Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

400 km-es hatótávval érkezik jövőre az elektromos Mini Cooper

Az újabb elektromos Mini Cooper teljesítménye nagyobb lesz, mint az elődé volt.

Létrehozva:

|

A következő elektromos Mini Cooper az eddigitől eltérően akkumulátorválasztékkal, nagyobb teljesítménnyel és frissített dizájnnal érkezik majd – számol be az okodrive.hu. Az új modell 2024-től lesz kapható. Az autó kétféle, 40 és 54 kilowattórás akkumulátorral fog érkezni, ezek lényegesen nagyobbak, mint a kimenő Mini 32,6 kilowattórás akkumulátora.

A számítások szerint az akkumulátoropciók 300, illetve 400 kilométeres hatótávolságot tesznek lehetővé az Európában szabványos WLTP-tesztciklusokon. A kisebb akkumulátor ugyanazt a 181 lóerős, 135 kilowattos motort fogja meghajtani, mint a jelenlegi modell, a továbbfejlesztett 54 kilowattórás tárolóhoz viszont egy 215 lóerős, 160 kilowattórás motor tartozik majd. A gyártó a jövőben egy még nagyobb teljesítményű John Cooper Works autót is szeretne elkészíteni, hasonló módon, mint korábban a gázüzemű modelleknél. Ez az opció 2025-ben válhat elérhetővé.

A Mini a továbbiakban is fog gázüzemű kocsikat gyártani, de úgy számolnak, hogy 2025-re az elektromos autók teszik majd ki az eladások 50 százalékát szemben a jelenlegi 15 százalékkal. A vállalat már korábban kijelentette, hogy 2030-ra teljesen átáll az elektromos hajtásra, és beszünteti a gázüzemű autók értékesítését. Az utolsó benzines modellt 2025-ben tervezik bemutatni.

Advertisement

A Mini a felfrissített Cooper-dijánról hivatalosan egyelőre nem rántotta le a leplet, a modellt az őszi bemutatóig sárga-fekete álca takarja. 2021 decemberében viszont kiszivárogtak olyan képek, amelyeken a kocsi szerepelt, ezek a fotók komoly külső megjelenési változásokról tanúskodtak. A legdrasztikusabb változást a hátsó lámpák és a nagyobb perem nélküli középső képernyő jelentette.

Persze érdemes hozzátenni, hogy 2021 óta átalakulhatott a modell, vannak azonban árulkodó jelek. Az akkori, Kínában készült felvételeken a fehér Cooperek olyan autók mellett parkoltak, amelyek kinézetre nagyon hasonlítanak a Mini által bemutatott álcázott modellre, ez pedig mégis azt sugallja, hogy nagy meglepetés nem érhet minket.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Csereérett a BKV buszainak fele – új járművek jöhetnek százszámra Budapestre

Lezárult a flottavizsgálat a BKV Zrt-nél, eszerint biztonságos és stabil a buszos közlekedés.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Közleményükben azt írták: egyik autóbuszán sem talált a cég az utasok biztonságát bármilyen módon veszélyeztető hibát azon a rendkívüli flottaellenőrzésen, amelyet a Karácsony Gergely főpolgármester kérésére az augusztusi tűzesetek után rendelt el a társaság  -tudatta az alternativenergia.hu. A vizsgálat megállapította, hogy a feltárt kisebb hibák – olajszennyeződés, folyadékszivárgás, kábelkopás – a járművek magas életkorára vezethetőek vissza. Ezek javítása folyamatosan történik, mint ahogy soron kívüli szárazjeges tisztítást, úgynevezett aquatex olajsemlegesítő motortéri tisztítást és magasnyomású mosást is végeztek a buszok motortereiben a társaság szakemberei – írták, hozzátéve: a konkrét augusztusi tűzesetek kivizsgálása külső szakértők bevonásával még tart. A BKV szakemberei 855 autóbuszt vizsgáltak át augusztus 14. és augusztus 29. között. A rendkívüli ellenőrzésen egyebek között a járművek motorjait, az elektromos vezetékeket, a motor- és váltóolaj kenési rendszereit, valamint a poroltók és automata tűzoltó berendezések működőképességét vizsgálták. A heterogén, többfajta busztípusból álló, és eltérő életkorú járműpark sajátosságai miatt a vizsgálat külön foglalkozott a járműtípusok egyedi jellemzőivel.

Az ellenőrzés során – jellemzően a 10 évnél idősebb autóbuszok egy részénél – olajszennyeződést, folyadékszivárgást, elektromos vezeték- és kábelkopást tártak fel a szakemberek. A leginkább a buszok élettartamából fakadó hibák javítását azonnal megkezdték, egyes javítási fázisokat pedig szinte teljesen be is fejeztek. Kitértek arra, hogy a hibák egyike sem volt olyan jellegű, amely az utasok biztonságát veszélyeztette volna. Mint írták, a vizsgálat során jelentkezett technikai problémák nem ismeretlenek a BKV szakemberei előtt, azokkal az elmúlt évtizedekben is rendszeresen szembesültek. A flotta minden tagja átesik egy szigorú napi, heti, illetve negyedéves ellenőrzésen, valamint éves műszaki vizsgán.

A vizsgálat megállapította, hogy a problémák túlnyomó részben a járművek korára vezethetőek vissza, legmagasabb szintű karbantartás mellett is fennáll a meghibásodások kockázata. Mivel a társaság számára az utasbiztonság mindenek előtt áll, a flotta elöregedésével párhuzamosan szigorodtak a műszaki ellenőrzések. A karbantartás szakszerűségét támasztják alá a BKV baleseti statisztikái is. Miközben a társaság utasai évente csaknem 300 milliószor szállnak buszra, az elmúlt hat évben évente egy vagy kettő olyan személyi sérüléssel járó autóbuszbaleset történt, amely hirtelen kialakult műszaki hibára vezethető vissza. Miközben a BKV nyilvánvaló célja minden ilyen meghibásodás megelőzése, fontos megemlíteni, hogy ezek egyike sem tűzeset volt – emelték ki. Az alapos, a flotta életkorához alakított műszaki ellenőrzések eredményként a buszokhoz köthető tűzesetek száma évek óta csökkenő trendet mutat – írták. Kitértek arra, hogy műszaki hiba miatti tűzesetben még soha senki nem sérült meg a társaság autóbuszain, a buszok mindegyike automata tűzoltó berendezéssel felszerelt, az utastér pedig elkülönül a motortértől, így műszaki probléma esetén az utasok biztonságban, gyorsan el tudják hagyni a járművet. Közölték: az egymással összefüggésben nem lévő augusztusi tűzesetek részletes vizsgálata még tart, a BKV külső szakértőket von be, hogy megállapítsa, mitől gyulladtak ki a járművek.

Advertisement

Azt írták, hogy a BKV a városvezetéssel közösen azt vallja: a műszaki hibák és a fenntartási költségek csökkentése csak új járművek beszerzésével valósítható meg. A korábbi évek 14-15 éves átlagéletkorához képest jelenleg a teljes állomány átlagéletkora 12,8 év, ugyanakkor az optimális maximális élettartam az autóbuszoknál 8-10 év. Több mint 200 busz 20 évesnél idősebb. A BKV buszflottájának jelenleg a fele, 420 jármű csereérett. Az autóbuszok cseréje az elmúlt években megkezdődött, a korábbi magas padlós járművek cseréje megtörtént. Közölték azt is, hogy az autóbuszállomány fiatalítása a BKV kiemelt célja, amihez a társaság előkészítette a szükséges beszerzéseket, a következő években százas nagyságrendben érkezhetnek új autóbuszok a budapesti közösségi közlekedésbe. A szükséges fedezet megteremtéséig a BKV kiegészítő megoldásként 65 új autóbusz bérléséről írt alá szerződést, ezek az év végétől állnak forgalomba.

Az új járművek üzembeállításáig – egyetemek bevonásával – tovább fejlesztik a kényszerű túlüzemeltetés protokolljait. Ez egy meglévő és a BKV-nál már alkalmazott rendszer, amelyet most a buszokra is kiterjesztenek. Lényege, hogy a tervezett élettartamukat meghaladóan kényszerűségből tovább üzemeltetett eszközök (járművek, infrastruktúra elemek) esetén tudományos alátámasztottsággal meghatározzák azokat a speciális vizsgálatokat és ellenőrzési módszereket, amelyek a biztonságos üzemeltetés érdekében alkalmazandók. Közölték: Budapest Főváros Kormányhivatalának újabb vizsgálata jelenleg is tart a BKV-nál. Az elmúlt napok ellenőrzésein a hatóság további buszokat kötelezett műszaki szemlére. Megjegyzik ugyanakkor, hogy a járművek állapota – legyen az személygépkocsi vagy autóbusz – két műszaki vizsga között változhat, de a jármű a kisebb hiba kijavításáig biztonságosan használható. A BKV-nál ezt garantálja a rendszeres ellenőrzés – olvasható a közleményben.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák