Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

A Föld dala – zöld mondanivaló

Létrehozva:

|

A természetvédelem nem hivatalos himnuszának is beillik a Föld dala. Ez a dal is egy ékes példája a környezettudatos gondolkodásmódnak, és annak, hogy egyre több ember érzi szívügyének a környezetvédelmet, és egyben égető problémának a környezetszennyezést. Orbán Tamás dalszövegírót személyes érintettsége inspirált, hiszen a dallal a környezetvédelemre szeretné felhívni a figyelmet.

A Föld dala a dalszövegíró elmondása alapján „véletlenül született”. Eredetileg egy versenyre íródott, aztán úgy gondolták, hogy a mondanivalója miatt válasszák le a zenei világ üzleti oldaláról, és kezeljék teljesen külön. A Föld dalát Orbán Tamás Vékony Zoltán zeneszerzővel és Szinyéri Tünde énekesnővel együtt alkotta. Érdekesség, hogy a dalhoz készült videóklipet Orbán Tamás vágta és rendezte. A dalszövegíró mindenképp egy olyan hiteles arcot szeretett volna énekesnőnek, aki a Föld Angyalát szimbolizálja, és így esett a választás a médiában ismeretlennek számító Bakó Krisztinára, akivel Orbán Tamás még 2008-ban találkozott egy tehetségkutatón.

Az énekesnő éppen Cipruson tartózkodott, amikor felkeresték, és örömmel vállalta el a felkérést. Bakó Krisztina szívügye a Föld dala, hiszen egyébként okleveles környezetkutatóként végzett. Igaz nem a környezetkutató pályán helyezkedett el az énekesnő, hanem a zene lett a hivatása, viszont Bakó Krisztina nagyon örül, hogy a két szívügye a dal mondanivalója kapcsán összefonódott. Orbán Tamás édesapaként döbbent rá a környezettudatos életmód kiemelt fontosságára, úgy gondolja, hogy az egyén szintjén igenis fontos olyan szokások beépítése, ami környezetkímélő, és ami példaként szolgál a gyermekei számára.

Nézzék meg január 26-án este 11 órakor az Egyenlítő című műsort az OzoneNetwork tévén, ahol meghallgathatják a Föld dalát, valamint betekintést nyerhetnek a Berta Zoltán és Berta Balázs segítségével a biofűszerek világába.

Advertisement

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöldinfó

A környezetvédelem természetes része a tudatos pénzkezelésnek

Egy magatartáskutatás alapján, aki takarékos, az zöldebben él.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A pénzügyileg takarékos emberek nagyobb valószínűséggel viselkednek környezettudatosan. Aki viszont imád vásárolni, az hajlamos kevésbé figyelni a környezeti szempontokra – derült ki a Budapesti Corvinus Egyetem friss tanulmányából, amely részleteit olvashatjuk az alternativenergia.hu. A kutatás szerint a pénzügyi tudatosság nemcsak a pénztárcának, hanem a bolygónak is jót tesz: a pénzügyi takarékosság ugyanis közvetlenül hozzájárul a zöld viselkedéshez, és azok, akik odafigyelnek kiadásaikra, hajlamosabbak takarékosan bánni a természeti erőforrásokkal is, legyen szó energiafogyasztásról, hulladéktermelésről vagy a vásárlási szokásaikról. A takarékossági attitűd a legerősebb előrejelzője a környezettudatos magatartásnak, és ez fontosabb, mint az, hogy környezettudatosnak vallja-e magát az illető – áll a Corvinus kutatóinak tanulmányában. Ezzel szemben a vásárlásorientált szemlélet – az, hogy valaki szeret költeni, új termékeket vásárolni – gyengíti a környezetbarát viselkedés iránti hajlandóságot, bár ez a kapcsolat nem erős, mégis statisztikailag kimutatható: minél inkább a fogyasztás áll valaki életében a középpontban, annál kevésbé valószínű, hogy környezettudatos döntéseket hoz.
A tanulmány szerint a környezetvédelmi és környezettudatos magatartást ösztönző üzenetek önmagukban nem elegendőek, mert erősebb a hatásuk a gazdasági növekedésre és fogyasztásra buzdító narratíváknak.

A kutatás egyik legfontosabb következtetése, hogy a környezetvédelem nem feltétlenül igényel külön erőfeszítést, hanem a tudatos pénzügyi magatartás természetes velejárója. Másképp fogalmazva: aki figyel a pénzére, az a bolygóra is jobban figyel, de a környezettudatos viselkedést nem lehet pusztán oktatással vagy információval formálni. A szerzők szerint a kognitív ösztönzőkön túl kell lépni, mert legalább ennyire meghatározóak a szokások (például a takarékosság) és az érzelmi attitűdök (mint például a vásárláshoz való viszony). Példaként említik, hogy a túrázás a természetben élménye a gyermekkorban később a felnőtt életben erősebb környezetvédelmi attitűdök kialakulásához vezethet, mint a közvetlen környezetvédelmi oktatás. A kutatók szerint a cégek is sokat tehetnek azzal, ha a takarékos és fenntartható viselkedést támogatják, akár belső képzésekkel, akár ösztönzőprogramokkal, ilyen lehet az energiahatékonysági tréning, a hulladékmegelőzési ötletpályázat vagy az otthoni környezettudatos viselkedés jutalmazása.

A környezet védelme érdekében a vállalatoknak érdemes mellőzniük a felesleges vásárlást ösztönző üzeneteket, és népszerűsíteniük javítási, újrafelhasználási lehetőségeket és a közös használatú szolgáltatásokat, mint például az autómegosztást vagy a közösségi kerékpározást – áll a kutatásban.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák