Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az ABB öt új, hibrid-elektromos komphajó hajtóművének szállítására nyert kizárólagos szállítói megbízást a Washington State Ferries-től

A megbízás keretében az ABB rendszerintegrációs szakértelme a projekt egészére kiterjed: a hajógyári ajánlattételi szakaszától kezdve a hajók üzembe helyezésén át a kezdeti üzemeltetésig.

Létrehozva:

|

A Washington State Ferries (WSF) az ABB-t bízta meg, hogy az új, innovatív, 160 autó szállítására méretezett hibrid-elektromos komphajók hajtásrendszerének kizárólagos beszállítójaként (propulsion single source vendor/PSSV) vegyen részt az új kompflotta kialakításban. A projekt jelentős mérföldkövet jelent a fenntartható tengeri szállítás fejlődésében az Egyesült Államokban és azon túl is, az ABB pedig kulcsszerepet játszik az öt új építésű hajó kialakításában és szállításában.

Az ABB PSSV minőségében hibrid-elektromos hajtásrendszereket fog szállítani: a szállítási terjedelem magában foglalja az Onboard DC Grid™ fedélzeti energiaelosztási megoldást, az energiatárolást, a fejlett energiagazdálkodást és az integrált hajóautomatizálást. Az innovatív meghajtási csomagot úgy tervezték, hogy növelje az üzemeltetési hatékonyságot, segítsen csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, és biztosítsa az új hajók megbízható teljesítményét. Az ABB széles körű tervezési és mérnöki támogatást is nyújt, szorosan együttműködve a WSF-fel, hogy biztosítsa a hibrid-elektromos technológia zökkenőmentes integrációját az új komphajókba. Az ilyen együttműködésen alapuló megközelítés jól példázza az ABB elkötelezettségét a partnerei egyedi igényeinek megfelelő, testre szabott megoldások szállítása iránt.

Megtiszteltetés számunkra, hogy a Washington State Ferries minket választott az új, 160 autó szállítására képes hibrid-elektromos komphajók hajtásrendszere kizárólagos beszállítójának – mondta Drew Orvieto, az ABB Marine & Ports részlegéhez tartozó Marine Systems, US értékesítési vezetője.

Ez a partnerség kiválóan mutatja a fenntarthatósággal kapcsolatos közös elképzeléseinket és az elkötelezettségünket az iparágat előrevivő, fejlett, innovatív technológiák fejlesztése és alkalmazása iránt. Nagyon várjuk, hogy a projekt keretében hatékonyan segítsük a WSF-et abban a küldetésében, hogy tisztább és hatékonyabb kompjáratokat biztosítson az általa kiszolgált közösségek számára.

Advertisement

A WSF irányítja az Egyesült Államok legnagyobb kompflottáját, 21 személy- és autószállító kompot üzemeltet 10 útvonalon, amelyek 19 terminált szolgálnak ki. Az öt új hibrid-elektromos komphajó lesz az első a WSF 3,98 milliárd dolláros kompflotta-elektrifikációs programja keretében átadásra kerülő 16 új hajó közül. Az új kompok döntő szerepet játszanak majd a WSF stratégiájában, amelynek célja a flotta modernizálása és a környezeti lábnyom csökkentése. Az ABB meghajtási rendszereinek integrálásával a WSF célja, hogy az üzemanyag-fogyasztásnak és az üvegházhatású gázok kibocsátásának jelentős csökkentését érje el, és 2050-re – az állam tágabb környezetvédelmi céljaival összhangban – nulla károsanyag-kibocsátású kompflottát alakítson ki.

Nagy vonalakban azt mondhatom, hogy ez az ABB-vel kötött szerződés a flottánk újjáépítéséről és az ügyfeleink megbízható kiszolgálásáról szól – nyilatkozta Matt von Ruden, a WSF rendszer-villamosítási programjának vezetője.

Az ABB speciális tudása és szakértelme segít csökkenteni a kockázatot és biztosítani a teljesítményt az első öt új, hibrid-elektromos komphajónk tervezése, építése és szállítása során.

Advertisement

Zöld Közlekedés

EU célok a tisztább közlekedés felé – energiahatékonysági fejlesztések

A Modernizációs Alap legújabb kifizetésében Magyarország is komoly forráshoz jut.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az Európai Bizottság bejelentette , hogy az Európai Beruházási Bankkal közösen 3,66 milliárd eurót folyósított a Modernizációs Alapból 34 energiával kapcsolatos projekt támogatására kilenc uniós tagállamban, köztük Magyarországon – írja az alternativenergia.hu. A brüsszeli közlemény szerint a finanszírozás forrását az uniós kibocsátáskereskedelmi rendszerből (EU ETS) származó bevételek jelentik. A csütörtökön bejelentett beruházásokra fordított pénz a Modernizációs Alapból valaha folyósított legmagasabb összeg, ezzel a 2021 januárja óta kifizetett teljes finanszírozás jelenleg 19,1 milliárd eurót tesz ki – írták. A csütörtöki kifizetés kedvezményezettje Horvátország (170 millió euró), Csehország (1,05 milliárd euró), Görögország (113,6 millió euró), Magyarország (181,3 millió euró), Lettország (40 millió euró), Litvánia (37 millió euró), Lengyelország (1,33 milliárd euró), Románia (712,3 millió euró) és Szlovénia (19,7 millió euró). Most első alkalommal részesül ilyen támogatásban Görögország, amely 2024 januárjában vált a Modernizációs Alap kedvezményezettjévé – tájékoztattak. A támogatásban részesült 34 projekt a megújuló villamosenergia-termelésre, a megújuló energiaforrások használatára és bevezetésére, az energiahálózatok korszerűsítésére és az energiahatékonyságra összpontosít. A támogatott projektek közé tartozik a középületek energiahatékonyságának javítása Magyarországon.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák