Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Lengyel piacra lépéssel bővül a MET csoport megújulóenergia-portfóliója

Tovább bővíti zöld portfólióját a MET csoport és belép a lengyel piacra is; a svájci központú energiavállalat 100 százalékos részesedést szerzett egy zöldmezős naperőműprojektben a német határhoz közeli Nyugat-Lengyelországban.

Létrehozva:

|

A MET hétfői tájékoztatása szerint a megújuló projekteket fejlesztő TOREN Spółka Akcyjna lengyel céggel augusztus 26-án írták alá a részvényadásvételi szerződést. A fotovoltaikus projekt várhatóan 2023-ban lesz építésre kész állapotban. A MET csoport megújulókért felelős vezérigazgatója a közleményben jelezte: a vállalatnak már vannak nap- és szélparkprojektjei Magyarországon, Bulgáriában, Olaszországban, Spanyolországban és most már Lengyelországban is. Vizsgálják a lehetőségeket Romániában, Horvátországban és Németországban is, ahol egyre kedvezőbb a beruházási környezet a megújuló energiatermelést érintő projektekhez, illetve érdemi befektetési lehetőségek adódnak.

 A MET projektportfóliója támogatási rendszerrel ösztönzött és piaci alapú áramvásárlási szerződésekre egyaránt épít. Céljaik közé tartozik építésre kész állapotban lévő eszközök vásárlása, saját, zöldmezős beruházások fejlesztése és már működő eszközök akvirálása is – ismertette Christian Hürlimann. A svájci központú MET csoport európai integrált energiavállalat, tevékenysége kiterjed a földgáz- és az árampiacra, valamint energetikai eszközök kivitelezésére és működtetésére is. Leányvállalatai révén 13 országban van jelen, 27 ország gázpiacán és 22 nemzetközi kereskedelmi ponton aktív. A tájékoztatás szerint a MET csoport 80 százaléka a munkatársak tulajdonában van, 20 százalékos a részesedése a szingapúri Keppel Infrastructure-nek, a szingapúri tőzsdén jegyzett Keppel Corporation 100 százalékos tulajdonú leányvállalatának.

 

mti

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!