Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Mínusz 55 fokot is kibír ez az akkumulátor

A kínai Goodwe akkumulátorának egyik fő előnye a bővíthetőség.

Létrehozva:

|

60 kilowattóra kapacitású akkumulátort fejlesztett ki kereskedelmi és ipari fotovoltaikus rendszerekhez a GoodWe – számol be a PV Magazine. A termék egy, a gyártó ET15-30 kW invertersorozatához passzoló rekeszt is tartalmaz.

A kínai székhelyű GoodWe új kültéri akkumulátorrendszere a Lynx C nevet viseli, tárolási kapacitása pedig 60 kilowattóra. A rendszer 11 csomag lítiumvas-foszfát (LFP) cellatípusú akkumulátort használ.

„Az ügyfelek könnyen telepíthető inverter-plusz akkumulátor rendszer iránti igényeinek kielégítésére a Lynx C 60 kilowattóra szekrény egy kényelmes rekeszt tartalmaz a GoodWe ET15-30kW-os invertersorozat számára” – olvasható a vállalat közleményében. Ezek együtt egy teljes energiatárolási megoldást alkotnak, megkönnyítve a hatékony energiatartalékolást, a csúcsidő-csökkentést és az ésszerűsített terheléskezelést.

Advertisement

A cég szerint az akkumulátorrendszer maximális töltési és kisütési teljesítménye 96 amper, élettartama pedig több mint 5000 ciklus. A hűtéshez és fűtéshez légkondicionálót használ, és töltéskor 0 és -55 Celsius-fok közötti hőmérséklet-tartományban, kisütéskor pedig -25 és -55 Celsius-fok közötti hőmérsékleten működik.

A csomag kiemelkedő jellemzője a rendszer bővíthetősége. Egy ET 30kW/Lynx C szekrény akár két további Lynx C akkumulátor hozzáadásával is kiegészíthető, az inverterrekesz kivételével, így egy 30 kilowatt/180 kilowattórás rendszer jön létre. További bővítések az ET sorozatú inverter párhuzamos csatlakoztatásával lesznek lehetségesek, amely funkciót hamarosan elérhetővé teszik.

Advertisement

Az inverterrekesz súlya mintegy 1029,5 kilogramm, míg a bővíthető modellé 972 kilogramm. A teljes termék 1,108 méter széles, 2,05 méter magas és 1,1115 méter mély.

„A kompakt rendszerkialakításnak köszönhetően a szállítás és a telepítés egyszerűvé válik, így a telepítők és a rendszerintegrátorok számára problémamentes telepítést biztosít” – állítja a GoodWe. Az üzemeltetési és karbantartási feladatok a moduláris funkciónak köszönhetően nagy hatékonysággal végezhetők el, olyan egyéb jellemzőkkel együtt, mint az IP55 és a C4 védelem.

Advertisement

Zöld Energia

Új elektromos buszok és helyben termelt zöldenergia viszi előre Kaposvárt

Napelempark-bővítéssel biztosítja jövőre érkező autóbuszai töltését Kaposvár.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A zöldenergia Kaposvár gazdaságának jövője – mondta a város polgármestere azon a sajtótájékoztatón, amelyen arról számoltak be: a somogyi vármegyeszékhely bővíttette az autóbusz-telephelyén található napelemparkot, hogy a piaci árnál kedvezőbben tudja tölteni a jövőre érkező új, helyi járatú elektromos autóbuszflottáját – írja az alternativenergia.hu. Szita Károly (Fidesz-KDNP) a témában tartott sajtótájékoztatón az MTI-hez eljuttatott hangfelvétel szerint kiemelte: a város 45 új, elektromos autóbuszt vásárol, a flotta egy része már 2026 első felében rendelkezésre áll, és napelemekre, energiatárolóra van szükség ahhoz, hogy a járművek működtetéséhez szükséges elektromos energia jelentős részét helyben tudják megtermelni. Kijelentette: olyan várost kívánnak építenek, amely egyre nagyobb mértékben támaszkodik a saját erőforrásaira. Hozzátette, Kaposvár modellváros lesz: modell a kaposváriaknak, Magyarország hasonló nagyságú és az Európai Unió hasonló gondokkal küzdő településeinek. Közlése szerint ebben meghatározó az energiahatékonyság és energiagazdálkodás, az a cél, hogy a megújuló energiák minél nagyobb mértékű használatával olcsó, helyben termelt energiával tudják működtetni a somogyi vármegyeszékhelyet.

“A zöldenergia Kaposvár gazdaságának jövője, és a jövőben az lesz az élen, aki a legnagyobb mértékben tud zöldenergiát termelni és tárolni” – hangoztatta. A településvezető példaként hozta fel, hogy Kaposváron cukorgyári melléktermékből előállított biogázzal működtetik a helyi járatú autóbuszokat, biztosítják az uszoda fűtését, tavaly előbbiért 186 millió forinttal, utóbbiért 122 millió forinttal fizettek kevesebbet, mintha ehhez földgázt vásároltak volna. A biomasszával üzemelő Zöld Fűtőművel a távhőellátáshoz szükséges földgáz 61 százalékát sikerült kiváltani, a városi intézmények tetején elhelyezett napelemekkel elért energiamegtakarítás 60 százalékos, a folyamatban lévő okos közvilágítási rendszer kialakításával a szolgáltatás évente 212 millió forinttal kerül majd kevesebbe – tette hozzá.

Szita Károly a tavaly alakult Kaposvári Energiaközösség Nonprofit Kft.-ről azt mondta, annak az a lényege, hogy tagjai egymás között az energiaszolgáltatóénál kedvezőbb áron adhatnak el és vásárolhatnak megújuló módon termelt energiát. Borhi Zsombor (Fidesz-KDNP) alpolgármester elmondta, a város a Cseri úti telephelyen üzembe helyezett több mint 450, összesen 200 kilowatt teljesítményű napelem, egy 100 kilowattos energiatároló, valamint a nagypiac épületének tetejére szerelt 50 kilowattnyi napelem költségeit a helyi energiaközösség létrehozására elnyert 300 millió forint pályázati forrásból fedezte. A 2026-ban érkező elektromos autóbuszok egy részét az itt megtermelt energiával lehet tölteni, ami 22 millió forint megtakarítást eredményez – tette hozzá.

Advertisement

Vonyó János, a Kaposvári Energiaközösség Nonprofit Kft. ügyvezetője megjegyezte, az energiatermelő-kapacitás további növelését tervezik, hogy a buszok energiaellátását nagyrészt “fotovoltaikus módon” tudják biztosítani, ehhez a vállalatok energiahatékonyságát és megújuló energiafelhasználásának bővítésére indult Jedlik Ányos energetikai programban szeretnének támogatást kapni.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák