Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Volánbusz Solaris Urbino típusú elővárosi elektromos autóbuszt tesztel

A Volánbusz folytatja az elektromos autóbuszok tesztelését a fővárosi agglomerációban, szeptember 1. és  szeptember 26. között Solaris Urbino 15 LE Electric elővárosi elektromos autóbuszt próbálnak ki – közölte a közúti közlekedési társaság.

Létrehozva:

|

A tájékoztatás szerint az autóbuszon alkalomszerűen lehet majd utazni Budapest Kelenföld vasútállomásról Érdre, Pusztazámorra, valamint Százhalombattára, Érden belül pedig a legtöbb menetrendszerinti útvonalon közlekedik majd a jármű. Az utasok a buszt a korábbi tesztekhez hasonlóan díjmentesen vehetik igénybe, menetrendje a Volánbusz honlapján érhető el. A tesztüzem újabb lehetőséget nyújt arra, hogy a Volánbusz szakemberei további tapasztalatokat gyűjtsenek a zöldflotta sikeres üzemeltetéséhez – írják a közleményben. Ismertetik, hogy a HUMDA Zöld Busz Programban elnyert támogatásnak köszönhetően 40 darab szóló kivitelű, Mercedes-Benz eCitaro már az utasok és a környezetvédelem szolgálatába állt Budakeszi, Budaörs és Törökbálint térségében. Székesfehérváron jelenleg 5 darab Ikarus 120e típusú e-busz közlekedik, amelyeket szeptemberig további 7 ugyanilyen követ, valamint Győrbe 13, Zalaegerszegre 11, Szolnokra 10, Szegedre 8 és Egerbe 6 darab BYD K9UD típusú elektromos jármű érkezik az év végéig. A Volánbusz – tervei szerint – az önkormányzatokkal együttműködve a jövőben újabb elektromos meghajtású autóbuszok beszerzésére nyújt be pályázatokat – közölte a közúti közlekedési társaság.

 

mti

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Ezeket olvassák