Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Ide parkolhatod a kölcsönzött elektromos rollert Budapesten

Létrehozva:

|

Háromszáz mikromobilitási pontot, új nevén Mobi-pontot alakítottak ki Budapest több belső kerületében a kölcsönzött kerékpárok, elektromos rollerek elhelyezésére.

Az érintett kerületek bírságot szabhatnak majd ki a nem kijelölt helyeken parkoló mikromobilitási eszközök után – közölték a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtótájékoztatóján. Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke elmondta: a fővárosi önkormányzat a kerületekkel együttműködve azért hozott létre Mobi-pontokat, hogy rendezett és kényelmes lehetőséget tudjanak biztosítani a kölcsönzött kerékpárok és elektromos rollerek tárolására. A főváros elkötelezett amellett, hogy a fenntartható, zöld közlekedést fejlesszék és alternatívát nyújtsanak mindenkinek az autós közlekedés helyett – hangsúlyozta. Balogh Samu közölte, nagyon sok panasz érkezett arról, hogy szerteszéjjel hagyják a kölcsönözhető elektromos rollereket. Támogatják, hogy ezeket az eszközöket használják Budapesten, azonban teljesen jogos az az igény, hogy erre rendezett formát találjanak; ezt szolgálják a Mobi-pontok, amelyekből eddig háromszáz készült el – mondta.

Hozzátette: a következő időszakban még legalább ennyi Mobi-pontot alakítanak ki, a cél az, hogy ezek az egész városban megoldást nyújtsanak. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója elmondta, a Mobi-pontok elkészültek, a szabályozás júniusban lép életbe, majd a kerületek kötnek szerződést a szolgáltatókkal, amelyeknek az applikációiban megjelennek majd a létrehozott Mobi-pontok. Emlékeztetett, a mikromobilitási pontok elnevezésére pályázatot hirdettek, ennek eredményeképpen született meg a pontok új neve. Kérdésre válaszolva közölte: a kerületek hatósági szerződés keretében szankcionálni fogják a nem a kijelölt helyen letett eszközök után a szolgáltatókat, azok pedig nyilván továbbhárítják majd a felhasználókra.

Zöld Közlekedés

Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche

A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.

A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!