

Zöld Közlekedés
Az AutoWallis és az ALTEO összehangolja a töltési infrastruktúra fejlesztését az elektromos autók forgalmazásánál
Ezáltal 2023-ban – az országban elsőként – napelemes rendszereket és energiatárolókat is értékesítenek majd az AutoWallis Csoport által négy országban (Magyarországon, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban és Szlovéniában) képviselt Opel márka magyar márkakereskedéseiben, amihez az ALTEO e-mobilitási üzletága, az ALTE-GO biztosít szakmai hátteret. A magyarországi Opel autószalonokban az elektromos töltőberendezések mellett mostantól olyan opciók is elérhetőek, mint a töltők telepítése, a villamos betápláló hálózat kiépítése és a rendelkezésre álló villamos-kapacitás hatékony kihasználását biztosító energiaszabályozó rendszer. A közlemény idézte Székely Gábort, az AutoWallis Nyrt. befektetői kapcsolatok és ESG igazgatóját, aki elmondta, az Európai Unióban és az Egyesült Királyságban az elektromosan tölthető személygépkocsik piaci részesedése 2021-ben 19 százalékra nőtt, szemben az előző évi 11 százalékos részaránnyal. Magyarországon tavaly 15 510 darab zöld rendszámos gépjárművet helyeztek forgalomba, ami a piac 6,1 százaléka. Idén pedig már az év első tíz hónapjában mintegy 17 500 zöld rendszámú gépjármű került forgalomba.
Novotny Dénes, az ALTEO e-mobilitási üzletágának vezetője a közleményben hozzátette, jövőre legalább 100 töltőberendezést terveznek értékesíteni az Opel márkakereskedéseken keresztül és arra számítanak, hogy egyre több ügyfél választja majd a töltő mellé a napelemes rendszert és az energiatárolót is.

Zöld Közlekedés
Villanyos váltás a használtpiacon? Elektromos és hibrid autók nyomulnak előre a hirdetésekben
Fordulóponthoz közeledik a hazai használtautó-piac: az elektromos és hibrid modellek kínálata májusban is látványosan nőtt

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A használtautó hirdetések majdnem 40 százaléka 2,5 millió forint alatti árkategóriába esik, és több mint egynegyede (26,4 százalék) a 2,5-5 millió forintos sávba tartozik. Vagyis a kínálat zöme még mindig az alacsonyabb árfekvésű autókból áll – ez derül ki Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu májusi adatokból nyert első közös statisztikájából, tudatta az alternativenergia.hu. Ugyanakkor a 10 millió forint fölötti kategória is egyre hangsúlyosabbá válik: ezek a prémium vagy újabb modellek már 13,4 százalékos arányban szerepelnek a kínálatban, ami egy hónap alatt is több mint fél százalékpontos növekedést jelent. Az átlagos kínálati ár egy hónap alatt 70 ezer forinttal lett magasabb, jelenleg 5 490 000 forinton áll. Meghajtás szerint a hirdetések fele továbbra is benzines autókat érint – ezekből májusban több mint 54 ezer került fel az oldalra. A dízelek aránya 42 százalék körüli, viszont ami igazán figyelemre méltó: az elektromos és hibrid meghajtású autók száma hónapról hónapra látványosan nő. Májusban az elektromos autók kínálata 5,9 százalékkal, a hibrideké pedig 6,5 százalékkal emelkedett áprilishoz képest.
A most publikált adatok alapján a dízelautók átlagos futásteljesítménye 221 ezer kilométer, míg a benzines modelleké “csak” 157 ezer. Ez közel 41 százalékos különbség, ami rávilágít arra is, hogy a dízelek jellemzően hosszabb távokra használt járművek, és vásárlás előtt érdemes alaposan mérlegelni, hogy számunkra milyen használati cél a releváns. Ezek a dízelek átlagosan két évvel fiatalabbak is – vagyis kevesebb év alatt tettek meg több kilométert. Mostantól minden hónapban megjelenik a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös statisztikai kiadványa. A Használtautó.hu portál minden hónapban több mint félmillió látogatót vonz, és a KSH-val közösen készített, rendszeresen frissülő adatközlés így nemcsak a hazai autópiac átláthatóságát növeli, hanem hosszú távon segíthet a tudatosabb vásárlói és szakpolitikai döntések meghozatalában is – hangoztatta közleményében a portál.
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Állami ingyen pénzre pályázhat, ha szigetelné a födémet!
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Miért tiltják Magyarországon, ami egész Európában hódít? – Erkélynapelem-botrány
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
Napelemes rendszerük van, de horrorvillanyszámlát fizetnek! Mi történt Budakeszin?
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Ingyenes támogatás társasházaknak: jön az okos mérés a távhőnél!
-
Zöld Energia1 nap telt el a létrehozás óta
Csendesebb ünnep várható: elmarad az augusztus 20-ai tűzijáték Cegléden