Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megéri-e 2022 végén villanyautózni Magyarországon?

Amikor az energiahelyzet nyomán a rezsicsökkentés szigorításra került, sokan kezdték el találgatni, hogy vajon továbbra is megéri-e elektromos autót használni?

Létrehozva:

|

Az ársapka eltörlését követően a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői kiszámolták, hogy bár drágult az áram, de még mindig jobban megéri e-autózni, mint hagyományos üzemanyagokat használni. De lássuk, hogy számok szintjén mit is jelent ez! Vegyünk alapul egy Magyarországon átlagos korú, azaz 15 éves autót, melynek átlagfogyasztása 100 kilométeren 8,27 liter. Az üzemanyag-ársapka eltörlése után 100 kilométert benzines autóval 5100 forintért, míg dízelüzemű gépkocsival 5780 forintért tudunk megtenni. Elektromos autózás esetén 17 kWh átlagfogyasztást számolhatunk 100 kilométernyi út megtételére, aminek költsége szintén eltérő árakon számolható: ha valaki belefér a rezsicsökkentett keretbe, akkor a villanyautózás 660 forintba kerül neki 100 kilométerenként. Piaci áron számolva ugyanez 1190 forint lenne, írja az ökodrive.hu.

Természetesen nem csak otthon, hanem nyilvános töltőn is sokan vesznek fel energiát, gyorstöltőn átlagosan 2320 forintba, míg villámtöltőn 3230 forintba kerül 100 kilométernyi energia töltése. A Jövő Mobilitása szakértői felhívják a figyelmet arra, hogy jelentős különbségek tapasztalhatók az egyes szolgáltatók és oszlopok által kínált töltési lehetőségek árai között, például regisztrációval, előfizetéssel vagy pénzfeltöltéssel jelentős megtakarítás érthető el a nyilvános töltők használata esetén.

Ebből következően a legdrágább elektromos töltési mód is kedvezőbb áron érhető el villanyautóval való közlekedés esetén, nem beszélve arról, hogy az árak közötti olló mekkorára nyílt az üzemanyag-ársapkák eltörlése után. Így körülbelül másfél liter benzin ellenértékéből 100 kilométert lehet megtenni még akkor is, ha emelt árat fizetünk az otthoni áramért – mondják a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői. Nem beszélve arról, hogy bevásárlóközpontok és élelmiszerüzletek parkolóiban még mindig elérhetőek az ingyenes töltési lehetőségek, valamint hogy ha napelemes rendszerrel rendelkezünk, akkor tovább csökkenthetők az otthontöltés költségei.

A Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint folyamatosan nő itthon az elektromos autók száma, egyre kedveltebb az autózásnak ez a formája: a legfrissebb adatok szerint 2022. október végén a teljes gépkocsi állomány 0,79%-a volt tisztán elektromos, ami összesen 32 596 autót jelent. Ez arány 2020 azonos időszakában még csak 0,29, míg 2021-ben 0,47 százalék volt, tehát a villanyautók térnyerése dinamikus itthon. Az elektromos autók számának növekedésével párhuzamosan természetesen az azt kiszolgáló infrastruktúra is nő: a tavalyi évhez képest 25 százalékkal nőtt a nyilvánosan elérhető töltőállomások száma, így az idei év első negyedévének végére már 2031 darabot tartottak nyilván országszerte – ez 2020-hoz viszonyítva azt jelenti, hogy közel duplájára nőtt a számuk.

Zöld Közlekedés

Erősödik a Kia az európai személyautó-piacon

Erősödik a Kia az európai autópiacon: eladásai 7,9 százalékkal bővültek tavaly 2021-hez képest, amit a dél-koreai autógyártó jelentős mértékben a villamosított hajtású modellek kínálatának tulajdonít – tájékoztatta a Kia Hungary az MTI-t.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatokat idézve ismertették: a márka 542 423 autót értékesített a személyautók európai piacán 2022-ben. Ezzel részesedése rekordnagyságúra, 4,8 százalékra emelkedett az előző évi 4,3 százaléktól. Az európai személyautópiac 4,1 százalékkal esett vissza ugyanebben az időszakban – jegyezték meg. A Kia villamosított modelljei iránt nagyban emelkedett a kereslet tavaly, az Európában eladott járművek 30,9 százaléka, 176 149 autó volt elektromos meghajtású – közölték.

A Kia Hungary tájékoztatása szerint a magyarországi személyautópiacon a márkakereskedők 8500 új autót értékesítettek  2022-ben, amellyel a márka piaci részesdése 7,3 százalékos lett. Elektromos autóból 524-et helyeztek forgalomba, ezzel a Kia a második legerősebb márka a szegmensben. A közlemény szerint 2023-ban a Kia felgyorsítja vásárlócentrikus stratégiáinak alkalmazását, amelyek által az okos mobilitási megoldások területén vezető szolgáltatóvá kíván válni.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!