

Zöld Közlekedés
Közösen tesz a fenntartható közlekedésért a Magyar Autóklub és a Jövő Mobilitása Szövetség
A fenntartható közlekedési megoldások, innovációk ösztönzése és fejlesztése érdekében együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Autóklub (MAK) és a Jövő Mobilitása Szövetség csütörtökön Budapesten.
Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke az együttműködési megállapodás ünnepélyes aláírásán elmondta: a MAK célja, hogy a fenntarthatósági irányelvek szerinti működésével és tudatformáló, oktató munkájával hozzájáruljon az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) által elfogadott Fenntartható fejlődési célok eléréséhez, ezért kiemelten fontos lépésnek tartja a Jövő Mobilitása Szövetséggel való együttműködést. Pukler Gábor, a Jövő Mobilitása Szövetség elnöke elmondta, hogy a 2022-re kitűzött céljaik megvalósultak, országos lefedettségűvé váltak az elektromos járműtöltők és széles körben elterjedtek a közösségi közlekedést támogató megoldások, írja az ökodrive.hu.
Hozzátette: továbbra is kiemelten fontos az edukációs munka, hogy az emberek a megfelelő ismeretek birtokában legyenek az elektromos közlekedési eszközökkel kapcsolatban. Jamniczky Zsolt, a Jövő Mobilitása Szövetség elnökségi tagja kiemelte: az energiaválság, a fosszilis üzemanyagárak növekedése és az ellátás sérülékenysége is rámutatott arra, hogy a jövő az e-mobilitásé és a fenntartható, alternatív közlekedési megoldásoké lesz. Hozzátette: ma már több mint 2000 e-töltő található az országban, a további fejlődéshez azonban elengedhetetlen a hazai elektromos töltőhálózat folyamatos bővülése.
A MAK 2020-ban ismeretterjesztő és megelőző kampányt indított, amelynek kiemelt célja az e-mobilitás lehetőségeinek és veszélyeinek bemutatása, valamint a közlekedéshez kapcsolódó bűnmegelőzési üzenetek átadása volt. Idén ősszel pedig egy újabb ismeretterjesztő kampány részeként megrendezte az első ecoMobility Day-t, ahol szakmai partnereik közreműködésével az érdeklődők kipróbálhatták a legújabb elektromos mobilitási eszközöket és alternatív hajtású járműveket, valamint szakmai előadásokon és kerekasztal beszélgetéseken ismerkedhettek a fenntartható közlekedéssel – mondta Hatala József. Az eseményen kiosztott sajtóközlemény szerint a Jövő Mobilitása Szövetség tavaly az előremutató közlekedési megoldások fejlesztési irányainak meghatározására, iparági javaslatok megfogalmazására, a támogatotti kör kibővítésére, valamint edukációs és szemléletformáló kampányok lebonyolítására koncentrált, az idén pedig a városi közlekedés fejlesztésére fordított kiemelt figyelmet.
Kiemelték, hogy az elmúlt időszakban olyan nagyvállalatok csatlakoztak szövetséghez, mint az E.ON Hungária csoport, az MVM csoport, a MÁV csoport, a Porsche Hungaria és a Vodafone. A tagok között valamennyi, a fenntartható közlekedés fejlesztésében érdekelt, a mobilitáshoz kapcsolódó terület képviselteti magát: elektromos autóforgalmazók, flottaüzemeltetők, elektromos töltőhálózatok üzemeltetői, a megosztott mobilitási szektor képviselői, mikromobilitási szolgáltatók, pénzügyi szolgáltatók, mobilitási edukációval foglalkozó cégek, telekommunikációs szolgáltató és két megyei jogú város is.
A közleményben kitértek arra is, hogy tavaly minden rekordot megdöntött a zöldrendszámos autók átadása, köztük is a tisztán elektromos autók eladása nőtt a legnagyobb arányban, így az elmúlt év végén már 21 544 tisztán elektromos jármű volt forgalomban, és ezzel a zöld rendszámosok között nagyobb arányt képviseltek, mint a hibridek. A legfrissebb adatok szerint az idei év első 10 hónapja alatt – újabb támogatási kampány nélkül – több mint 50 százalékkal bővülve, október végén már 32 596 tisztán elektromos autó járta az utakat Magyarországon, a zöld rendszámos autók száma pedig meghaladta a 60 ezret.

Zöld Közlekedés
Zöld rendszámok lendületben: minden hónap új csúcsot hozott
Az elmúlt hónapban 2929 klímabarát jármű kapott zöld rendszámot, ez minden idők legjobb havi adata.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Az alternativenergia.hu szerint az eddigi csúcstartó, 2025 márciusa 2926 egységgel szorult a második helyre. Pedig csak a személyautókat vizsgálva a tavaszi hónap erősebben teljesített. Ebben az összevetésben 2712 darabbal a márciusé maradt az örökrekord, június 2707 egységgel ezüstérmes. 2025 első felében 14 581 közúti gépkocsi állt munkába világoszöld hatósági jelzéssel, a zömük személyautó, összesen 13722 darab. Az időarányos előrehaladás alapján 2025-ben jó eséllyel megdőlnek a tavalyi éves csúcsok is. A nyár elején töretlen lendülettel folytatódott tehát a tavaszi trend: márciustól júniusig minden hónapban bármelyik korábbi havi adatnál több zöldautóval gyarapodott belföldi állomány.
Hozzátették, hogy az élénk keresletet a kormány támogatási programja hajtja: a vállalatok összesen akár 64 millió forint állami hozzájárulással zöldíthetik flottájukat. Mostanáig több mint 6 ezer cégnek ítéltek oda összesen közel 27 milliárd forint támogatást. Mintegy 3900 pályázónak ki is fizettek kis híján 17 milliárd forintot. A tiszta és csendes járművek üzemeltetése, karbantartása olcsóbb, mint a hagyományos hajtásúaké. A legnagyobb szennyezők közé tartozó közúti közlekedés károsanyag-kibocsátása a korábbi évek folyamatos növekedése után tavalyelőtt csökkenőbe fordult Magyarországon – közölte az energiaügyi tárca.
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Mit kell tennie, ha van otthon napeleme? Új kötelezettséget vezetnek be!
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Miért tiltják Magyarországon, ami egész Európában hódít? – Erkélynapelem-botrány
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Csendesebb ünnep várható: elmarad az augusztus 20-ai tűzijáték Cegléden
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
A hazai kutatók is figyelmeztetnek a talaj vészes állapotára
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Elárasztás mentheti meg a jövő erdőit – a Beregben már működik