Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Környezetbarát teherjárművekkel újította meg flottáját a Trans-Sped logisztikai szolgáltató

A Trans-Sped logisztikai szolgáltató 37 új, környezetbarát tehergépjárművet szerzett be idén mintegy 3,5 millió euróért.

Létrehozva:

|

A flottacsere során a járműállomány 1,5 éves átlagéletkora nem változott, 230 darab, legfeljebb 3 éves tehergépjárműből áll a cég flottája. Az újgenerációs, Euro 6-os, alacsony fogyasztású DAF XF és XG 480 típusú nyergesvontatók üzemanyagfogyasztása alacsonyabb, mint a korábbi típusoké, emellett nagyobb hálófülkével és tágasabb utastérrel rendelkeznek – írta a cég közleményében. Az energiaköltség megugrását megújuló energiaforrásokkal is próbálják tompítani. A társaság raktáraiban már eddig is hőszivattyús rendszereket használtak, az irodák energiaellátásának egy részét pedig napelemes rendszerek biztosították. A jövőben ennek bővítését tervezik – tájékoztattak. Az MTI kérdésére a logisztikai szolgáltatásokat is kínáló szállítmányozási cég tájékoztatott arról, hogy az emelkedő üzemanyagárak és a munkaerőhiány kihívások elé állítja a szektort, a raktári és gépjárművezetői munkakörökben van a legnagyobb munkaerőhiány. Közölték, hogy az emelkedő működési költségek miatt az egész iparág átállt a fuvardíjak havi frissítésére a negyedéves, féléves felülvizsgálat helyett. Jövőre az emelkedő útdíjak, a béremelések és az infláció miatt a társaság 12-15 százalékos fuvardíjemelést tart szükségesnek – jelezték. Az 1998-ban alakult, debreceni székhelyű Trans-Sped Kft. fő profilja a közúti szállítmányozás, ez adja a bevétel kétharmadát. Emellett jelen van a légi és tengeri szállítmányozási piacon, valamint ipari park üzemeltetéssel és építéssel is foglalkozik. Tavaly Nagytarcsán 13 ezer négyzetméter alapterületű raktárbázist nyitottak az e-kereskedelmi szolgáltatások iránti növekvő igény kielégítésére.

mti

Zöld Közlekedés

Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche

A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.

A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!