Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Újraindult Szlovénia legnagyobb széntüzelésű hőerőműve

Másfél hónap leállás után hétfőn újraindult Szlovénia legnagyobb széntüzelésű hőerőműve, a sostanji TES – közölte a hőerőművet kezelő vállalat.

Létrehozva:

|

Az energiaválság miatt a 6-os blokkot október közepén kapcsolták le a villamosenergia-hálózatról, hogy szenet takarítsanak meg a téli időszakra. A szénellátási problémákat az okozta, hogy egy baleset folytán megsérült az észak-szlovéniai Velenjében elhelyezkedő szénbánya, amely egyedül látja el szénnel a TES-t. Továbbá az ország nemzeti energia- és klímavédelmi terve szerint a szenet 2033-ban kivezették volna az energiamixből, amire már megtörténtek az előkészületek. Amíg a velenjei bányászat nem tud ismét megfelelő mennyiséget termelni, Szlovénia szénimportra kényszerül. A bánya két szerződést írt alá a svájci Petraco Oil Company vállalattal Indonéziából származó szén importjáról. A vállalat tájékoztatása szerint az egyik szerződés áfa nélkül körülbelül 41 millió eurós, a másik közel 8 millió eurós összegről szól. Hozzátették, hogy tárgyalások folynak nyugat-balkáni és kelet-európai vállalatokkal is további beszerzésről. A szlovén villamosenergia-termelésének 37 százalékát az atomenergia, 30 százalékát a vízenergia, 26 százalékát a szén, a fennmaradó részét pedig a földgáz (4 százalék), a biomassza és a napenergia (2-2 százalék) adja.

Zöldinfó

,,Mission: Greenpossible” – Bécs első karbonsemleges építkezése

Egy különleges kísérleti építkezés indult Bécsben, ahol kizárólag elektromos és alacsony szén-dioxid-kibocsátású eszközöket használnak.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Márciusban egy izgalmas kísérleti projekt kezdődött a Bécsi Vízművek és a Bécsi Közútkezelő és Útépítő Vállalat közös építkezésén. A város megbízásából Ausztria egyik vezető építőipari vállalata, a PORR – amely Európa élvonalába tartozik – mintegy 400 méter hosszan új vízvezetékeket fektet le, kizárólag elektromos meghajtású építőgépekkel. Az építkezések során elektromos markolót, vibrációs hengert, aszfaltozógépet és öt darab e-járművet használnak, az építési konténerek működtetéséhez pedig zöld áramot vesznek igénybe.

A földmunkák és a feltöltőanyagok szállításához HVO100 üzemanyaggal működő teherautókat alkalmaznak, ami egy megújuló növényi olajokból és állati zsírokból előállított környezetbarátabb alternatívája a hagyományos dízelnek. Ez a típusú üzemanyag akár 90%-kal csökkentheti a CO₂- kibocsátást. Ezek a karbonsemleges eszközök és eljárások nem csak környezettudatosak, de csendesebbek is a hagyományosnál.

Az éghajlatvédelem az emberiség védelme, ez fontos missziónk Bécsben. A város minden lehetséges eszközzel igyekszik csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, és az elmúlt évben ezt 12%-kal sikerült mérsékelni, ami kétszerese az osztrák átlagnak. – hangsúlyozta Jürgen Czernohorszky, Bécs klímavédelmi tanácsnoka.

A csőhálózat felújítási munkálatai két helyszínen zajlanak Bécs 14. kerületében: a Waldweg és az Alpengartenstraße útvonalon, ahol mintegy 200 méter vízvezetéket újítanak fel 2025. márciusától
várhatóan augusztusig. A Bécsi Kereskedelmi Kamara a Bécsi Műszaki Egyetemet bízta meg a kísérleti projekt figyelemmel kísérésével és tudományos támogatásával. Különösen az elektromos berendezések építési műveletekre való alkalmasságát és az általános munkafolyamatokat figyelik, amiben az szakembereinek tapasztalata nagy jelentőséggel bír. A megfigyelések előrelendíthetik a  CO2-semleges építkezésekkel kapcsolatos kutatásokat. Az első eredmények május végén várhatóak.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák