Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

A francia elnök az energiaszolgáltatókról a kisvállalkozók szerződéseinek újratárgyalását kérte

Emmanuel Macron felszólította csütörtökön az energiaszolgáltatókat, hogy “tárgyalják újra a túlzó szerződéseket” minden kisvállalkozóval.

Létrehozva:

|

A francia államfő szerint a cégek kétharmada bajban van a megemelkedett energiaárak miatt, ezért az állam támogatni fogja őket. A pékségek és cukrászdák képviselőinek Vízkereszt alkalmából az elnöki hivatalban rendezett ünnepségen a köztársasági elnök bejelentette, hogy az energiaszolgáltatóknak minden olyan kisvállalkozóval újra kell tárgyalniuk a szerződésüket, akik 280 euró/megawattóránál többet fizetnek. A referenciaárat az energiaszabályozó bizottság állapította meg. “Egyes kisvállalatok szerződése megötszöröződött, sőt megtízszereződött” – hangsúlyozta az államfő, aki “visszaélésnek” minősítette az ilyen mértékű áremeléseket, az energiaszolgáltatók profitjait pedig túlzónak nevezte.

“Önökhöz hasonlóan nekem is elegem van az olyan emberekből, akik a válságot kihasználva túlzó profitra tesznek szert” – fogalmazott az államfő. Emmanuel Macron szerint a francia kisvállalkozók kétharmadának vannak gondjai az energiaszámláik kifizetésével. “Támogatnunk kell őket” – mondta az elnök, aki ígértet tett arra, hogy nem kizárólag a pékek, hanem minden kézműves szakma számíthat állami segítségre. Külön kiemelte a henteseket. A kormány 2023-ban meghosszabbította a lakossági energiaárakra másfél évvel ezelőtt bevezetett árplafont, és 15 százalékban maximálta a villamos energia és a gáz árának emelkedését. Az intézkedést az elnöki hivatal tájékoztatása szerint kiterjesztik a kisvállalkozókra is.

Az egyre erősödő elégedetlenség miatt Élisabeth Borne miniszterelnök kedden már bejelentette, hogy a kis- és középvállalkozások (kkv-k), beleértve a pékségeket is, halasztást kapnak a járulékok és adók befizetésére annak érdekében, hogy fizetőképesek maradjanak, valamint a számláik kifizetését is elhalaszthatják. A kormányzat azt is jelezte, hogy amennyiben a pékek túlzónak ítélik meg az energiaáraik emelkedését, azonnal és büntetés nélkül felmondhatják a szerződésüket a jelenlegi szolgáltatójukkal, és újat választhatnak. Ezt a “rendkívüli” intézkedést a szolgáltatók külön-külön fogják elbírálni abban az esetben, ha az energiaárak emelkedése csődhelyzettel fenyeget egy vállalkozást.

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!