Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az AutoWallis és az ALTEO összehangolja a töltési infrastruktúra fejlesztését az elektromos autók forgalmazásánál

Létrehozva:

|

Ezáltal 2023-ban – az országban elsőként – napelemes rendszereket és energiatárolókat is értékesítenek majd az AutoWallis Csoport által négy országban (Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában) képviselt Opel márka magyar márkakereskedéseiben, amihez az ALTEO e-mobilitási üzletága, az ALTE-GO biztosít szakmai hátteret. A magyarországi Opel autószalonokban az elektromos töltőberendezések mellett mostantól olyan opciók is elérhetőek, mint a töltők telepítése, a villamos betápláló hálózat kiépítése és a rendelkezésre álló villamos-kapacitás hatékony kihasználását biztosító energiaszabályozó rendszer. A közlemény idézte Székely Gábort, az AutoWallis Nyrt. befektetői kapcsolatok és ESG igazgatóját, aki elmondta, az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban az elektromosan tölthető személygépkocsik piaci részesedése 2021-ben 19 százalékra nőtt, szemben az előző évi 11 százalékos részaránnyal. Magyarországon tavaly 15 510 darab zöld rendszámos gépjárművet helyeztek forgalomba, ami a piac 6,1 százaléka. Idén pedig már az év első tíz hónapjában mintegy 17 500 zöld rendszámú gépjármű került forgalomba.

Novotny Dénes, az ALTEO e-mobilitási üzletágának vezetője a közleményben hozzátette, jövőre legalább 100 töltőberendezést terveznek értékesíteni az Opel márkakereskedéseken keresztül és arra számítanak, hogy egyre több ügyfél választja majd a töltő mellé a napelemes rendszert és az energiatárolót is. 

Zöld Közlekedés

Ezzel a biciklivel gyerekjáték az emelkedő

A svájci BMC által gyártott Roadmachine 01 AMP X mindent tud, ami egy elektromos kerékpártól elvárható.

Létrehozva:

|

Szerző:

A svájci BMC a kerékpárpiac egyik igen fontos szereplője, a gyártó az elmúlt években több izgalmas országúti, illetve hegyi modellt is készített. AMP név alatt a vállalatnak már több kifejezetten jó e-kerékpárja is van. A BMC például idén júliusban mutatta be a teljesítményközpontú országúti termékét, a Roadmachine AMP-t. A gyártó most még magasabbra emeli a lécet az új Roadmachine 01 AMP X-szel, amellyel a cég szerint tovább javulnak a funkciók és a teljesítmény – számol be az InsideEVs. A BMC megpróbálta az erőt a könnyedséggel kombinálni, a végeredmény pedig meggyőző. A szabványos Roadmachine-en található Mahle Smartbike rendszert egy kompakt TQ-HPR50 rendszer váltotta fel, az akkumulátort pedig a vázba rejtve, az alsó csőbe integrálták, így a berendezés tekerés közben szinte láthatatlan.

Ami a teljesítményt illeti: a TQ motor 50 newtonméter forgatónyomatékra képes, aminek hála a legmeredekebb emelkedők is könnyedén leküzdhetőek. Azokon a piacokon, ahol az elektromos kerékpárok szabályzása szigorúbb, a motor maximum 24 kilométer per óra sebességre is képes – ezen piacok közé tartozik az Európai Unió is. Az akkumulátor egy 360 kilowattos csomag, amely szintén az alsó csőben található. A BMC hatótávolság-adatokat nem közölt. A kerékpárhoz egy kijelző is tartozik, ahol nyomon követhető az akkumulátor állapota, valamint szabályozható a rásegítés szintje. A modellhez a TQ okostelefonos applikációját is érdemes letölteni.

Tekintettel arra, hogy a Roadmachine 01 AMP X egy e-bike, szerkezetében sok szempontból eltér a hagyományos országúti kerékpároktól. Lánctartói például rövidebbek, a kormány pedig magasabban van a nagyobb erőkifejtés érdekében, ezért a kerékpáron kissé függőlegesebb az ülőhelyzet. A modell összességében nem éppen a legkönnyebb országúti e-bike, a váz 3,9 kilogrammos. Ez azonban könnyen megbocsátható a jól lekerekített jellegért cserébe: a 35 milliméter széles abroncsok és az egyszeres hajtáslánc könnyű kezelhetőséget tesz lehetővé. A Roadmachine 01 AMP X két változatban lesz elérhető, a kedvezőbb árú TWO 7899 dollárba, azaz mintegy 3,1 millió forintba, a csúcskategóriás ONE verzió pedig 8899 dollárba, vagyis nagyjából 3,5 millió forintba kerül majd.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!