Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Hidrogén-meghajtású autóbusz közlekedik Pakson

Hidrogén-üzemanyagcellás autóbusz közlekedik három napon át Pakson az európai uniós társfinanszírozású hidrogénbusz-program, a JIVE-2 részeként; a “zöld” hidrogénnel töltött járművet kedden mutatták be a paksi Energiaház előtt.

Létrehozva:

|

A bemutatót megelőző sajtótájékoztatón Weingartner Balázs, a HUMDA Magyar Mobilitásfejlesztő Ügynökség Zrt. elnöke emlékeztetett: már másodszor tesztelnek hidrogén-üzemanyagcellás autóbuszt Magyarországon, elsőként 2022 februárjában állítottak ideiglenesen forgalomba hasonló járművet Budapesten. Jelezte: sikeres együttműködés esetén a most bemutatott autóbusz tartós használatra maradhat Pakson.

A HUMDA közleménye szerint a portugál gyártmányú, zéró emissziójú és csekély zajkibocsátású, Toyota-Caetano H2 City Gold típusú busz egy 60 kilowattos üzemanyagcellával és egy 44 kilowattóra kapacitású akkumulátorral üzemel, amelyek 180 kilowatt teljesítményt adnak a villanymotornak. Az autóbusz töltése 9 percig tart, hatótávolsága 400 kilométer. A tetőn lévő tartályokban 37,5 kilogramm hidrogéngázt lehet tárolni 350 bar nyomáson. A típus 10,7 vagy 12 méteres változatban érhető el; Pakson, a helyi közlekedés 1-es vonalán a hosszabb változat jár, amely – ülő- és állóhelyen – 85 utast tud szállítani.

A mintaprojektet, amelynek részeként a busz Paksra érkezett, a Magyar Hidrogén és Tüzelőanyag-cella Egyesület koordinálja, az ügynökség a projekt mobilitási partnere, a hidrogén-töltőállomást és az üzemanyagot a Messer Hungarogáz Kft. biztosítja – írták. Bohner Zsolt, a Messer Hungarogáz ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta: Magyarországon jelenleg földgázt használnak a hidrogén előállításához, erre az alkalomra a Ruhr-vidékről szállítottak elektrolízissel előállított, zöld hidrogént. Hozzátette azt is, hogy az országban két kísérleti projekt is zajlik, amelyekben az első elektrolizálókat üzembe helyezik majd, a cégnek megállapodása van az ott előállítandó zöld hidrogén átvételéről. Tavi Tamás, a Paksi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója jelezte, a Pakson közlekedő tíz elektromos autóbusz mellé terveznek beszerezni egy hidrogén-meghajtású járművet is, így 2024-ben vagy 2025-ben Paks lehet az első város Magyarországon, ahol hidrogénhajtású autóbusz üzemel a helyi közlekedésben.

Advertisement

Az EU társfinanszírozásával a Közép- és Kelet-Európában indult JIVE-2 (Közös Kezdeményezés a Hidrogénjárművekért Európa-szerte) program az eddigi legnagyobb üzemanyagcellás buszprojekt, amely a hidrogén meghajtású járművek kereskedelmi forgalomba hozatalát és a töltő-infrastruktúra kiépítését segíti elő. A 2021-ben elfogadott Nemzeti Hidrogénstratégia közlekedési fejezete 2030-ra Magyarországon 10 ezer tonna zöld vagy egyéb karbonmentes hidrogén felhasználását irányozza elő elsősorban nehézgépjárművek – kamionok, hulladékszállítók, városi autóbuszok – üzemeltetésében. Ez a dokumentum szerint 20 töltőállomás létesítését, és 4800 hidrogén-meghajtású jármű használatát jelenti.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Első alkalommal hirdették ki a kontinens legzöldebb vállalatát

Az első helyen végzett a Corporate Knights „Europe 50” rangsorában a Schneider Electric, ezzel Európa legfenntarthatóbban működő vállalatának bizonyult a cég.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A listán szereplő társaságokat számos ESG-teljesítménymutató – mint például a szén-dioxid-kibocsátás kezelése, az igazgatótanácsok sokszínűsége, a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetések – alapján értékelték – olvasható az alternativenergia.hu oldalon. Idén első alkalommal állította össze a Corporate Knights kanadai média- és kutatócég a legfenntarthatóbban működő európai társaságok rangsorát, a „Europe 50”-et, amelyen a Schneider Electric , az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat végzett az első helyen. A cég idén januárban már elnyerte a világ legfenntarthatóbban működő vállalata címet, miután első helyen végzett a Corporate Knights „Global 100” rangsorában. Ezek az elismerések együttesen megerősítik a Schneider Electric megingathatatlan elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett, valamint vezető szerepét az iparágakon és földrajzi régiókon átívelő jelentős változások előmozdításában.

„A Schneider Electricnél a fenntarthatóság nem csak egy prioritás a többi között – mélyen beépült a céljainkba és küldetésünkbe. Az, hogy elnyertük az Európa legfenntarthatóbban működő vállalata címet, erőteljes elismerése erőfeszítéseinknek, melyek keretében az innováció, az átláthatóság és az együttműködés révén törekszünk arra, hogy pozitív hatást fejtsünk ki. Büszkék vagyunk arra, hogy példát mutathatunk, és továbbra is elkötelezettek vagyunk amellett, hogy még jobban felgyorsítjuk hozzájárulásunkat egy fenntarthatóbb és befogadóbb világ létrehozásához” – mondta el Esther Finidori, a Schneider Electric közelmúltban kinevezett fenntarthatósági igazgatója. A „Europe 50” rangsor ugyanarra a szigorú módszertanra épül, amelyet a „Global 100” esetében is alkalmaztak, és a vállalatokat az ESG-teljesítménymutatók széles skálája alapján értékelik. Olyan szempontokat vesznek figyelembe, mint például a szén-dioxid-kibocsátás kezelése, a környezeti szempontból tisztának számító bevételek aránya a forgalomban, az igazgatótanácsok sokszínűsége és a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetések. A rangsor összeállításához a STOXX Europe 600 Index-ben szereplő cégek, valamint a piaci kapitalizáció alapján a 100 legnagyobb, európai székhelyű tőzsdei társaság teljesítményét vizsgálták meg. Ez a kettős elismerés – mind globális, mind regionális szinten – kiemeli a Schneider Electric által kifejtett pozitív hatást. A vállalat innovatív technológiáival és megoldásaival támogatja ügyfeleit és partnereit abban, hogy csökkentsék környezeti lábnyomukat, javítsák az energiahatékonyságot és előmozdítsák fenntarthatósági céljaik megvalósulását.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák