Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Begurult az Audi e-tron – konnektoros a közeljövő?

Létrehozva:

|

Különösebb hírverés nélkül minap nálunk is bemutatkozott az Audi konnektoros (plug-in) típusa, az A3 e-tron. 

A villamos hálózatról is tölthető hibrid kívülről szakasztott úgy néz ki, mint a hagyományos ferdehátú Sportback, csak éppen hajtásrendszere más: a motorháztető alatt a jól ismert 150 lóerős TFSI benzines motorja mellé még egy 75 kilowattos elektromost is bepasszíroztak, hátul pedig a csomagtartó alatti rekeszben a Panasonic 8,8 kWh kapacitású akkumulátorpakkja lapul.

A két erőforrás egybefűzésével az összteljesítmény 204 lóerő, maximális rendszer-forgatónyomatéka pedig 350 newtonméter. Mindennek eredményeként ez a konnektoros Audi álló helyzetből 7,6 másodperc alatt van fenn százon, végsebessége 222 km/óra.

Ám az igazán látványos paraméter, hogy átlagfogyasztása – a vonatkozó NEDC- (New European Driving Cycle) szabvány szerint – száz kilométerenként mindössze 1,5 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként mindössze 35 gramm. Tisztán elektromosan mintegy 50 kilométert lehet vele autózni, a lemerült akkumulátorok – a hűtőrácson díszelgő négykarikás emblémát elbillentve, a kocsihoz tartozó kábellel, az otthoni elektromos hálózatból – közel négy óra alatt feltölthető (ipariáram-csatlakozóról ehhez valamivel több mint két óra is elég).

Advertisement

A sajtóbemutató alkalmával, egy rövid próbaút erejéig a volán mögül ki lehetett próbálni az e-tron „hibridmenedzsmentjét” is, vagyis azt, hogy a kettős tengelykapcsolós S-tronic automata sebességváltóval és a műszerfali EV jelű gombbal a vezető beavatkozat a hibrid hajtáslánc intelligens működésébe. „EV” állásban csak az elektromotor dolgozik (papírforma szerint 50 kilométeren át, maximum 130 km/óra sebességgel). A „charge” állás a menet közbeni gyors akkutöltésre szolgál, a „hybrid hold” az akkumulátorban tárolt elektromos nafta későbbi felhasználására tartalékol, a „boost” pedig – a sebváltó S állásában – intenzív gyorsítást tesz lehetővé. Végül ott van az „auto” üzemmód, amely a belsőégésű benzinmotorral együtt optimálisan használja fel a rendelkezésre álló elektromos energiát.

A kompakt méretű hibrid Audi nem olcsó, a „mezítlábas” alapmodell közel 12,8 millió forint, de ennek ellenére a gazdagabb nyugat-európai piacokon a konnektoros modellek iránt láthatóan kezd felszökni a kereslet. A régió országaiban az idei év első kilenc hónapjában több mint 27 ezer ilyen modell talált gazdára szemben a tavalyi hasonló időszak 7,8 ezer darabjával (lásd erről a táblázatunkat). És persze nemcsak az Audi konnektorosáról van szó.

Advertisement

A teljes cikk itt olvasható.
http://hvg.hu/cegauto/20141215_Mar_itthon_is_van_konnektoros_Audi

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A Toyota új modelloffenzívára készül: 2026-ban nyolc új hibrid és elektromos autó érkezik

A Toyota mintegy 14 ezer autót adott el az idén október végéig a magyarországi újautó-piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az év végéig eladásai elérhetik a 17 ezret is, ezzel várhatóan megtartja első helyét a márkák között. A jövő évben elektromos és hibrid modellek sorával támogatja meg az új energiával hajtott járművek térnyerését az európai utakon – írja az alternativenergia.hu. A Toyota Central Europe tájékoztatása szerint a magyarországi új személyautók és kishaszongépjárművek kategóriájában a világelső autómárka január és október között 13 933 új autót értékesített, a Magyarországon is mintegy 75 százalékban részben vagy teljesen elektrifikált autókat értékesítő japán autómárka piaci részesedése így 11,1 százalékos. A teljes magyarországi személyautó- és kishaszongépjármű-piacon az idén október végéig 125 819 új autó talált gazdára. Az importőr cég közlése szerint a személyautók szegmensében a márka 11 590 új autó eladásával, 10,9 százalékos piaci részesedést ért el, míg a kishaszonjárművek között 2333 új autó értékesítésével, 12,2 százalékos részesedéssel áll jelenleg a második helyen.

A flottapiacon a Toyota a második 9250 darabbal, ez 0,49 százalékos csökkenés az előző évhez képest, részesedése 10,2 százalék. Magyarországon az idén folytatódott a hajtásmix átalakulása: a személygépkocsik és kishaszonjárművek értékesítésében a benzin meghajtású autók aránya 30-ról 24 százalékra esett, a dízel üzemanyagot használóké 12 százalék maradt – ismertette a cég. Közben a mild hibrid járművek (MHEV) aránya 31-ről 36 százalékra nőtt, a hibrid elektromosaké (HEV) 15 százalék maradt, a plug-in hibridek (PHEV) 5 százaléka szintén nem változott, míg a teljesen elektromos járműveké (BEV) 7-ről 8 százalékra emelkedett. Adataik szerint Magyarországon ma már több mint 82 ezer elektrifikált jármű fut az utakon.

Az importőr emlékeztetett arra: piacvezető pozíciójának megtartása mellett célkitűzése volt, hogy növeli a BEV- és PHEV-értékesítést. Az idén ezt elsősorban modellfrissítések szolgálták, de a 2026-os évben a modellpaletta drasztikusan megújul, nyolc új Toyota modell érkezik, öntöltő hibridek és elektromos modellek. Magyarországon a teljes személyautó-piacon a tisztán elektromos járművek aránya eltérő a különböző szegmensekben, a D-SUV-ok kategóriájában a legmagasabb, októberig már elérte a BEV-arány a 21 százalékot, a közép- és felsőközép-kategóriában 12 százalék, a B-SUV-ok eladásainál például 8 százalék. Új modelljeivel a Toyota elsősorban ezekben a szegmensekben erősíti a termékpalettát.

Advertisement

A Toyota Central Europe – Hungary Kft. régiós importőr cég, az idén november közepéig 141 ezer Toyota és 17,1 ezer Lexus eladásában működött közre, ezzel a Toyota európai eladásaiból 13,5 százalékkal, a Lexus eladásaiból 22 százalékkal vette ki a részét. Éves árbevétele 2024-ben a nyilvános cégadatok szerint meghaladta a 207 milliárd forintot. A Toyota japán autógyártó szeptember végével mintegy 7,13 millió jármű értékesítésével vezette a világszintű eladásokat, csoportszinten pedig – a Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino márkákat is beleértve – 8,4 millió darabot meghaladó értékesítéssel globálisan az első számú autógyártó volt.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák