyvben.)

Az amerikaiak 60 százaléka alapvetően fikciónak, hazugságnak tartja a globális felmelegedésről szóló tudományos elméletet – mondjuk ez a fentiek fényében már kevésbé meglepő, de nem kevésbé elkeserítő.

Advertisement

forrás: piacesprofit.hu

Advertisement
1 Comment

1 Comments

  1. Szilvia

    2014-12-30 at 10:20

    Megdöbbentő, hogy az amerikaiak 60%-a inkább hisz laikusoknak, mint tudósoknak és szakembereknek. Ha ez a 60% valamilyen ismeretlen okból tényleg azt hiszi, hogy egy díjazott művész egyből hiteles lesz a reál tudományokban is, akkor az illető, mielőtt megszólal, előbb elgondolkodhatna a felelősségén, és legalább minimális szinten utánanézhetne a témának, ha már a hallgatóságának többsége is elfelejt gondolkodni.

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Itt az új akkumulátor-generáció: leválthatják a lítiumot egy új anyagra

A nátrium-ion akkumulátorok adhatják meg a következő lökést az energetika fejlődésének.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A nátrium-ion akkumulátorok fejlesztése évek óta zajlik, de ezek a termékek csak mostanában kezdtek el megjelenni a piacon. A JAC a Volkswagennel együttműködve 2023-ban kezdte meg a Sehol (E10X) autó nátrium-ion akkumulátorral ellátott verziójának leszállításait, a Bluetti pedig nemrégiben piacra dobta a Pioneer Na hordozható áramellátó állomást – írja az alternativenergia.hu. A JAC számára a HiNa gyártotta a korai nátrium-ion akkumulátorokat, amelyek energiasűrűsége ugyan elmarad a lítium-vas-foszfát (LFP) berendezésekétől, de a technológia gyorsan fejlődik. Az ilyen energiatárolók egyik komoly előnye, hogy jól bírják a hideget. A HiNa 2022-ben nyitotta meg 1 GWh kapacitású nátriumakkumulátor gyárát, amelyet hamarosan a BYD és a CATL nagy gyárai követtek – jelezve a nátrium tartós szerepét. A CATL Naxtra terméke 175 Wh/kg kapacitású, és 10 ezer ciklusig, –40 °C és 70 °C közötti hőmérsékleti tartományban működik, a gyártó a technológiát teherautókban alkalmazná. A BYD 2024-ben indította el hatalmas, 30 GWh-s gyárát. A nátrium technológia anyagköltségei jóval alacsonyabbak, mint a lítiumé, alapanyagai sokkal könnyebben elérhetőek. Az LFP nem érheti utol a nátriumot sem a költségek, sem a hőmérsékleti teljesítmény tekintetében, ezért mind a BYD, mind a CATL azt tervezi, hogy elsőként vezeti ki az energiatárolásban.

A nátriumakkumulátor kínálta előnyök új lehetőségeket nyitnak meg, többek között megvalósíthatóvá válnak a nagy közlekedési energiaalkalmazások, például az e-hajók árammal való ellátása. Ugyan elektromos hajók már most is léteznek, az új technológia révén válhat gazdaságilag igazán életképessé a megközelítés, de a nátriumakkumulátorok más területeken, így az autók és az otthoni energiatárolás esetében is csökkenthetik a költségeket.

A megbízhatóbb és olcsóbb energiatárolás a megújuló energiák terén is új lendületet adhat. Bár az elmúlt években a lítium-akkumulátorok alapjaiban változtatták meg az energia felhasználását, a technológia fejlődésében kezdi elérni a korlátait, és úgy tűnik, a nátrium alapú energiatárolók jelentik a következő lépést.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák