Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Elegáns napelemes cserepet mutattak be

A Meyer Burger Slate akár műemlék épületekre is telepíthető lesz.

Létrehozva:

|

A svájci székhelyű Meyer Burger globális gépészeti, főként fotovoltaikus rendszerekkel foglalkozó vállalat bejelentette, hogy augusztusban szeretné megkezdeni új, szürke napelemes cserepeinek forgalmazását – számol be a PV Magazine. A terméket kísérleti projektekben már használják is.

A Meyer Burger a német Magoggal, egy fotovolatikus termékeket forgalmazó céggel való együttműködésben vezeti be a Meyer Burger Slate-et. A megállapodás keretében létrehozott termék a Meyer Burger Tiles egy továbbfejlesztett verziója, utóbbi cserépről 2022-ben rántották le a leplet.

Augusztustól a két vállalat új, palaszürke fotovoltaikus tetőfedő termékeket kínál majd Európában. A csempék váza porszórt alumíniumból készült, speciális üveg védi őket, belsejükben pedig a Meyer Burger SmartWire technológiával ellátott heteroátmenetes napelemcellák működnek. A végső összeszerelést egy európai partner végzi, az új termékváltozat lehetővé teszi a napelemes rendszerek beépítését ferde palatetőkbe is.

„Az új Meyer Burger Slate – Magog Schiefer Edition termékre magas energiatermelés jellemző, és a telepítők számára könnyen beépíthető és karbantartható” – nyilatkozta Georg Guntermann, a Magog ügyvezető partnere. Mint hozzátette, az új Meyer Burger termék palaszürke színével jól passzol a palatetőkhöz, a vakításmentes, strukturált napelemes üveg használatának köszönhetően pedig feltűnésmentesen integrálható az épületekbe.

A Magog és a Meyer Burger jelenleg kísérleti projektekben alkalmazza a terméket. „Az átfogó energetikai átállás szellemében ez a kis méretű és esztétikus, egységes szürke megjelenésű napelemes tetőcserép harmonikusan illeszkedik a palatetőkhöz, és így a műemlék épületek esetében is lehetővé teszi az energetikai átállást” – állapította meg Frank Hötzsch, a Meyer Burger egyik divízióvezetője.

Advertisement

Nem a Meyer Burger az első cég, amely olyan napelemeket kínál, amelyek cserépszerűen olvadnak be a tetőkbe. A világon egyre több vállalat foglalkozik ilyen termékekkel. Ezek közül talán a legismertebb a Tesla Solar Roof nevű rendszere, de a magyar Terrán is gyárt napelemes cserepet Generon néven.

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!