Egyéb
Breaking: Blink-182 a Sziget Mínusz Egyedik napján
A hazai fesztiválok kívnságlistáin évek óta élvonalban lévő Blink-182 – hosszú egyeztetés után – igent mondott a szervezőknek: augusztus 11-én, a Sziget Mínusz Egyedik napján a Nagyszínpadon lépnek majd fel. Ezzel tehát eldőlt, hogy lesz Mínusz Egyedik nap, sőt a szervezők további koncerteket is ígérnek erre a napra.
Kerekedik a Nulladik nap kínálata is: a napokban csatlakozott Casper, az A Day To Remember és Fedde le Grand – mindannyian az A38 felhozatalához. A fesztiválnapok programját pedig Cee Lo Green is erősíti majd a Nagyszínpadon és a friss hírek közt szerepel a Jimmy Eat World fellépése az A38-on. A 7 napos bérlet a Blink-re és a Nulladik napra is jó, amúgy pedig még május 1-ig olcsóbb a jegy. Érdemes sietni. Amerika egyik legnépszerűbb, több tíz milliós lemezeladási mutatókkal büszkélkedő poppunk bandája, a kaliforniai Blink-182 hosszú várakozás után először a Szigeten mutatja meg erejét Magyarországon népes és mindenre elszánt hazai rajongótáborának. Nincs két éve, hogy Travis Barkerék rövid ideig parkolópályán lévő zenekar alapításának huszadik évfordulóját ünnepelték, a buli azóta tart és végre hozzánk is elért; most jött el az idő, hogy a nyár legnagyobb fesztiválján egy frenetikus zúzás keretében élőben szólaljanak meg a betéve ismert punk slágerek: az All The Small Things, a First Date, az I Miss You, a Stay Together For The Kids és a The Rock Show.
Az ötszörös Grammydíjas amerikai ikon a karizmatikus férfi előadók egyike; slágergyáros dalszerző, kivételes hangú énekes, kreatív producer és filmcsillag. Cee Lo Green azon kevés, mármár szuperhősi képességekkel megáldott kortárs előadók közé tartozik, akik egyedi módon képesek egymással társítani a hiphop és a soul stílusjegyeit úgy, hogy ennek az ellenállhatatlan kohéziónak eredményeképpen karakteres, igényes, szexi és modern r&b zenék jöjjenek létre. Dalaival meghódította a slágerlistákat, zenéit milliók imádják, köztük sok magyar hívő is, hiszen számait a hazai rádiók is gyakorta játsszák.
A Jimmy Eat World keletkezése pillanatában a punk energiáit mozgósítva még világfelforgató terveket dédelgetett, de aztán rájöttek: szórakoztatóbbak és sikeresek, ha lassítanak egy kicsit a tempón. A zenekar korai demói után csak másfél évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a legmenőbb bandák közé kerüljenek. A Bleed American (Vérző amerikai) a JEW második mesterműve, és nemcsak azért, mert tökéletesen kiérlelt, kegyetlenül kritikus dalokat tartalmaz, hanem szinte prófétikus látomás az alig három hónap múlva bekövetkező 9/11ről. Ez volt az a lemez, amellyel nemcsak rajongótáborukat kápráztatták el, hanem vezette a Billboard modern rock listáját és platina fokozatot ért el. Az album terjesztését a New Yorki Ikertornyokat ért támadás után hosszú ideig szüneteltették, de ez csak megsokszorozta a mű kultikus erejét. A JEW töretlen karrierjét folytatva tavaly jelentette meg nyolcadik stúdióalbumát, a Damaget.
Benjamin Griffey, alias Casper sokoldalú, tehetséges és népszerű német rapper, énekesszövegíró. Megnyerő stílusának ereje a változatosságban rejlik, munkái fogást találnak a keményvonalas hip hopra fogékony arcokon, a markáns és elmés társadalomkritikát megfogalmazó szövegektől beinduló nagyokosokon, a műfaj rockosításától sem idegenkedő mindenevőkön és az érzelmesebb szenvedélyesebbpopulárisabb hangra gerjedő hangulatfüggőkön. Nevét második albumának megjelenésekor már egész Németországban ismerték, így nem csoda, a XOXO vezette a német lemezeladási listát, kiérdemelte az arany minősítést és az év legkiválóbb hiphop anyagai közt méltatták a kritikusok. Legfrissebb lemeze, a Hinterland tavaly augusztusban jött ki és szintén osztatlan sikert aratott.
Az A Day to Remember állandó fellépője a keményzenéket is befogadó, legnagyobb nemzetközi fesztiváloknak. Pörgős, izzasztó, a közönség biztonsági, féltve őrzött energiatartalékait is felszámoló zenéjük a húzós metalcore és a pattogós pop punk izgalmas egyvelege. ‘Best International Newcomer’ kategóriában nyertek a 2008as Kerrang! Awardson. Harmadik nagy volumenű munkájukkal, a Homesickkel nagy kereskedelmi sikert arattak, a 2009ben megjelent lemezből több százezer példányt adtak el csak az Egyesült Államokban, azonban ezt a teljesítményt az egy évvel később a What Separates Me From Youval rögtön felülmúlták. Eddig öt albummal jelentkeztek, aktuális prezentációjuk a 2013as Common Courtesy.
És végül érkezik a Szigetre a számos szakmai díjjal kitüntetett holland elektronikus zenész és producer, Fedde le Grand, aki minden ellentétes véleményt kizáróan hazája legkeresettebb DJ közé tartozik, kinek kegyeiért a legnagyobb nemzetközi bulik szervezői és popsztárok versengenek. Hosszú ideje minden évben előkelő helyen végez a világ legnagyobb DJit rangsoroló DJ Mag százas listáján, trackjei és remixei pedig a legkeresettebb anyagoknak számítanak a világhálón és azon túl.
Egyéb
Mi tesz vonzóvá egy építőipari vállalatot a fiatal tehetségek számára?
Az építőipar világszerte, így hazánkban is komoly kihívással néz szembe: a munkaerő elöregszik, a fiatal generációk (Y és Z) bevonzása pedig egyre nehezebb feladatnak bizonyul. A „piszkos, nehéz és elavult” iparág képe még mindig élénken él a köztudatban, miközben a valóságban a szektor soha nem látott technológiai forradalmon megy keresztül. A verseny a tehetségekért éles, és ma már nem elég egy jó fizetést kínálni.
Technológia és innováció
A mai pályakezdők már okostelefonnal a kezükben nőttek fel, számukra a technológia nem kiegészítő, hanem az élet alapvető része. Egy építőipari cég, amely még mindig papíralapú tervekkel, elavult szoftverekkel és lassú folyamatokkal dolgozik, azonnal elriasztja a fiatalokat. Ezzel szemben azok a vállalatok, amelyek a BIM (Building Information Modeling), a drónok, a kiterjesztett valóság (AR/VR) vagy a 3D nyomtatás alkalmazását helyezik előtérbe, izgalmas játszótérnek tűnnek számukra.
Az innovációra való nyitottság azt üzeni a jelöltnek, hogy a cég halad a korral, és van jövője. A fiatal tehetségek részt akarnak venni a modernizációban, szeretnék használni a legújabb applikációkat a műszaki ellenőrzéshez vagy a projektmenedzsmenthez.
Fenntarthatóság a fókuszban
A fiatal generációk számára a klímaváltozás nem elvont fogalom, hanem a jövőjüket fenyegető valóság. Éppen ezért kritikusan fontos számukra, hogy a munkaadójuk felelősséget vállaljon a környezetért. Egy olyan építőipari cég, amelyik semmibe veszi a környezetvédelmi előírásokat, pazarolja az anyagot és nem törekszik a zöld megoldásokra, morálisan elfogadhatatlan számukra. A fenntarthatóság iránti elkötelezettség – legyen szó zöld épületek kivitelezéséről, hulladék-újrahasznosításról vagy karbonsemleges célokról – ma már alapvető vonzerő.
A fiatalok tudni akarják, hogy a munkájukkal hogyan járulnak hozzá egy jobb világ építéséhez. Építeni egy kórházat, egy iskolát vagy egy energiahatékony lakóparkot motiválóbb, mint pusztán a profitmaximalizálást látni célként. A cégeknek kommunikálniuk kell a projektjeik társadalmi hasznosságát és környezeti hatását, hogy érzelmileg is bevonják a munkavállalókat.
Nem elég zöld szlogeneket pufogtatni, a tetteknek is tükrözniük kell az elveket a mindennapi működésben, az irodai szelektív hulladékgyűjtéstől kezdve a kivitelezési technológiákig. A fenntarthatóság tehát nem PR-fogás, hanem a munkáltatói márka (employer branding) szerves része.
Karrierút, fejlődés és mentorálás
A mai fiatalok türelmetlenek, ha a karrierépítésről van szó; nem akarnak 10 évet várni az első előléptetésre. Világos, átlátható karrierutat várnak el, ahol látják, hova juthatnak el 2-3-5 éven belül, és ehhez mit kell teljesíteniük. A szakmai fejlődés támogatása képzésekkel, konferenciákon való részvétellel vagy tanulmányi szerződésekkel hatalmas megtartó erő. Az építőipar gyorsan változik, és a fiatalok érezni akarják, hogy a cégük befektet a tudásukba. A tapasztalt „rókák” tudásának átadása a fiataloknak nemcsak szakmailag hasznos, hanem a beilleszkedést is segíti.
A cégeknek fel kell ismerniük, hogy a tehetségek nem akarnak fogaskerekek lenni a gépezetben; egyéni figyelmet, személyre szabott fejlesztési terveket igényelnek. Ha egy vállalat képes megmutatni, hogyan válhat valakiből projektvezető vagy főmérnök náluk, akkor nyert ügye van a konkurenciával szemben, akik csak „embert keresnek a gátra”.
Munka-magánélet egyensúly
Az építőipar hírhedt a hosszú munkaidőről, a hajnali kezdésről és a hétvégi munkavégzésről, ami sok fiatalt elriaszt. A Z generáció számára a work-life balance (munka-magánélet egyensúly) nem luxus, hanem alapfeltétel. Bár a beton kötése nem várhat, a cégeknek törekedniük kell a rugalmasságra ott, ahol lehetséges. Az irodai, tervezői vagy előkészítői munkakörökben a hibrid munkavégzés (home office) lehetősége ma már elvárás, nem pedig extra juttatás.
A terepi munkáknál nehezebb a rugalmasság, de nem lehetetlen. A csúsztatott munkarend, a tömbösített munkaidő vagy a garantált szabad hétvégék vonzóbbá tehetik a kivitelezést is. A lényeg, hogy a munkáltató tartsa tiszteletben a munkavállaló magánéletét, és ne várja el a 0-24 órás rendelkezésre állást, hacsak nem indokolt vészhelyzet van. A kiégés elleni küzdelem közös érdek.
Az a bizonyos „cool factor”
A fiatalok irtóznak a merev hierarchiától, a tekintélyelvű vezetéstől és a bürokráciától, a lapos szervezeti struktúra, a közvetlen kommunikáció és a „nyitott ajtók” politikája sokkal vonzóbb számukra. Szeretnek csapatban dolgozni, értékelik a jó humort és a laza, de profi légkört. A munkakörnyezet minősége is számít: egy modern, jól felszerelt iroda, jó kávéval és közösségi terekkel, vagy egy tiszta, rendezett konténerváros az építkezésen alapvető igény.
Az építőiparban van egy egyedi cool factor is: az alkotás öröme. Látni, ahogy a semmiből kinő egy épület, amit mi alkottunk, hatalmas büszkeség.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás ótaHároméves az energiaválság: a magyar lakosság jelentős része hőszivattyús fűtésre állt át
-
Zöld Közlekedés3 nap telt el a létrehozás ótaElektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít
-
Zöld Közlekedés6 nap telt el a létrehozás ótaMagyarországon is bővült az autópiac: robbanásszerűen nőtt az elektromos és plug-in hibrid értékesítés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaTuristalátványosság lett a velencei delfinből, de a hatóságok óva intenek a közeledéstől
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás ótaVízvisszatartással és modern technológiával mentik a dél-alföldi szikes tavakat

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés