

Zöld Közlekedés
400 km-es hatótávval érkezik jövőre az elektromos Mini Cooper
Az újabb elektromos Mini Cooper teljesítménye nagyobb lesz, mint az elődé volt.
A következő elektromos Mini Cooper az eddigitől eltérően akkumulátorválasztékkal, nagyobb teljesítménnyel és frissített dizájnnal érkezik majd – számol be az okodrive.hu. Az új modell 2024-től lesz kapható. Az autó kétféle, 40 és 54 kilowattórás akkumulátorral fog érkezni, ezek lényegesen nagyobbak, mint a kimenő Mini 32,6 kilowattórás akkumulátora.
A számítások szerint az akkumulátoropciók 300, illetve 400 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé az Európában szabványos WLTP-tesztciklusokon. A kisebb akkumulátor ugyanazt a 181 lóerős, 135 kilowattos motort fogja meghajtani, mint a jelenlegi modell, a továbbfejlesztett 54 kilowattórás tárolóhoz viszont egy 215 lóerős, 160 kilowattórás motor tartozik majd. A gyártó a jövőben egy még nagyobb teljesítményű John Cooper Works autót is szeretne elkészíteni, hasonló módon, mint korábban a gázüzemű modelleknél. Ez az opció 2025-ben válhat elérhetővé.
A Mini a továbbiakban is fog gázüzemű kocsikat gyártani, de úgy számolnak, hogy 2025-re az elektromos autók teszik majd ki az eladások 50 százalékát szemben a jelenlegi 15 százalékkal. A vállalat már korábban kijelentette, hogy 2030-ra teljesen átáll az elektromos hajtásra, és beszünteti a gázüzemű autók értékesítését. Az utolsó benzines modellt 2025-ben tervezik bemutatni.
A Mini a felfrissített Cooper-dijánról hivatalosan egyelőre nem rántotta le a leplet, a modellt az őszi bemutatóig sárga-fekete álca takarja. 2021 decemberében viszont kiszivárogtak olyan képek, amelyeken a kocsi szerepelt, ezek a fotók komoly külső megjelenési változásokról tanúskodtak. A legdrasztikusabb változást a hátsó lámpák és a nagyobb perem nélküli középső képernyő jelentette.
Persze érdemes hozzátenni, hogy 2021 óta átalakulhatott a modell, vannak azonban árulkodó jelek. Az akkori, Kínában készült felvételeken a fehér Cooperek olyan autók mellett parkoltak, amelyek kinézetre nagyon hasonlítanak a Mini által bemutatott álcázott modellre, ez pedig mégis azt sugallja, hogy nagy meglepetés nem érhet minket.

Zöld Közlekedés
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramara nyerte
Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Cupra Terramar, a Közönségdíjat a Suzuki Vitara nyerte – közölte az Autós Nagykoalíció (ANK) hétfőn az MTI-vel.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Az Autós Nagykoalíció (ANK), a Zöldjárműipar.hu és a Járműipar.hu által szervezett versenyre 26 márka 63 autójára érkezett jelölés. A Magyar Év Autója 2025 díjakért 42 modell indult, a Humda Green által támogatott Év Zöldautója 2025 díjakért pedig 19 modell küzdött.
A Magyar Év Autója megmérettetésén a zsűri hét kategóriában hirdetett győztest. A kedvező árú autók kategóriát (8 millió forint alatti kezdőárral) a Dacia Duster nyerte, a Skoda Superb Combi a családi autók között győzött, az Audi A5 Limousine a flotta autók között, a Hyundai Tucson (kis- és közepes méret) és a Mazda CX-80 (nagy SUV-ok) a szabadidő-autók között, a Volkswagen Touareg R a prémium autók mezőnyében lett első, míg a Volkswagen Transporter a kishaszonjárművek között győzedelmeskedett. A verseny történetében először alakult ki pontegyenlőség az élen, így a zsűri döntése alapján a sportautó kategóriában két autó kapott elismerést, a BMW M5 és a Volkswagen Golf GTI. Az Év Meglepetése 2025 különdíjat kapott az Alfa Romeo Junior – ismertették.
Az Év Zöldautója 2025 versenyre három kategóriában nevezték az importőrök és az autógyártók a plug-in hibrid és teljesen elektromos autóikat. A legjobb hibrid ezúttal a Skoda Kodiaq phev modell lett. A legtöbb jelölt a legjobb elektromos autók kategóriában indult, ahol az Audi A6 e-tron vitte el a pálmát. A kedvező árú (15 millió forint alatti kategória) elektromos autók között a Kia EV3 győzött.
Az Év Magyar Autója 2025 versenyre az idén három hazai autógyártóból kettő nevezett. A díj történetében harmadjára vihette el az Audi Hungaria a fődíjat, ezúttal a győri gyártású Cupra Terramar győzött. A közlemény szerint a Közönségdíj 2025 elismerésre mind a 63 nevezett autó esélyes volt. A nyertes a Suzuki Vitara lett a Suzuki Swift és a Ford Explorer előtt. A februárban és márciusban lezajlott online szavazáson több mint ötezren vettek részt. A Suzuki korábban már háromszor elhódította ezt a díjat, legutóbb az S-Cross nyert.
A zsűri ezúttal is kiosztotta az Év Autós PR-szakembere díjat, amelyet az idén az RN Hungary Kft. – a Renault, Dacia és Alpine márkák magyarországi importőre – kommunikációs és PR-igazgatója, Horváth Bence kapott. A tájékoztatás szerint a díjátadó ünnepséget a GreenTech 2025 konferencia keretében a ZalaZone-ban tartják május 23-án. A díjazottak teljes listája a www.evmagyarautoja.hu honlapon tekinthető meg, ahol az egyes autókra leadott pontszámok is nyilvánosak – tájékoztatott az ANK.
-
Zöldinfó1 nap telt el a létrehozás óta
Híd épülhet a Balaton fölé, kezdődik az építkezés!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Betáplálási lehetőség nyílik meg a napelemes háztartásoknak!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Olcsó napelemek, amelyeket a kerítésre is telepíthetünk!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Egyszerű megoldással nagyot javítottak a napelemek hatékonyságán