Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Magyar Posta 40 elektromos Mercedes-Benz gépjárművet vásárolt

A Magyar Posta 40 darab elektromos meghajtású zárt áruszállító gépjárművet vásárolt, a meghívásos tenderen nyertes ITE Bus&Truck Kft., az ITK Holding Zrt. leányvállalata 20 darab Mercedes-Benz eVito és 20 darab Mercedes-Benz eSprinter járművet szállít a társaságnak.

Létrehozva:

|

A tájékoztatás szerint a 40 jármű nyertes ajánlati összértéke megközelíti a 700 millió forintot, a szerződés alapján az ITE Bus&Truck Kft. a járműveket 2022. augusztus 31-ig szállítja le a Magyar Postának. Az új elektromos járművek egy töltéssel több mint 130 kilométert képesek megtenni, rakodóterük alkalmas csomagok szállítására – írják a közleményben. Hangsúlyozták, hogy a Magyar Posta Zrt. ezzel a beszerzéssel fontos lépést tett a környezetvédelemért, hiszen a mintegy 5 ezer darabból álló flottájában csaknem megduplázta a zöldjárművek számát. Az eddigi 44 darabból álló elektromos meghajtású gépkocsiállomány a mostani beszerzéssel 84-re bővül. A 40 új gépjármű Miskolcon, Tatabányán, Szolnokon és Budapesten áll szolgálatba, és a Magyar Posta Zrt. 17 éves Volkswagen Transporter T5 típusú járműveinek egy részét váltja le – közölte a Magyar Posta.



mti



 

Advertisement

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Ezeket olvassák