Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Jövő Mobilitása Szövetség: folyamatosan nő az elektromos autók száma

Folyamatosan nő az elektromos autók száma Magyarországon: a Jövő Mobilitása Szövetség adatai alapján 2022 októberének végén a teljes gépkocsi állomány 0,79 százaléka volt tisztán elektromos, míg 2021-ben ez az arány 0,47 százalék, 2020 októberében pedig még csak 0,29 százalék volt.

Létrehozva:

|

A szövetség közleménye szerint idén októberben 32 596 elektromos autót üzemeltettek az országban, miközben tavalyhoz képest 25 százalékkal nőtt a nyilvánosan elérhető töltőállomások száma: így az idei év első negyedévének végére már 2031 volt országszerte, és 2020-hoz viszonyítva közel duplájára nőtt a számuk.
A közlemény szerint a szövetség szakértői azt is kiszámolták, hogy bár drágult az áram, még mindig olcsóbb elektromos autóval közlekedni, mint hagyományos üzemanyagokat használni. Egy Magyarországon átlagos korú, 15 éves autó átlagfogyasztása 100 kilométeren 8,27 liter. Így 100 kilométert benzines autóval 5100 forintért, míg dízelüzemű gépkocsival 5780 forintért lehet megtenni a példa szerint. Ha ugyanezt a távolságot elektromos autózóval teszi meg valaki, akkor 17 kilowattórás átlagfogyasztást számolva a költség rezsicsökkentett áron 660 forint, piaci áron pedig 1190 forint. Ugyanezt a távolságot nyilvános gyorstöltőn vett árammal átlagosan 2320 forintért, míg villámtöltőn 3230 forintért lehet megtenni.

Ugyanakkor a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői a közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy nagy különbségek tapasztalhatók az egyes szolgáltatók és oszlopok által kínált töltési lehetőségek árai között, például regisztrációval, előfizetéssel vagy pénzfeltöltéssel jelentős megtakarítás érthető el a nyilvános töltők használatakor.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Villanyos váltás a használtpiacon? Elektromos és hibrid autók nyomulnak előre a hirdetésekben

Fordulóponthoz közeledik a hazai használtautó-piac: az elektromos és hibrid modellek kínálata májusban is látványosan nőtt

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A használtautó hirdetések majdnem 40 százaléka 2,5 millió forint alatti árkategóriába esik, és több mint egynegyede (26,4 százalék) a 2,5-5 millió forintos sávba tartozik. Vagyis a kínálat zöme még mindig az alacsonyabb árfekvésű autókból áll – ez derül ki Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu májusi adatokból nyert első közös statisztikájából, tudatta az  alternativenergia.hu. Ugyanakkor a 10 millió forint fölötti kategória is egyre hangsúlyosabbá válik: ezek a prémium vagy újabb modellek már 13,4 százalékos arányban szerepelnek a kínálatban, ami egy hónap alatt is több mint fél százalékpontos növekedést jelent. Az átlagos kínálati ár egy hónap alatt 70 ezer forinttal lett magasabb, jelenleg 5 490 000 forinton áll. Meghajtás szerint a hirdetések fele továbbra is benzines autókat érint – ezekből májusban több mint 54 ezer került fel az oldalra. A dízelek aránya 42 százalék körüli, viszont ami igazán figyelemre méltó: az elektromos és hibrid meghajtású autók száma hónapról hónapra látványosan nő. Májusban az elektromos autók kínálata 5,9 százalékkal, a hibrideké pedig 6,5 százalékkal emelkedett áprilishoz képest.

A most publikált adatok alapján a dízelautók átlagos futásteljesítménye 221 ezer kilométer, míg a benzines modelleké “csak” 157 ezer. Ez közel 41 százalékos különbség, ami rávilágít arra is, hogy a dízelek jellemzően hosszabb távokra használt járművek, és vásárlás előtt érdemes alaposan mérlegelni, hogy számunkra milyen használati cél a releváns. Ezek a dízelek átlagosan két évvel fiatalabbak is – vagyis kevesebb év alatt tettek meg több kilométert. Mostantól minden hónapban megjelenik a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös statisztikai kiadványa. A Használtautó.hu portál minden hónapban több mint félmillió látogatót vonz, és a KSH-val közösen készített, rendszeresen frissülő adatközlés így nemcsak a hazai autópiac átláthatóságát növeli, hanem hosszú távon segíthet a tudatosabb vásárlói és szakpolitikai döntések meghozatalában is – hangoztatta közleményében a portál.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák