Kapcsolatfelvétel

Utazás

Látogatórekorddal zárt a VOLT Fesztivál

Létrehozva:

|

Minden eddiginél többen, 120 ezren buliztak a VOLT Fesztivál öt napja alatt Sopronban – közölte az egyik alapító-főszervező az MTI-vel.

Lobenwein Norbert elmondta, hogy a mostani vendégszám tízezerrel volt több a tavalyinál, a legtöbben csütörtökön voltak a Lővér kempingben. Aznap este a brit Foals, az amerikai Thirty Seconds to Mars és Steve Aoki léptek fel. A vasárnapi záró koncerten, amikor a brit Arctic Monkeys lépett színpadra, mintegy húszezren voltak.

Ahogy a korábbi években, úgy idén is nagyon hamar, órák alatt elkelt a fesztivál területén rendelkezésre álló 150 faház, emellett tízezer sátornak volt hely. Teltház volt a soproni szálláshelyeken is: a három- és négycsillagos szállodákban, valamint a kollégiumokban mintegy kétezren fértek el. A VOLT Fesztiválon tizedik éve van jelen a Magyar Vöröskereszt, idén minden eddiginél többen, 617-en adtak vért, közülük 210-en életükben először.

Sopronban indult az úgynevezett GreenFestival kampány, amely később folytatódik a nagyobb hazai fesztiválokon. Lényege, hogy a fizetéshez szükséges kártya kiváltásakor mindenki kapott egy zsákot, amelybe összegyűjthette saját hulladékát és le is adhatta azt a fesztivál területén. A szervezők a kampánnyal arra akarják felhívni a figyelmet, hogy a hétköznapokban mindenki saját maga teheti a legtöbbet környezete megóvásáért.

Újdonság volt a Teqball bajnokság is, amelyet több százan próbáltak ki naponta. A magyar találmány a lábteniszt és az asztaliteniszt ötvözi. A bajnokság a szerdán kezdődő Balaton Soundon folytatódik és a fesztiválszezon végéig tart. A szervezők szeptemberben rendezik a döntőt Budapesten. A fesztivál öt napja alatt 30 világsztár, valamint 150 magyar együttes, köztük a 25. születésnapját ünneplő Tankcsapda lépett színpadra.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Utazás

Felmérés: az online rendelők többsége is inkább a bolti vásárlást részesíti előnyben

Az elmúlt egy évben online rendelők 56 százaléka is a személyes, bolti vásárlást részesíti előnyben, ugyanakkor nagy eltérés van ebben az egyes korcsoportok között – derült ki a Reacty Digital és az Olcsobbat.hu közös felméréséből.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az MTI-hez kedden elküldött összefoglaló szerint a 60-79 évesek háromnegyede szíve szerint inkább személyesen venné meg a termékeket, míg a 18-29 éves korosztályban már tízből hatan az online vásárlást preferálják. Az online vásárlók 66 százalékánál a futáros házhozszállítás volt a leggyakoribb szállítási mód az elmúlt egy évben. A csomagautomaták népszerűsége nőtt, míg az üzletben, telephelyen, irodában történő személyes átvétel aránya kissé visszaesett. A csomagautomatát választók 79 százaléka azért dönt e mellett az átvételi mód mellett, mert így nem kell az üzletek nyitvatartásához igazodnia vagy a futárt várnia. Szintén erős érv, hogy ez a szállítási mód olcsóbb, mint egyes más alternatívák. A csomagautomatát választók 21 százalékánál szempont volt, hogy környezetbarát megoldásnak véli a módszert. A 18-79 éves válaszadók 31 százaléka az internetes, 26 százaléka inkább a személyes vásárlást tartja környezettudatos megközelítésnek, 43 százalék pedig egyformán vélekedik a kettőről. Minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy az online rendelést tartja környezettudatosabbnak a személyes vásárlással szemben.

A 18-79 évesek 15 százalékánál fordult már elő, hogy azért nem rendelt meg valamit online, mert az ellentmondott volna környezetvédelmi törekvéseinek. Az online rendelők háromnegyede inkább, vagy minden alkalommal elektronikus számlát választana vásárlásai mellé, ha szabadon dönthet ebben a kérdésben. Minél magasabb iskolai végzettsége van valakinek, annál inkább preferálja az online számlát, de összességében még a legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkezők is inkább az online felé hajlanak. Az online vásárlók 54 százaléka számára vonzóbb az a webáruház, amely egyértelműen jelzi, hogy környezettudatosan szállít vagy olyan csomagolást használ. A Reacty Digital 2022. november 10-22. között végezte 1000 fős kutatását a VeVa online kutatási közösségben, az eredmények kor, nem, iskolai végzettség, illetve a lakóhely régiója szerint reprezentatívak a 18-79 éves magyar lakosságra.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!