Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Ezt érdemes tudni egy elektromos autó megvásárlása előtt

Magyarországon is egyre jobban megéri az elektromos autók használata, a töltési infrastruktúra például folyamatosan fejlődik.

Létrehozva:

|

Egy idén nyáron bejelentett szabály értelmében 2035-től kezdődően már csak elektromos autókat értékesíthetnek az Európai Unióban, így Magyarországon is. A döntés hátterében az áll, hogy 2050-re az EU-ban szeretnék elérni a zéró kibocsátást, ehhez pedig ki kell szorítani a szennyező járműveket az utakról. A jogszabálytól függetlenül itthon is egyre többen fontolgatják a zöld modellek megvásárlását. Az e-autók megvétele előtt ugyanakkor sok kérdés fogalmazódik meg az emberben, a BBC cikke és az ökodrive.hu gyűjtése alapján készült összefoglalónk ebben jelenthet segítséget.

 

Miért ilyen drágák az elektromos autók?

Általánosságban elmondható, hogy az e-járművek drágábbak benzines vagy dízeles társaiknál. Ennek oka az, hogy az akkumulátorok előállítása költséges, és komoly befektetést igényel, hogy a meglévő gyári infrastruktúrát átállítsák az új technológiák létrehozására. Az évtized végére ugyanakkor az ár jelentősen csökkenhet. Az elektromos autó megvásárlása előtt azzal is érdemes számolni, hogy a kocsi egész élettartama alatt kevesebb pénzt kell ráfordítani, mint egy hagyományos modellre. Ezen felül az üzemanyag ára is tovább drágíthatja az egyébként olcsóbb benzines és dízeles kocsik használatát.

Van elég nyilvános töltő az autók számára?

Advertisement

A elektromostöltő-lefedettség országonként nagyon változó. Hazánk sok EU-s tagállamhoz képest elmaradott ebben a tekintetbe, de az infrastruktúra folyamatosan fejlődik.Nagy általánosságban elmondható, hogy Budapesten, a nagyobb városokban, illetve az autópályák és fontosabb utak mentén sűrűbb a lefedettség. Kiemelt területnek számít emellett a Balaton környéke, ahol az országos átlagot nézve viszonylag sok a töltőállomás.

Meddig lehet utazni egy feltöltött kocsival?

Az e-autókkal kapcsolatban gyakran merül fel a hatótáv-szorongás kérdése – sokan attól tartanak, hogy egy ilyen kocsival nem tudnak elég messzire utazni. Az, hogy egy teljesen feltöltött akkumulátorral mekkora távot lehet megtenni, modellenként változó. A jó hír, hogy ezen a területen is folyamatos a fejlődés, sok autó már most tökéletesen megfelel az ingázásra. Az áttörést a szilárdtest-akkumulátor technológiájának széles körű piaci alkalmazása hozhatja el.

Mi történik, ha nem tudom otthon tölteni az autómat?

Az otthoni töltéshez jellemzően beruházásra van szükség, a megoldás viszont kényelmessé és olcsóvá teheti az elektromos autó használatát. Ha valaki mégsem tud otthon tölteni, annak adottak a fizetős töltőállomások, illetve bizonyos helyeken az ingyenes, nyilvános állomások.

Advertisement

Mindenkinek lesz autója a jövőben?

Bár a technológia egyre olcsóbbá és kényelmesebbé válik, egyáltalán nem biztos, hogy a jövőben mindenkinek lesz saját kocsija. Az előfizetéses modellek például folyamatosan terjednek, de a car sharing megoldások is egyre népszerűbbek.

Zöld Közlekedés

Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban

A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.

Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését

A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:

  • C-HR
  • Camry
  • Land Cruiser
  • Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
  • új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:

  • Yaris
  • GR Yaris
  • Yaris Cross
  • Yaris Van
  • Proace City
  • Proace City Verso
  • Proace
  • Proace Verso
  • Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:

  • LBX
  • LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:

  • UX
  • NX
  • LC

A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.

Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X

A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.

Advertisement

Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!