Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Új kerékpáros útvonalak épülnek Kőbányán

Jelentős közlekedési fejlesztések kezdődtek a főváros X. kerületében: kiépülnek Kőbánya kerékpárút-hálózatának hiányzó szakaszai – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.

Létrehozva:

|

Azt írták, hogy az építési munkák elkezdődtek és előreláthatólag idén nyáron be is fejeződnek. A projekt a kőbányai Kolozsvári utca-Korponai utca-Vaspálya utca-Gyömrői út-Sibrik Miklós út-Mádi utca által határolt területet fedi le. Hozzátették: a kőbányai kerékpárút-hálózat hiányzó szakaszainak megépítésével gyors és biztonságos kapcsolatok jönnek létre a kerületen belül. A jelentősebb közlekedési csomópontok, mint a Szent László tér és a zöldövezetek – például az Óhegy park – rövidebb idő alatt lesznek elérhetők. A fejlesztés részeként több egyirányú utcán kétirányú kerékpáros-közlekedésre lesz mód, és bővül a forgalomcsillapított övezetek száma.

A beruházás során a BKK kerékpársávokat alakít ki a Gitár utcában és a Kőér utcában a Gyömrői út és a Sörgyár utca közötti szakaszon; kerékpáros vasúti átjárót létesít a Kőér utca-Gyömrői út csomópontban; kerékpársávot alakít ki a Harmat utcában; kerékpárutat alakít ki a Kőrösi Csoma Sándor út két oldalán a Halom utca és a Harmat utca közötti szakaszon; a kerékpározás támogatását segítő forgalomtechnikát készít a Korponai utca-Kolozsvári utca-Kőrösi Csoma Sándor út által határolt területen és az Óhegy park környezetében.

A fejlesztés részeként forgalomcsillapított övezeteket alakítanak ki; egyirányú utcákat nyitnak meg a kétirányú kerékpáros-forgalomnak, valamint automata kerékpárosforgalom-számláló berendezéseket telepítenek a Gyömrői úti vasúti átjáróban és a Kőrösi Csoma Sándor úton. A kőbányai beruházás egy nagyobb fejlesztési program része. A XV. kerületben, Kispesten és Pesterzsébeten már tart a kivitelezés. Az Európai Unió támogatásával a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programban 8,22 milliárd forint jut arra, hogy kerékpárosbaráttá alakítsák a fővárosi úthálózat bizonyos részeit. A BKK a X. kerületben ebből 1,088 milliárd forint támogatást használhat fel – ismertették a közleményben.

Zöld Közlekedés

A Volvo FH Aero nyerte a Green Truck 2025 díjat

A Volvo eddigi legüzemanyag-hatékonyabb modellje – a Volvo FH Aero – nyerte a 2025-ös Green Truck (Zöld Teherautó) díjat.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

A független teszt eredménye szerint a Volvo FH Aero aerodinamikus formatervezésének és hatékony hajtásláncának köszönhetően bizonyul rendkívül üzemanyag-hatékony és környezetbarát tehergépjárműnek. A Green Truck (Zöld Teherautó) egy átfogó és független sajtóteszt, amelynek során minden évben két német szaklap, a Trucker és a Verkehrs-Rundschau díjazza a leginkább üzemanyag-hatékony távolsági tehergépjármű modellt.

Büszke vagyok arra, hogy független tesztek is bizonyítják, hogy a Volvo FH Aero egy igazán üzemanyag-hatékony modell, amellyel minden nap költséget lehet megtakarítani a CO2-kibocsátás csökkentése mellett – mondja Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks Termékmenedzsment osztályának vezetője.

Továbbra is törekszünk az üzemanyag-hatékonyság növelésére, hiszen ez nem csak a klímavédelem miatt fontos, de ügyfeleink számára is jelentős termelékenységi előnyökhöz vezet. Az üzemanyag-fogyasztás teszi ki az áruszállítási vállalatok működési költségeinek egyik legnagyobb részét, ezért a mi törekvéseink valóban kifizetődőek.

A független újságírói teszt 2025-ös nyertese a 13 literes, 420 lóerős motorral, és az I-Save gazdaságossági csomaggal felszerelt Volvo FH Aero, amelyet tükrök helyett kamerás monitorrendszerrel láttak el. Ez utóbbi az aerodinamikus kialakítása révén járul hozzá az üzemanyag-hatékonysághoz. A tesztelt jármű a szervező által kijelölt útvonalat 21,20 l/100 km átlagfogyasztással teljesítette. Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke így nyilatkozott: “A Green Truck díj elnyerésével a Volvo Trucks igazi mesterhármasra tett szert. Először is, a Volvo Trucks volt az egyetlen márka, amely a maximális, ötcsillagos értékelést érte el az Euro NCAP első teherautó-biztonsági tesztjén. Ezt követően elsők lettünk 2024-ben az európai tehergépjárművek piacán, és most pedig a Volvo FH Aero nyerte a független teszten a legüzemanyag-hatékonyabb modell díját! Nagyon büszke vagyok ezekre az eredményekre!”

A Volvo FH Aero modellt 2024. év elején mutatták be, és aerodinamikus fülke-kialakításának köszönhetően az egyenes homlokfalú FH modellhez képest akár 5% üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele. Az újságírói teszten részt vevő modellt a Volvo megbízható és hatékony, 13 literes dízelmotorja hajtja, és I-Save gazdaságossági csomaggal szerelték fel, ami egy üzemanyag-hatékony hajtásláncot és szoftverezést takar.

Advertisement

Az új Volvo FH Aero modell négy változatban érhető el: FH Aero, elektromos FH Aero, gázüzemű FH Aero és FH16 Aero. A Volvo FH és FH Aero termékének dízel- és gázüzemű verziója akár megújuló energiaforrásokkal is üzemeltethető, úgy mint a biogáz, a biodízel és a HVO, ezzel jelentős CO2-kibocsátás-csökkenést érve el.

A Green Truck tesztről

A tesztben részt vevő járművek specifikációja: 32 tonna szerelvényössztömeg, magas fülke, 390 +/- 50 lóerős dízelmotor, új gumiabroncsok, 3-tengelyes, 24 tonnás félpótkocsi.
A tesztet egy 343 kilométeres, főutakból és autópályás szakaszokból álló tesztpályán bonyolították le Dél-Németországban.
A tesztben részt vevő Volvo tehergépjármű átlagsebessége 80,14 km/h volt.

Forrás: Volvo Trucks Hungary

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák