Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Környezetbarát teherjárművekkel újította meg flottáját a Trans-Sped logisztikai szolgáltató

A Trans-Sped logisztikai szolgáltató 37 új, környezetbarát tehergépjárművet szerzett be idén mintegy 3,5 millió euróért.

Létrehozva:

|

A flottacsere során a járműállomány 1,5 éves átlagéletkora nem változott, 230 darab, legfeljebb 3 éves tehergépjárműből áll a cég flottája. Az újgenerációs, Euro 6-os, alacsony fogyasztású DAF XF és XG 480 típusú nyergesvontatók üzemanyagfogyasztása alacsonyabb, mint a korábbi típusoké, emellett nagyobb hálófülkével és tágasabb utastérrel rendelkeznek – írta a cég közleményében. Az energiaköltség megugrását megújuló energiaforrásokkal is próbálják tompítani. A társaság raktáraiban már eddig is hőszivattyús rendszereket használtak, az irodák energiaellátásának egy részét pedig napelemes rendszerek biztosították. A jövőben ennek bővítését tervezik – tájékoztattak. Az MTI kérdésére a logisztikai szolgáltatásokat is kínáló szállítmányozási cég tájékoztatott arról, hogy az emelkedő üzemanyagárak és a munkaerőhiány kihívások elé állítja a szektort, a raktári és gépjárművezetői munkakörökben van a legnagyobb munkaerőhiány. Közölték, hogy az emelkedő működési költségek miatt az egész iparág átállt a fuvardíjak havi frissítésére a negyedéves, féléves felülvizsgálat helyett. Jövőre az emelkedő útdíjak, a béremelések és az infláció miatt a társaság 12-15 százalékos fuvardíjemelést tart szükségesnek – jelezték. Az 1998-ban alakult, debreceni székhelyű Trans-Sped Kft. fő profilja a közúti szállítmányozás, ez adja a bevétel kétharmadát. Emellett jelen van a légi és tengeri szállítmányozási piacon, valamint ipari park üzemeltetéssel és építéssel is foglalkozik. Tavaly Nagytarcsán 13 ezer négyzetméter alapterületű raktárbázist nyitottak az e-kereskedelmi szolgáltatások iránti növekvő igény kielégítésére.

mti

Advertisement

Zöld Közlekedés

Új korszak kezdődött a flottakezelésben a költségek tartós emelkedése miatt

Néhány év alatt mintegy 30 százalékkal nőtt a vállalati járműflották költsége Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az elmúlt öt évben akár 30 százalékkal is nőhetett Európában a vállalati járműflották teljes tulajdonlási költsége (Total Cost of Ownership – TCO) derül ki az Arval Mobility Observatory legújabb iparági jelentéséből, a tanulmány szerint az emelkedés alapjaiban változtatta meg a flottakezelés és költségtervezés logikáját Európa-szerte, mivel a korábban kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos és aktív menedzsmentet igényelnek – írja az alternativenergia.hu. Kiemelték, a növekedés hátterében több, egymást erősítő piaci tényező áll. Az új járművek beszerzési ára 2020 óta átlagosan 15-25 szálékkal emelkedett, ami már önmagában megemelte a flották induló költségszintjét. Ezzel párhuzamosan a finanszírozási és lízingdíjak a kamatok változásával 2-4 százalékponttal nőttek, érezhetően megterhelve a havi kiadásokat.

Az energiapiac volatilitása tovább fokozta a költségnyomást, az üzemanyagárak 2020-hoz képest 20-35 százalékkal magasabb szinten stabilizálódtak, míg az üzleti áramtarifák időszakonként 30-60 százalékos emelkedést mutattak. A használtautó-piac ingadozó maradványértékei további kockázatot jelentenek, akár 10-15 százalék eltérés is előfordulhat a szerződéses ciklus végén, ami jelentősen befolyásolhatja a teljes életciklusra vetített költségeket. Agárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója a közleményben arra hívta fel a figyelmet, hogy a korábban stabilnak és kiszámíthatónak tartott költségtételek ma már folyamatos változást mutatnak, ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetni a költségszerkezet átláthatóságára és a valós idejű adatelemzésre. Ez nem csupán operatív flottakezelési kérdés: a mobilitás mára stratégiai pénzügyi tényezővé vált, amely közvetlenül befolyásolja a vállalati döntéshozatalt és a hosszú távú üzleti tervezést is.

A közleményben részletezték, hogy a TCO-növekedés különösen erősen érinti azokat a szervezeteket, amelyek nagy futásteljesítményű vagy regionális, logisztikai feladatokra használt flottát üzemeltetnek. A jelentés arra is rámutat, hogy míg az autófenntartás költségei a magántulajdonú járművek esetében is érezhetően emelkedtek, a TCO emelkedés mértéke és hatása elsősorban a vállalati flottáknál mérhető pontosan, ahol a finanszírozási modellek, a maradványérték-kockázat és az energiaárak közvetlenül beépülnek az üzemeltetési szerződésekbe.

Advertisement

Az Arval Mobility Observatory tanulmánya 2020 és 2025 közötti flottaköltség-adatok, piaci mutatók és makrogazdasági trendek elemzésén alapul, az Európai Unió és az eurózóna országaiból származó statisztikákra és piaci mutatókra épülnek. A TCO modellek számítása a Eurostat, az Európai Bizottság Energetikai Főigazgatósága, valamint európai autópiaci indexek adatait használja. Az Arval a teljes körű gépjárműlízing egyik vezető nemzetközi szereplője és a mobilitási megoldások szakértője. A vállalat 1989-es alapítása óta a BNP Paribas csoport tagja, és annak Commercial, Personal Banking & Services divíziójába tartozik. 2024 végén az Arval közel 1,8 millió járművet kezelt, és 8600 munkatársa 29 országban kínál rugalmas, személyre szabott megoldásokat nagyvállalatoknak, kis- és középvállalkozásoknak, valamint magánügyfeleknek. Az Arval alapító tagja az Element-Arval Global Alliance-nak, amelynek flottája 55 országban több mint 4,5 millió járművet foglal magában – ismertették a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák