Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Itt a könnyen áttelepíthető erkélynapelem

Új erkélynapelemes készlettel állt elő a kínai TSUN.

Létrehozva:

|

Új, erkélyekre szánt napelemes készletet mutatott be a TSUN kínai invertergyártó – írja a PV Magazine. A rendszer egy vagy két 20,7 százalékos hatékonyságú napelemmodulból, egy 96,7 százalékos hatékonyságú mikroinverterből, valamint egy tartószerkeszetből és kábelekből áll.

Az erkélynapelemek a világ több országában, így Ausztriában és Németországban is terjednek, az ilyen típusú termékek használatát itthon egyelőre jogszabály tiltja. Az erkélynapelemek olcsók, és nagyon gyorsan, könnyedén telepíthetőek, az eszközök jellemzően háztartási berendezések áramigényét tudják fedezni.

„Az Easy Solar Kit Pop-up egy előre telepített erkélyrendszer, amelyet egyszerűen ki kell hajtani és be kell dugni, így használatra kész” – foglalta össze egy közleményben a TSUN. A cég kiemelte, hogy az új termék egy vagy két fotovoltaikus modulból, egy mikroinverterből, valamint egy tartóból és kábelekből áll.

A rendszer paneljei feketék, 400 watt teljesítményűek, 20,7 százalékos hatásfokúak, és Celsius-fokonként -0,34 százalékos hőmérsékleti együtthatóval rendelkeznek. A panelek mérete 1722-ször 1195-ször 605 milliméter, súlyuk 30 kilogramm, IP67-es védettségűek, és 12 év termékgaranciával kaphatóak.

A készlet tartalmazza a TSUN GEN3 sorozatú mikroinvertereit is, amelyek hat változatban kaphatók 300 és 600 watt közötti kimeneti teljesítménnyel és 96,7 százalékos hatásfokkal – az európai standardok szerinti hatásfok 96,35 százalék. A legnagyobb készülék mérete 250-szor 170-szer 28 milliméter, súlya 3 kilogramm, míg a legkisebb 178-szor 153-szor 28 milliméteres és 1,9 kilogrammos.

Advertisement

„A TSUN emellett könnyű paneleket kínál az erkélynapelemes rendszereihez, amelyek lehetővé teszik az egyszerű áttelepítést. Ez a funkció különösen előnyös a bérlők számára, akiknek esetleg lakást kell váltaniuk, mivel így magukkal vihetik a napelemes rendszerüket” – állítja a cég. A TSUN függőleges telepítőkészletet is kínál, amely könnyen beépíthető a korlátokba vagy a falakba. A vállalat szerint a függőleges helyzet elegáns, nem feltűnő telepítést tesz lehetővé, amely maximalizálja a helyet anélkül, hogy befolyásolná az épület dizájnját.

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!