Zöld Közlekedés
Begurult az Audi e-tron – konnektoros a közeljövő?

Különösebb hírverés nélkül minap nálunk is bemutatkozott az Audi konnektoros (plug-in) típusa, az A3 e-tron.
A villamos hálózatról is tölthető hibrid kívülről szakasztott úgy néz ki, mint a hagyományos ferdehátú Sportback, csak éppen hajtásrendszere más: a motorháztető alatt a jól ismert 150 lóerős TFSI benzines motorja mellé még egy 75 kilowattos elektromost is bepasszíroztak, hátul pedig a csomagtartó alatti rekeszben a Panasonic 8,8 kWh kapacitású akkumulátorpakkja lapul.
A két erőforrás egybefűzésével az összteljesítmény 204 lóerő, maximális rendszer-forgatónyomatéka pedig 350 newtonméter. Mindennek eredményeként ez a konnektoros Audi álló helyzetből 7,6 másodperc alatt van fenn százon, végsebessége 222 km/óra.
Ám az igazán látványos paraméter, hogy átlagfogyasztása – a vonatkozó NEDC- (New European Driving Cycle) szabvány szerint – száz kilométerenként mindössze 1,5 liter, szén-dioxid-kibocsátása pedig kilométerenként mindössze 35 gramm. Tisztán elektromosan mintegy 50 kilométert lehet vele autózni, a lemerült akkumulátorok – a hűtőrácson díszelgő négykarikás emblémát elbillentve, a kocsihoz tartozó kábellel, az otthoni elektromos hálózatból – közel négy óra alatt feltölthető (ipariáram-csatlakozóról ehhez valamivel több mint két óra is elég).
A sajtóbemutató alkalmával, egy rövid próbaút erejéig a volán mögül ki lehetett próbálni az e-tron „hibridmenedzsmentjét” is, vagyis azt, hogy a kettős tengelykapcsolós S-tronic automata sebességváltóval és a műszerfali EV jelű gombbal a vezető beavatkozat a hibrid hajtáslánc intelligens működésébe. „EV” állásban csak az elektromotor dolgozik (papírforma szerint 50 kilométeren át, maximum 130 km/óra sebességgel). A „charge” állás a menet közbeni gyors akkutöltésre szolgál, a „hybrid hold” az akkumulátorban tárolt elektromos nafta későbbi felhasználására tartalékol, a „boost” pedig – a sebváltó S állásában – intenzív gyorsítást tesz lehetővé. Végül ott van az „auto” üzemmód, amely a belsőégésű benzinmotorral együtt optimálisan használja fel a rendelkezésre álló elektromos energiát.
A kompakt méretű hibrid Audi nem olcsó, a „mezítlábas” alapmodell közel 12,8 millió forint, de ennek ellenére a gazdagabb nyugat-európai piacokon a konnektoros modellek iránt láthatóan kezd felszökni a kereslet. A régió országaiban az idei év első kilenc hónapjában több mint 27 ezer ilyen modell talált gazdára szemben a tavalyi hasonló időszak 7,8 ezer darabjával (lásd erről a táblázatunkat). És persze nemcsak az Audi konnektorosáról van szó.
A teljes cikk itt olvasható.
http://hvg.hu/cegauto/20141215_Mar_itthon_is_van_konnektoros_Audi

Zöld Közlekedés
Első alkalommal hirdették ki a kontinens legzöldebb vállalatát
Az első helyen végzett a Corporate Knights „Europe 50” rangsorában a Schneider Electric, ezzel Európa legfenntarthatóbban működő vállalatának bizonyult a cég.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A listán szereplő társaságokat számos ESG-teljesítménymutató – mint például a szén-dioxid-kibocsátás kezelése, az igazgatótanácsok sokszínűsége, a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetések – alapján értékelték – olvasható az alternativenergia.hu oldalon. Idén első alkalommal állította össze a Corporate Knights kanadai média- és kutatócég a legfenntarthatóbban működő európai társaságok rangsorát, a „Europe 50”-et, amelyen a Schneider Electric , az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat végzett az első helyen. A cég idén januárban már elnyerte a világ legfenntarthatóbban működő vállalata címet, miután első helyen végzett a Corporate Knights „Global 100” rangsorában. Ezek az elismerések együttesen megerősítik a Schneider Electric megingathatatlan elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett, valamint vezető szerepét az iparágakon és földrajzi régiókon átívelő jelentős változások előmozdításában.
„A Schneider Electricnél a fenntarthatóság nem csak egy prioritás a többi között – mélyen beépült a céljainkba és küldetésünkbe. Az, hogy elnyertük az Európa legfenntarthatóbban működő vállalata címet, erőteljes elismerése erőfeszítéseinknek, melyek keretében az innováció, az átláthatóság és az együttműködés révén törekszünk arra, hogy pozitív hatást fejtsünk ki. Büszkék vagyunk arra, hogy példát mutathatunk, és továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy még jobban felgyorsítjuk hozzájárulásunkat egy fenntarthatóbb és befogadóbb világ létrehozásához” – mondta el Esther Finidori, a Schneider Electric közelmúltban kinevezett fenntarthatósági igazgatója. A „Europe 50” rangsor ugyanarra a szigorú módszertanra épül, amelyet a „Global 100” esetében is alkalmaztak, és a vállalatokat az ESG-teljesítménymutatók széles skálája alapján értékelik. Olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint például a szén-dioxid-kibocsátás kezelése, a környezeti szempontból tisztának számító bevételek aránya a forgalomban, az igazgatótanácsok sokszínűsége és a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetések. A rangsor összeállításához a STOXX Europe 600 Index-ben szereplő cégek, valamint a piaci kapitalizáció alapján a 100 legnagyobb, európai székhelyű tőzsdei társaság teljesítményét vizsgálták meg. Ez a kettős elismerés – mind globális, mind regionális szinten – kiemeli a Schneider Electric által kifejtett pozitív hatást. A vállalat innovatív technológiáival és megoldásaival támogatja ügyfeleit és partnereit abban, hogy csökkentsék környezeti lábnyomukat, javítsák az energiahatékonyságot és előmozdítsák fenntarthatósági céljaik megvalósulását.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Poloskák, csigák, dióburokfúrólégy? Itt a természetes védekezés eszköztára
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Kritikus helyzet Parajdon: sóbánya elöntve, ivóvízhiány és ökológiai válság fenyeget
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Kiderült mi befolyásolja a napelemek teljesítményét nagymértékben!
-
Zöld Energia7 nap telt el a létrehozás óta
A nap ereje lenyomta az árakat – szinte fizettek, hogy fogyasszunk
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
A nádas titkai: tonnaszámra rejtett hulladék a Tisza-tó szigetein
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés