Zöld Közlekedés
Új “köntösben” az ős Harley-Davidsonok
A régi korok divatját felújító irányzat, azaz a retro a kétkerekű járművek mai újragondolásában is érvényesül. Erre példa egy holland mérnök trió együttműködése, akik egyedi ötleteikkel, a jelen kor követelményeinek megfelelő fejlesztésükkel az első Harley- Davidsonok formavilágát elevenítik fel új motorkonstrukciójuk kialakításában.
A környezetbarát megoldásokkal bíró látványos kétkerekű a B4 E-Cruzer nevet kapta. Az ötletgazda mérnök, Janpeter Eilander, Jos Lenssen elektronikai mérnökre bízta a B4 motor fejlesztését és az értékesítést Wilco van der Hoorn vállalta magára. A cél az volt, hogy az új jármű funkciója és teljesítménye a mai legkorszerűbb motorok tudásával vetekedjen, ugyanakkor formavilágát tekintve az ős Harley- Davidsonokra emlékeztessen.
Az elektromos chopper kézzel készül és előállításához minőségi anyagokat használnak fel. Említést érdemel, hogy a technológiai fejlesztésben az Európai Űrügynökség is részt vett. Pontos adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre a B4 képességeit illetően, ám annyi bizonyos, hogy egy vagy két akkumulátorral is rendelhető. A két akkumulátoros változat esetében jól érvényesül a hengerek V elrendezését utánzó, imitáló kinézet.
Zöld Közlekedés
Feszültség az EU és Kína között az elektromos autók támogatása miatt
Folytatódnak az Európai Unióval az egyeztetések a kínai elektromos autók ármegállapodásáról.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
Miközben folytatódik a párbeszéd Kína és az Európai Unió (EU) között a kereskedelmi védintézkedésekről, az EU és egyes kínai vállalatok külön tárgyalásai kockára tehetik a kölcsönös bizalmat, és lassíthatják az általános előrehaladást – írja az alternativenergia.hu. Ho Ja-tung, a minisztérium szóvivője pekingi sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a felek a hét elején kereskedelmi védintézkedésekről szóló megbeszéléseket folytattak, és a konzultációk a jövő héten is folytatódnak. “Kína üdvözli az EU döntését, hogy újraindítja a minimálár-megállapodásra vonatkozó konzultációkat, és értékeli, hogy az EU visszatért a párbeszéden alapuló konfliktuskezelés útjára” – fogalmazott.
A szóvivő szerint a kínai gépipari és elektronikai import-export kamarát több kínai vállalat hatalmazta fel egy olyan javaslat előterjesztésére, amely egységes iparági álláspontot képvisel – emelte ki, hozzátéve, hogy a felek ezen az alapon több fordulóban folytattak konzultációkat, és előrelépést értek el. “Kína reméli, hogy az EU betartja a kétoldalú vezetői szinten elért fontos konszenzust, szigorúan követi a megkülönböztetésmentesség elvét, és a korábbi munkára alapozva mielőbb párbeszéd útján rendezi a súrlódásokat”- közölte. Hozzátette: ez elősegítené mindkét fél iparágainak fejlődését egy nyitott és stabil piaci környezetben.
Az Európai Unió 2024 októberében akár 45,3 százalékos vámokat hagyott jóvá azokra a kínai elektromos autókra, amelyek esetében a brüsszeli vizsgálat szerint tisztességtelen állami támogatások befolyásolhatják a piaci verseny alakulását. Peking szerint gyártói versenyképesebbek, és a vámok helyett minimáláras megoldást javasolt.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaIngyenes hőszigetelés és bónuszrendszer: új lendületben a hazai épületfelújítás
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaA napenergia mellé tárolók kellenek: új irányt jelöltek ki
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaEnergiatárolás: ki pályázhat a 2,5 milliós állami támogatásra?
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaTöltőkábelek elektromos autókhoz: biztonság, gyorsaság és megbízhatóság
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás ótaVízre hangolt jövő: Debrecen átfogó fejlesztésekkel válaszol a klímaváltozás kihívásaira


A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés