Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Napelemes utánfutót mutatott be a Tesla

Ez az utánfutó növelheti az elektromos autók hatótávját.

Létrehozva:

|

A vállalat egy olyan prototípusról rántotta le a leplet, amely növelheti az elektromos autók hatótávját. A Tesla utánfutójához a kihajtogatható panelek mellett a Starlink műholdas internetszolgáltatás fogadására alkalmas rendszer is tartozik. Napelemes utánfutóról rántotta le a leplet a Tesla a hannoveri IdeenExpo kiállításon – írja a PV Magazine. Az eszközhöz egy kilenc panelből álló, kihajtható napelemes rendszer tartozik, de egy olyan berendezéssel is felszerelték, amellyel fogadható a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása. Az utánfutó állítólag 80 kilométerrel növelheti az elektromos autók hatótávját, feltéve, ha az egyes modulok 300 wattosak. A teljes rendszer teljesítménye ily módon 2,7 kilowattos lehet. Amerikában egy átlagos sofőr 62 kilométert tesz meg a napi ingázás során, az utánfutó így hasznos alternatíva lehet az otthoni töltés mellett. A Tesla egyelőre nem jelentette be, hogy a prototípust tömeggyártásra tervezték-e. További előny a starlinkes elérés. A SpaceX által biztosított szolgáltatás lényege, hogy az elszigetelt, nehezen megközelíthető helyeken is képes gyors internetet biztosítani. A Teslához hasonlóan a SpaceX is Elon Muskhoz köthető.

Nem ez az első alkalom, amikor napelemes utánfutót mutatnak be, az évek során több vállalat is előállt hasonló ötlettel. A müncheni Sono Motors például a közelmúltban jelentette be, hogy az autóbusz-flottáját félig rugalmas panelekkel felszerelt pótkocsival akarja ellátni. A kísérleti programban a megtermelt energiát a fűtés, szellőztetés és légkondicionálás, illetve az utánfutó kanyarodásának energia-utánpótlására fordítanák. Ily módon mérsékelhető a buszok dízelfogyasztása és kibocsátása, ráadásul az akkumulátor ellátása is stabilizálható. A Sono Motors szerint közepes méretű, 300 buszból álló flottája a megoldással évente 2 ezer tonna szén-dioxid-emissziót spórolhatna meg.Spanyolországban a Polar Developments startup hozott létre egy kihajtható napelemes pótkocsit. Az eszközzel elektromos autók, robogók és kerékpárok tölthetőek, áramkimaradás esetén pedig a rendszer az otthonoknak is biztosíthat energiát. Az eszköz egyetlen óra alatt egy kisebb napelemes farmmá alakítható át.

 

Advertisement

Zöld Közlekedés

A Chery a leggyorsabban növekvő kínai autóexportőr

A kínai Chery autógyártó új, nemzetközi növekedési szakaszba lépett.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Chery Group az idén január és október között 2 288 929 járművet adott el, ami 13 százalékos éves növekedés; a vállalat globális felhasználói bázisa már meghaladja a 18 milliót, köztük több mint 5,56 millió külföldi vevővel, ezzel a Chery egy új minőségű, nemzetközi növekedési szakaszba lépett – ismerteti a vállalat közleményében, amelyet magyarországi importőr partnere, a Grand Automotive Central Europe Kft. juttatott el az MTI-hez. Októberben a Chery Group 281 161 járművet adott el, ami 3,3 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. Az új energiával hajtott járművek (NEV) értékesítése 110 346 darabra emelkedett, ez 54,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A külföldi szállítások elérték a 126 434 járművet, ami 13 százalékos éves növekedés – immár hat egymást követő hónapban haladta meg az export a 100 000 darabot. Az összesített export jelenleg 1 062 862 járműnél tart, amivel a Chery kínai autógyártóként a leggyorsabban érte el egy naptári éven belül az egymillió exportált járművet – írták.

A közleményben kiemelik, hogy a vállalat áttörést ért el az új energiahajtású üzletág méretében és növekedési ütemében, sikeresen alakítva ki egy népszerű, piacképes modellportfóliót. A folyamatos technológiai innovációnak tulajdonítják, hogy a Chery Group január és október között 697 891 NEV-et értékesített, ami 73,1 százalékos éves növekedés. Ezzel megerősítette pozícióját a legjobb öt autógyártó között a NEV-ek értékesítési volumene alapján – mutattak rá. A Chery dinamikusan halad előre Európában globális stratégiájának megvalósításában. A vállalat felgyorsította európai terjeszkedését: az év első tíz hónapjában 171 147 járművet értékesített az EU és az Egyesült Királyság piacain, ami 2,4-szeres növekedés az előző évhez képest. Emlékeztettek: a Chery az első kínai márka, amely helyi gyártást valósított meg Európában, már működik Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban, most pedig Franciaországban és Németországban terjeszkedik.

A Chery autómárka piacra lépését Magyarországon az idén áprilisban jelentette be a Grand Automotive vállalat, amellyel a vezérképviseleti feladatokról kötött megállapodást a kínai Chery Automobile. Az értékesítés az év második felében megkezdődött, október végéig eddig több mint 750 autót adtak el Magyarországon. A Chery márkával már rövid távon a top 10 eladott márka közé kívánnak bekerülni Magyarországon, középtávon pedig ennél is ambiciózusabb terveik vannak – közölték az MTI kérdésére. Jelenleg 14 értékesítési pontot érhetők el a kínai márka modelljei. A Grand Automotive tájékoztatása szerint december közepéig további 5 márkakereskedés nyílik, és a jövő év során folytatják a hálózat bővítését. Jelenleg a márka kínálatában három hibrid és két benzin meghajtású modell szerepel, a paletta novemberben egy újabb tölthető hibriddel egészül ki. A tájékoztatás szerint a Chery egyelőre nem hoz Magyarországra tisztán elektromos autót, hanem vagy hagyományos belső égésű motorra szerelt, vagy az úgynevezett új energiahajtású (tölthető hibrid, öntöltő hibrid) modelleket. Az eddigi eladásokban a NEV modellek értékesítési aránya meghaladta az 50 százalékot.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák