

Zöld Közlekedés
Megjelent a kínai Geely haszonjármű-márka a magyarországi autópiacon
Megjelent a magyarországi autópiacon a kínai Geely járműgyártó kisteherató-márkája, a Farizon, két modell értékesítését kezdte meg az első márkakereskedőjük, a Duna Autó – jelentette be a kizárólagos importőr AutoWallis és a Duna Autó kedden Budapesten sajtótájékoztatón.
Napelem, akár 3 millió Ft vissza nem térítendő támogatással a Vidéki Otthonfelújítási Program keretében. Kalkuláljon itt. (x)
A kínai Geely autóipari holdinghoz számos autómárka tartozik, közöttük a Volvo és a Lotus. A nemzetközi piacokon már jelen van haszonjármű-üzletága is a Farizon márkával, amely európai terjeszkedését 2024-ben kezdte meg. A Farizon a nulla kibocsátású közlekedés támogatására törekszik, termékportfoliójában a zöld és intelligens járművekre összpontosít. Célkitűzése, hogy a következő időszakban évi 300 ezer elektromos könnyű haszonjárművet értékesítsen. A Geely Auto Group a Farizon közép- és kelet-európai importőri feladatainak ellátására az Autowallis Csoporttal kötött megállapodást, a magyar cég márkakínálata ezzel 24-re bővült – hangzott el a sajtótájékoztatón. Az AutoWallis már korábban is nagy üzleti lehetőséget látott a kínai márkákban, az elsők között lett például a BYD és az MG partnere. Az AutoWallis Csoport a közép- és kelet-európai régió 16 országában van jelen, nemrégiben kiadott beszámolója szerint 2024-ben 48 386 járművet értékesített, ez 8 százalékos bővülés az előző évhez képest. Regionális szerepe folyamatosan nő, tavalyi 398 milliárd forintos árbevételének több mint 60 százaléka külföldről származott. A cég vezetése további potenciált lát még a régió autópiacában, ahol innovatív és népszerű márkákkal próbálja szélesíteni a kínálatot.
A Farizon értékesítésében az AutóWallis első márkakereskedői partnere a Duna Autó, de a tervek szerint további kereskedések is csatlakoznak. A Duna Autó cégcsoport dinamikusan növekedő, szélesebb értékesítési és márkaszervíz-portfólióval rendelkező márkakereskedő a kelet-közép-európai régióban, konszolidált éves árbevétele 2023-ban meghaladta a 45 milliárd forintot. Folyamatosan bővülő kínálatában jelenleg 27 márkát képvisel, 2024-ben több mint 7000 járművet értékesített. Az eladott járművek 18 százaléka már elektromos meghajtású volt. A Duna Autó folyamatosan növeli jelenlétét az autókereskedelemben, azonban új üzletágak felé is tekint. Növekedési lehetőséget lát az autóalaktrész-logisztikában, amelyet tavaly átadott 10 millió eurós budakalászi beruházásával alapozott meg. Ezen a helyszínen kishaszonjármű centrum kialakítását is tervezi, a hasznonjárművek széles kínálatával. Markó Zoltán üzletfejlesztési igazgató szerint a Farizon modelljeiből az első évben pár száz kelhet el Magyarországon. Megjegyezte azonban, hogy az értékesítést nagyban befolyásolja az elektromos járművekre vonatkozó állami támogatás. Az elektromos haszonjárművek szegmensében akár 20 százalékos részesedést is reálisnak tart a Farizon márka számára.

Zöld Közlekedés
A Mol töltőállomásai csatlakoznak Európa egyik legnagyobb hálózatához
A Mol közép- és kelet-európai elektromos töltőinfrastruktúrája teljes egészében elérhetővé válik.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A megállapodás értelmében a társaság Mol Plugee márkanév alatt hat régiós országban – Magyarországon, Romániában, Szlovéniában, Horvátországban, Csehországban és Szlovákiában – működő 480 töltőpontja a DKV Mobility ügyfelei számára hozzáférhető lesz – tudatta az alternativenergia.hu. A DKV Mobility jelenleg közel 938 ezer elektromos töltőpontot kínál Európa-szerte, így a Mol töltőhálózata mostantól a kontinens egyik legnagyobb elektromobilitási rendszerének részévé válik – írták. A töltőpontok a DKV Mobility leányvállalata, a GreenFlux által biztosított platformon keresztül lesznek elérhetők.
Az együttműködés illeszkedik a Mol Shape Tomorrow 2030+ stratégiájához, amelynek célja a közép-európai mobilitás átalakítása, és az alternatív energiaforrások elterjesztésének elősegítése – közölték. A vállalat az elmúlt években jelentős beruházásokat hajtott végre a régió elektromos töltőállomás infrastruktúrájába, és tovább bővíti szolgáltatásait a Mol Plugee márka alatt, valamint a Mol Move digitális platformon keresztül.
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Poloskák, csigák, dióburokfúrólégy? Itt a természetes védekezés eszköztára
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Kritikus helyzet Parajdon: sóbánya elöntve, ivóvízhiány és ökológiai válság fenyeget
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Kiderült mi befolyásolja a napelemek teljesítményét nagymértékben!
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
A nap ereje lenyomta az árakat – szinte fizettek, hogy fogyasszunk
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
A nádas titkai: tonnaszámra rejtett hulladék a Tisza-tó szigetein