

Zöld Közlekedés
Megjelent a kínai Geely haszonjármű-márka a magyarországi autópiacon
Megjelent a magyarországi autópiacon a kínai Geely járműgyártó kisteherató-márkája, a Farizon, két modell értékesítését kezdte meg az első márkakereskedőjük, a Duna Autó – jelentette be a kizárólagos importőr AutoWallis és a Duna Autó kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Napelem, akár 3 millió Ft vissza nem térítendő támogatással a Vidéki Otthonfelújítási Program keretében. Kalkuláljon itt. (x)
A kínai Geely autóipari holdinghoz számos autómárka tartozik, közöttük a Volvo és a Lotus. A nemzetközi piacokon már jelen van haszonjármű-üzletága is a Farizon márkával, amely európai terjeszkedését 2024-ben kezdte meg. A Farizon a nulla kibocsátású közlekedés támogatására törekszik, termékportfoliójában a zöld és intelligens járművekre összpontosít. Célkitűzése, hogy a következő időszakban évi 300 ezer elektromos könnyű haszonjárművet értékesítsen. A Geely Auto Group a Farizon közép- és kelet-európai importőri feladatainak ellátására az Autowallis Csoporttal kötött megállapodást, a magyar cég márkakínálata ezzel 24-re bővült – hangzott el a sajtótájékoztatón. Az AutoWallis már korábban is nagy üzleti lehetőséget látott a kínai márkákban, az elsők között lett például a BYD és az MG partnere. Az AutoWallis Csoport a közép- és kelet-európai régió 16 országában van jelen, nemrégiben kiadott beszámolója szerint 2024-ben 48 386 járművet értékesített, ez 8 százalékos bővülés az előző évhez képest. Regionális szerepe folyamatosan nő, tavalyi 398 milliárd forintos árbevételének több mint 60 százaléka külföldről származott. A cég vezetése további potenciált lát még a régió autópiacában, ahol innovatív és népszerű márkákkal próbálja szélesíteni a kínálatot.
A Farizon értékesítésében az AutóWallis első márkakereskedői partnere a Duna Autó, de a tervek szerint további kereskedések is csatlakoznak. A Duna Autó cégcsoport dinamikusan növekedő, szélesebb értékesítési és márkaszervíz-portfólióval rendelkező márkakereskedő a kelet-közép-európai régióban, konszolidált éves árbevétele 2023-ban meghaladta a 45 milliárd forintot. Folyamatosan bővülő kínálatában jelenleg 27 márkát képvisel, 2024-ben több mint 7000 járművet értékesített. Az eladott járművek 18 százaléka már elektromos meghajtású volt. A Duna Autó folyamatosan növeli jelenlétét az autókereskedelemben, azonban új üzletágak felé is tekint. Növekedési lehetőséget lát az autóalaktrész-logisztikában, amelyet tavaly átadott 10 millió eurós budakalászi beruházásával alapozott meg. Ezen a helyszínen kishaszonjármű centrum kialakítását is tervezi, a hasznonjárművek széles kínálatával. Markó Zoltán üzletfejlesztési igazgató szerint a Farizon modelljeiből az első évben pár száz kelhet el Magyarországon. Megjegyezte azonban, hogy az értékesítést nagyban befolyásolja az elektromos járművekre vonatkozó állami támogatás. Az elektromos haszonjárművek szegmensében akár 20 százalékos részesedést is reálisnak tart a Farizon márka számára.

Zöld Közlekedés
Befejeződött a tesztüzem – jól vizsgázott a forgalomban az új magyar elektromos midibusz
Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a legújabb magyar elektromos midibusz.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Ez volt az első alkalom, hogy menetrendszerinti járatként közlekedett az új e-busz, a város minden pontján találkozhattak vele az utasok. A GANZ-SOR voltaképpen hazai terepen volt, hiszen a bajai GTKB Kft.-nél magyar mérnökök, régi Ganz-osok fejlesztették ki a jármű szívét, az elektromos hajtást, valamint a szoftverfejlesztési feladatokat is ők látták el. Jól vizsgázott az új hazai elektromos midibusz. A magyar-cseh együttműködésben megvalósult GANZ-SOR EBN8 az eredetileg tervezett három hét helyett öt héten keresztül rótta Baja útjait. A tesztüzem alatt a jármű 5800 kilométert tett meg, nagyjából 8000 utast szállított menetrend szerint. Baján a tömegközlekedés ingyenes, így az utasoknak nem kell jegyet váltaniuk a járatokra. A midibuszt minden járaton és útvonalon kipróbálhatták a közlekedők és az üzemeltető sokrétű tapasztalatokat gyűjthetett.
Ez volt a busz első éles bevetése, valódi személyforgalomban, valódi üzemeltetővel és utasokkal. A midibuszt kipróbálhattuk fagyban, esőben és enyhe tavaszi időben, szűk utcákon és főutakon, erős forgalmú és csendesebb napokon is, vagyis változatos körülmények között zajlott a tesztüzem. Sok információt és hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk. A tesztidőszak összességében rendben zajlott le, a busz minden nap dolgozott, nem volt olyan esemény, hogy ki kellett volna állnia a forgalomból – mondta Pencz Rudolf, a járművet gyártó GTKB Kft. ügyvezetője.
A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a hazai fejlesztésű akkumulátor tesztelésére, amely beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A hatótáv is szépen visszaigazolta az előzetes várakozásokat, a legszigorúbb fagyban is. A busz töltése a gyártó telephelyén, saját fejlesztésű, CCS2 szabvány szerinti töltőberendezésével történt. Az üzemeltető a tesztidőszak végén jegyzőkönyvben összegezte tapasztalatait, amelyben az objektív tapasztalatok mellett az autóbuszvezetők szubjektív értékeléseit is bemutatták. Különösen pozitívan emelték ki a busz motorerejét, dinamikáját, stabilitását, fordulékonyságát, fényszórói fényerejét. A buszvezetők egyébként kifejezetten kedvelték az új járművet, melyet „Picur”-nak neveztek el. Emellett az utazóközönségtől is csupa pozitív visszajelzés érkezett a járműről.
A tapasztalatok birtokában kisebb finomhangolásokat végzünk a szoftverbeállításokon, majd jöhet a következő etap: a jármű állandó forgalomba állítása és a sorozatgyártás elindítása – tette hozzá az ügyvezető.
A nyolc méter hosszú, 16 ülőhellyel rendelkező, alacsonypadlós elektromos midibuszt 2024 nyarán mutatta be a GTKB (Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft.), amikor az megkapta a típusengedélyt. A prototípus jármű forgalombahelyezése októberben történt meg. A GTKB Kft. végezte az elektromos hajtás kifejlesztését, míg a cseh SOR a kocsiszekrényt alkotta meg. A 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, amely plug-in technológiával és pantográfos oszloptöltőről (OppCharge) egyaránt tölthető. A busz egyetlen feltöltéssel mintegy 270 kilométer megtételére képes.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Döntést hozott az Alkotmánybíróság a napelemes szaldósok ügyében!
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Az Auchan áruházaiban május 22-ig lehet leadni a használaton kívüli kisméretű elektronikai eszközöket
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Kitiltják az ultrafeldolgozott élelmiszereket és energiaitalokat az iskolákból
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
A kozmetikumok vezetik a veszélyes, nem élelmiszeripari termékek listáját
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Kína atomerőművet építene a Holdon