Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Túl sok cucc? Adja tovább!

Létrehozva:

|

A Humusz Szövetség 2014 júliusában indította el a tárgyi adományokkal foglalkozó hálózatát kilenc civil szervezettel karöltve, amely idén márciusban öt további szervezettel bővült. A fejlesztés központi eleme a www.tulsokcucc.hu oldal, ahol felajánlók és fogadók találhatnak egymásra.

Az alsóbb társadalmi rétegek leszakadása, a szegénység fokozódása feladattá teszi a magánszemélyek és vállalatok számára a hazánkban egyébként gyerek cipőben járó tárgyi adományozásban való közreműködést. A tárgyi adományozás egyszerre képes a szociálisan rászoruló rétegek megsegítésére, és újrahasználati módszerként a hulladék megelőzéséhez is hozzájárul, vagyis környezetvédelmi szempontból is kívánatos. Ehhez képest a tárgyi adományozás az egyik legkevésbé elterjedt formája az jótékonyságnak. A lakosság mindössze 15%*-a él az adományozás e formájával, a pénzadomány a vállalatoknál is megőrzi a következő években a közel 75%-osnak prognosztizált vezető szerepét a természetbeni juttatásokkal szemben**. Mindeközben az Eurostat tavalyi, hulladékgazdálkodással és erőforrás-hatékonysággal kapcsolatos lakossági attitűdöt vizsgáló kutatása szerint a magyar válaszadók 56% állítja, hogy él a tárgyi adományozással, mint újrahasználati formával annak érdekében, hogy takarékosabban bánjon a természeti erőforrásokkal. A kutatást semmi esetre sem megkérdőjelezve hívjuk fel a figyelmet arra, hogy ugyanitt arra a kérdésre, hogy ki gyűjt szelektíven különféle hulladékfajtákat, a lakosság 50-70% válaszolt igennel, a valóságban azonban a lakosságtól újrahasznosításra begyűjtött hulladék aránya mindössze kb. 5-8%-a a kibocsátott települési hulladéknak. Vélhetően ezek olyan kérdések, amelyekre tudjuk a „helyes” választ, azonban a valóságban nem mindig teszünk is így, mindenesetre a megfelelő attitűd már létezik.

Tapasztalható, hogy a tárgyi adományozás sematizálódott. Az elmúlt években kialakultak olyan visszatérő adományozási akciók, illetve olyan begyűjtő hálózatok, amelyek egy-egy termékkörre, alkalomra specializálódtak – többnyire ruhák, számítástechnikai felszerelések, bútorok, tartós élelmiszerek, esetleg tisztítószerek kerülnek szóba ilyenkor. A tárgyi adományozás szinte kizárólag a karácsonyi időszakhoz kötődik, év közben töredéke a programok száma.

A Humusz Szövetség által tavaly elindított „Túl sok cucc?” országos tárgyiadomány-koordinátori hálózata azóta is a felajánlók és az adományfogadók rendelkezésére áll, illetve a nagy volumenben gyűjtött tipikus termékkörökön túl középpontba állítja az egyedi igényeket. Az elmúlt évben a Humusz Szövetség kilenc tagszervezetével indult el a tárgyiadomány-koordinátori hálózat, amely szervezetek vállalják, hogy felmérik a helyi szociális szervezetek egyedi tárgyi igényeit. Idén márciusban további öt taggal bővült a koordinátor szervezetek száma: Nagykovácsi Természetvédelmi Egyesület (Nagykovácsi), Körösök Völgye Natúrpark Egyesület (Békéscsaba), Zöld Akció Egyesület (Miskolc), Zöld Kör Egyesület (Hajdúböszörmény), Zöldövezet Társulás Egyesület (Budapest).

A program keretében indult el a www.tulsokcucc.hu tárgyi-adományportál, ahol az adományozók feltölthetik egyedi felajánlásaikat, az adományfogadók pedig egyedi igényeiket. A www.tulsokcucc.hu portálon eddig már 125 civil szervezet regisztrált adományfogadóként. A hálózat bővítésére és a téma fontosságára 2015. március 30. és április 1. között az újrahasználatot népszerűsítő helyi eseményekkel hívják fel a figyelmet:

 

Advertisement

2015. március 30.
13.00-17.00
Hajdúböszörmény, Bocskai tér
Zöld Kör Egyesület

2015. március 30.
16.00-19.00
Nagykovácsi Inkubátorház, Kossuth L. utca 78.
Nagykovácsi Természetvédelmi Egyesület

2015. március 30.
14.00-17.00
Vadgesztenye Óvoda és Bölcsőde, 1045 Budapest, Ősz u. 145.
Zöldövezet Társulás Egyesület

2015. március 30-31.- április 1.
10.00-16.00
Békéscsaba Körösök Völgye Látogatóközpont (Széchenyi liget)
Körösök Völgye Natúrpark Egyesület

2015. április 1.
10.00-14.00
Miskolc, Kossuth utca 35.
Zöld Akció Egyesület

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

Fenntarthatóság a pályán és azon kívül: Az Ausztrál Open hivatalos partnere lett a Waterdrop

A waterdrop a világ egyik legnevesebb teniszversenyével és a „Summer of Tennis” eseménysorozattal való együttműködés révén bizonyítja elkötelezettségét a teniszsport iránt, és bemutatja exkluzív Player kulacsát.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az ausztriai waterdrop vállalat többéves partnerséget jelentett be az Ausztrál Opennel. Az eseménysorozat Hivatalos Kulacs Partnereként a vállalat újrahasználható rozsdamentes acélkulacsokat biztosít a játékosoknak, a csapataiknak és a Grand Slam torna alkalmazottainak, ezzel fontos lépést téve a fenntartható folyadékfogyasztásért folytatott küzdelemben. Januárban minden szem Melbourne-re szegeződik, amikor az Ausztrál Open, az év első Grand Slam tornájaként elindítja a teniszévet. A bécsi székhelyű Microdrink italkocka- és italkiegészítő-gyártó márka, a waterdrop ezúttal a torna Hivatalos Kulacs Partnereként vesz részt az eseményen. A játékosoknak és a személyzetnek biztosított kulacsok mellett a waterdrop a különböző helyszíneken a szurkolók számára is lehetővé teszi a személyre szabott kulacsok beszerzését, a legújabb Microdrink italkockák megkóstolását, illetve számos programmal is készül, például közönségtalálkozók szervezésével a waterdrop nagykövetekkel.

2025. január 12. és 26. között az Ausztrál Open nemcsak a kiemelkedő sportteljesítmények színtere lesz, hanem a fenntarthatóságra is összpontosít, mivel a waterdrop újrahasználható rozsdamentes acélkulacsai jelentős mennyiségű egyszer használatos műanyag palackot váltanak ki. A fenntartható folyadékfogyasztás köztudatba emelésének és gyakorlatának megerősítése érdekében a waterdrop a „Summer of Tennis” eseménysorozattal is együttműködik, köztük a perthi és sydney-i United Cuppal, a Brisbane International, Canberra International, Adelaide International és Hobart International tornákkal. 2024-ben az Austral Open 99%-os csökkenést ért el az egyszer használatos műanyag palackok használatában a versenyzők által használt területeken, ahol több mint 5600 liter vizet (1452 gallon) töltöttek fel fenntartható módon a waterdrop Player Kulacsok segítségével. Közvetlenül a pályán közel 800 játékosnak volt lehetősége újratölteni a kulacsát kiváló minőségű szűrt melbourne-i csapvízzel. Emellett a helyszínen több mint 280 vízadagolót helyeztek ki, így minden látogató éjjel-nappal ingyenesen hozzáférhetett az ivóvízhez.

„Amikor 2016-ban megalapítottuk a waterdrop-ot, soha nem álmodtunk arról, hogy egy nap partnerséget köthetünk a világ egyik legnagyobb teniszeseményével. Az Austral Open kultikus státuszt foglal el a sportolók és a rajongók szívében, hiszen nemcsak a legmagasabb szintű teniszt testesíti meg, hanem egy nagyon különleges légkört is biztosít, amely méltó a »Happy Slam« becenévre. Rendkívül megtisztelő, hogy csatlakozhatunk ehhez a rangos eseményhez, és a tenisz világában is kulacsról kulacsra haladva hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz” – nyilatkozta Martin Murray, a waterdrop alapítója és vezérigazgatója.

„Izgatottan várjuk a waterdrop márkával való együttműködést, amely mind a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége, mind pedig a magas minőségű termékei miatt nagyszerűen illeszkedik az Austral Open és a »Summer of Tennis« világába. A meglévő erős alapokra építve izgatottan várjuk, hogy a szélesebb körű klímamentő stratégiánk részeként milyen pozitív hatást érhetünk el együtt a következő években” – fejtette ki Cedric Cornelis, a Tennis Australia kereskedelmi igazgatója. „Az Austral Open a waterdrop együttműködésével volt az első olyan Grand Slam, amely a pályára kihelyezett újratöltő pontokkal lehetővé tette a játékosok számára, hogy a helyi csapvizet használják, ezzel jelentős mértékben csökkentve az egyszer használatos műanyagok mennyiségét. Több száz vízállomás áll rendelkezésre a versenyzők által használt területeken – például az edzőtermekben és társalgókban, valamint a torna teljes helyszínén –, amelyekből kiváló minőségű melbourne-i ivóvizet biztosítunk a tornaszemélyzet és a rajongók számára is, és bátorítjuk őket, hogy hozzanak magukkal újratölthető palackokat.”

A hidratálás jövője a teniszben

Advertisement

„Drink More Water” – a waterdrop a vízfogyasztás növelését a mindennapi életben és az élsportban egyaránt küldetésének tekinti. Az ausztriai hidratációs vállalat régóta jelen van a tenisz világában. 2023-ban a teniszlegenda, Novak Djokovic befektetőként és márkanagykövetként csatlakozott a vállalathoz. A Microdrink-gyártóhoz további hat versenyző csatlakozott befektetőként: Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev, Hubert Hurkacz, Sebastian Korda és Cameron Norrie személyében. A hidratálás kulcsfontosságú a teniszben, hiszen közvetlen hatással van a játékosok koncentrációjára, állóképességére és teljesítményére. A waterdrop elkötelezett a sportág iránt, és sportolókkal és szervezetekkel együttműködve népszerűsíti a fenntartható folyadékfogyasztás gyakorlatát. Idén az ATP „Hydration and Gold Partnereként” a waterdrop kulcsszerepet játszott abban, hogy a Stuttgartban megrendezett ATP Boss Open lett az első ATP-torna, amely teljesen mentessé vált az egyszer használatos műanyag palackoktól a játékosok és a rajongók által elfoglalt területeken egyaránt. Az együttműködés keretében a waterdrop újrahasználható kulaccsal támogatja az ATP legjobb 200 játékosának optimális folyadékpótlását, miközben a fenntarthatóságot is népszerűsíti.

A vállalat elkötelezettsége globális szinten is megmutatkozik, hiszen olyan nemzetközi eseményeken is képviselteti magát, mint például a hamburgi, rotterdami és washingtoni ATP-tornák, amelyek mind a tenisz fenntarthatóságáért tett pozitív környezeti változást hirdetik. 2024-ben a vállalkozás bemutató partnere volt az „ATP Mallorca Championships presented by waterdrop” tornának is. De ez még nem minden: hidratációs partnerként a cég támogatja a Rafa Nadal Akadémiát, valamint a Patrick Mouratoglou által vezetett Mouratoglou Akadémiát is.

Igyál úgy, mint egy bajnok: Exkluzív AO Player Kulacs

A Grand Slam torna a legmagasabb szintű koncentrációt és atlétikai teljesítményt követeli meg a játékosoktól. Minden részletnek tökéletesnek kell lennie, beleértve a felszerelést és a felkészülést is. Ilyen helyzetekben a megfelelő hidratálás is elengedhetetlen. A waterdrop „All-Purpose” palackjai tökéletesen alkalmasak mindezek támogatására. A kifejezetten az AO 2025-re tervezett kulacs az ikonikus teniszpálya kék színét viseli, és 1 literes/34 unciás kapacitással rendelkezik. A duplafalú rozsdamentes acélkulacs akár 24 órán keresztül hűvösen tartja a vizet még az ausztráliai napsütésben is, így biztosítva a hűsítő felfrissülést.

A Official Player Kulacs hagyományos szájnyílással rendelkező kupakkal elérhető, amely gyors és kényelmes folyadékpótlást biztosít, de kompatibilis az All-Purpose kollekció más kupakjaival, így szívószálas, kiszélesített szájrésszel ellátott és sportkupak is elérhető hozzá. Emellett ez a waterdrop® kulacs egy új praktikus tulajdonsággal is rendelkezik: egy skála került a belsejébe, amely segítségével pontosan követhetjük az elfogyasztott folyadékmennyiséget.

Advertisement

Ez a sportos és stílusos kulacs nemcsak a pályán gondoskodik a játékosok hidratálásáról, hiszen a nézők az Austral Open helyszínén is megvásárolhatják, október közepétől pedig előrendelhető lesz az AO Ticket Store-ban. A palackok november közepétől lesznek elérhetőek az AO Shopban és a waterdrop webáruházában Ausztráliában és Új-Zélandon, világszerte pedig 2025 januárjától.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!