Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Stadler környezetbarát meghajtású vonatait is bemutatja az InnoTrans vásáron

Létrehozva:

|

A Stadler vasúti járműgyártó magyarországi részlege fontos szerepet tölt be a vállalatcsoport zöld közlekedési megoldásokat képviselő vonatainak gyártásában, a szolnoki gyárban is készülő, csúcstechnológiát képviselő négy vonattípust is bemutatnak az idei berlini InnoTrans világkiállításon szeptemberben a svájci cég környezetbarát meghajtású hét járműve között – közölte a Stadler az MTI-vel.

Ismertetik, hogy a Stadler szolnoki üzeme is gyártja az amerikai piacra szánt hidrogénüzemű FLIRT H2 motorvonatot, az akkumulátoros FLIRT járművet, a három különböző üzemmódban is közlekedni képes trimodális FLIRT vonatot, illetve az akkumulátoros liverpooli metró új szerelvényeit, és ezek is láthatók lesznek a világ legnagyobb vasúti szakkiállításán. A projektekben a 600 munkavállalót foglalkoztató szolnoki üzem összesen közel 500 kocsiszekrény gyártásával vesz részt. A négy típus gyártásában a Stadler szolnoki üzemében végzik az alumínium kocsiszekrények hegesztését, fényezését és előszerelését. A Stadler 80 éve gyárt vonatokat, a cégcsoport több mint 13 000 alkalmazottat foglalkoztat a világ különböző részén lévő gyártási és mérnöki központjaiban, karbantartó telephelyein. A csoport árbevétele 2021-ben 18 százalékkal 3,6 milliárd svájci frankra emelkedett az előző évhez képest, 2022-re 3,7-4,0 milliárd svájci frank közötti árbevételt várnak.

Magyarországon három leányvállalattal – Stadler Szolnok Kft., Stadler Magyarország Vasúti Karbantartó Kft., Stadler Trains Magyarország Kft. – van jelen, a tavalyi átlagos foglalkoztatotti létszám 755 fő volt. A konszolidált adatok szerint 2021-ben a három leányvállalatnak Magyarországon 54 milliárd forint árbevétele volt, ami 13,25 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A cég Magyarországon több mint 50 milliárd forint beruházást hajtott végre 2007 óta.

Zöld Közlekedés

Indulhat az elektromos Moszkvicsok gyártása

Létrehozva:

|

Szerző:

Megkezdődött a Moszkvics 3 crossover sorozatgyártása az egykori Renault Oroszország gyárában szerdán az orosz fővárosban.

Gyenisz Manturov orosz miniszterelnök-helyettes, az ipari és kereskedelmi minisztérium vezetője a gyártósor ünnepélyes megnyitásán kijelentette, hogy az üzemben még az idén megkezdődik elektromos autók gyártása is, írta az okodrive.hu. Jelezte, hogy az új crossover értékesítése decemberben kezdődik. “A közeljövő feladata, hogy 2023 végéig helyi beszállítók bevonásával létrehozzuk a teljesen szétszerelt egységek (CKD) összeszerelési folyamatait. A következő lépés a saját univerzális platform létrehozása lesz a hazai elektromos autó számára, amely gyártásának megkezdését 2025 végére tervezzük” – mondta. Az eseményen jelen volt Szergej Szobjanyin, Moszkva polgármestere és Dmitrij Pronyin, a Moszkvics autógyár vezérigazgatója is. Az orosz piacról az ukrajnai háború miatt távozó Renault oroszországi eszközei májusban kerültek orosz állami tulajdonba. A Renault Rosszija üzeme a moszkvai önkormányzat ellenőrzése alá került, ahol az év végéig várhatóan 600 gépkocsit szerelnek össze, közöttük 200 elektromos autót. Szobjanyin polgármester közölte: arra számít, hogy 2023-ban az üzem ugyanannyi autót fog gyártani, mint a Renault idején.

Májusban jelentették be, hogy a Renault Rosszija részvényeit 100 százalékban Moszkva város, a Renaultnak az Avtovazban lévő 67,69 százalékos részesedését pedig az orosz ipari és kereskedelmi minisztériumnak alárendelt Központi Járműipari Kutatóintézet (NAMI) kapta meg, valamint hogy az orosz fővárosban újraindul a Moszkvics brand gyártása. A Renaultnak a következő hat évben lehetősége lesz az Avtovazban lévő részesedésének visszavásárlására. A Moszkvics szovjet és orosz autógyár 1930-tól 2010-ig működött, amikor ezen a néven csődeljárás keretében hivatalosan felszámolták. Kapacitásai 1998-ban a Renault Rosszija irányítása alá kerültek, és már a francia márka autóit gyártották.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!