

Zöld Közlekedés
Mérföldkő a BMW márka hazai történetében: először került forgalomba több mint 5 000 új modell egy évben
A legkeresettebb modellek a BMW 4-es sorozat, a BMW X5, a BMW X3 és a BMW 3-as sorozat voltak.
A harmadik egymást követő évben, 2023-ban is értékesítési rekordot ért el a BMW Group Magyarország. BMW modellből tavaly 5 243, MINI modellből 678 darab állt forgalomba hazánkban – a valaha volt legmagasabb értékek mögött 10, illetve 41 százalékos éves értékesítési növekedés húzódik. A BMW 15 év után ismét Magyarország legnépszerűbb prémiummárkája lett, stabil fejlődést mutatva állt a szegmens élére. A BMW Group Magyarország ügyfeleinek több mint 15 százaléka teljesen elektromos modell vásárlása mellett döntött, ami 68 százalékos növekedést jelent egy év alatt.
„A kihívásokkal teli 2023-as év új értékesítési csúcsokat hozott, mind a BMW, mind a MINI, mind a BMW Motorrad márkáink számára, mely sikereket kiegyensúlyzott modellkínálattal, rendkívül vonzó újdonságokkal és stabil márkakereskedői háttérrel értünk el. 15 év után újra a BMW Magyarország legnépszerűbb prémium márkája és a MINI is jelentős piaci részesedést ért el. Külön büszkeség számunkra, hogy a tisztán elektromos modelljeinkkel a magyar elektromos újautó piacon második helyezést szereztünk, mely az eladásaink jó 15%-át jelenti. Tavaly számos nagyszabású eseményt szerveztünk, a szeptemberi „X meets M” programunkon sikerrel mutatkoztak be az M GmbH újdonságai a Balaton Park Circuit pályán, illetve tovább folytattuk méltán sikeres kulturális együttműködéseinket partnereinkkel. Izgalmas időszaknak nézünk ismét elébe, vadonatúj modelljeink, mint a MINI Countryman és a nemrég bemutatott új BMW 5-ös sorozat, továbbá a BMW X2/iX2 érkezése, reményeink szerint, jól indítja az új évet is” – mondta el Gombos Zoltán, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a vállalat sajtótájékoztatóján.
Több mint 900 darab tisztán elektromos modell
A vállalatcsoport eladásaiból a tisztán elektromos modellek 68 százalékkal nagyobb szeletet szakítottak ki, mint 2022-ben. Részarányuk a teljes értékesítésből több mint 15%-ot tesz ki, ami 926-os darabszámot jelent. A hajtáslánc kategória legnépszerűbb modelljei a BMW iX3 (231 darab), a BMW i4 (215 darab), a BMW iX (208 darab) és a BMW iX1 (119 darab) voltak, MINI Cooper SE mellett 105 ügyfél döntött.
Plug-in hibrid BMW-ből 891 darabot adtak el Magyarországon tavaly, mely 15%-os növekedés a megelőző évhez képest, a legnépszerűbbek az BMW X5, BMW X3 és az BMW 5-ös sorozat voltak.
A BMW 4-es sorozat az élen
Új éllovast köszönthetünk a BMW márka értékesítési toplistájának csúcsán: a vállalatcsoport ügyfelei közül 794-en választották a BMW 4-es sorozat modelljeit, közülük 215-en a Gran Coupé tisztán elektromos meghajtású változatát, a BMW i4-et. A dobogó második fokán a BMW X5 áll (687 db), amit a BMW X3/iX3 követ 668 darab értékesített példánnyal. A hazánkban hosszú éveken át a legnépszerűbb BMW modellnek számító BMW 3-as sorozat a 614 darabos eredményével így éppen leszorult a dobogóról. A BMW 2-es sorozat (398 db), a BMW 5-ös sorozat (368 db), a BMW X1/iX1 (346 db), valamint az BMW X6 (309 db) is mind bőven 300 darab feletti számokat produkált.
A BMW X modellek térnyerése tavaly tovább folytatódott: a BMW márka értékesítésének immár több mint felét, 53 százalékát a SAV/SAC modellek tették ki.
Közel 1000 darab BMW M GmbH modell
BMW M és M Performance modellekből 993 darab kelt el, a BMW M4 (142 db), a BMW M3 (123 db), a BMW i4 M50 és a vadonatúj BMW XM voltak a legnépszerűbbek. Sikeres rajtot vett a megújult BMW M2, a régóta várt BMW M3 Touring, illetve a tavalyi év utolsó időszakában megjelent BMW i5 M60 xDrive és BMW i7 M70 xDrive modellpáros is.
Hatalmas növekedés a MINI márkánál is
Korábban nem látott mértékű népszerűséget élvezett tavaly hazánkban a MINI: az értékesítési volumene 41%-kal emelkedett egy év alatt, ami 678 darab átadott modellt takar. A brit prémiummárka mellett döntők 55 százaléka a 3 és 5-ajtós, illetve a kabrió modellt választotta, a MINI Countryman részesedése 38, a MINI Clubmané 7 százalékos. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellből 105 darab kelt el, ami mögött 30 százalékos éves növekedés áll. A MINI márka teljesen megújul 2024-ben, érkezik februárban a vadonatúj harmadik generációs MINI Countryman, tavasszal az immár MINI Cooper néven futó új, 3-ajtós modell, rögtön két elektromos változatban, Cooper E és SE verziókban, illetve bemutatkozik egy elektromos nóvum is MINI Aceman néven.
Új BMW Motorrad értékesítési rekord
A BMW Motorrad részlege 801 darab kétkerűt adott el Magyarországon 2023-ban, mellyel 26%-kal növelte értékesítését a megelőző évhez képest. Az 500 ccm feletti kategóriában 671 db (+26%), míg a kisebb motorkerékpárokból 130 darab (+25%) kelt el. Az BMW R1250 GS/Adventure modell továbbra is első a nagymotorok között 205 darabbal, a BMW R18 család közel 22%-os részesedést ért el a kategóriájában, de a márka egyéb újdonságai is kiválóan szerepeltek itthon.
6,5 százalékos növekedés globálisan
A BMW Group globális szinten is értékesítési rekordokat könyvelhetett el. A vállalatcsoport világszerte 2 555 341 darab BMW (2 253 835 db; +7,3% 2022-höz képest, ebből BMW M modell: 202 530 db; +14,3%), MINI (295 474 db; +0,9%) és Rolls-Royce (6 032 db; +8%) modellt értékesített. A tisztán elektromos meghajtássál szerelt BMW modellek száma 376 183 darab volt, ami 74,4 százalékos növekedést jelent egy év alatt. Szintén rekordot jelentő értékesítési eredménnyel zárta a – centenáriumi – évét a BMW Motorrad: 3,1 százalékos éves növekedés mellett 209 257 darab robogót és motorkerékpárt értékesített.
További információk a BMW Group globális értékesítési adatairól a BMW Group sajtóoldalán találhatók.
A BMW Group Magyarország értékesítési eredményei 2023-ban
A teljes 2023-as év (db) | A teljes 2022-es évhez képest | |
BMW Group összes autó | 5 921 | +12% |
BMW márka** | 5 243 | +10% |
**ebből BMW M és M Performance | 993 | +53% |
MINI márka | 678 | +41% |
BMW Group hálózatról tölthető autók* | 1 817 | +37% |
BMW Group tisztán elektromos meghajtású autók | 926 | 68% |
BMW Motorrad | 801 | +26% |
Forrás: BMW Magyarország

Zöld Közlekedés
Magyarország nem támogatja az uniós javaslatot a tíz évnél idősebb autók éves műszaki vizsgájáról
Nem támogatja Magyarország az Európai Bizottság jogszabálymódosítási kezdeményezését, amely a tíz évesnél idősebb autók esetében évente írná elő az időszakos műszaki vizsgálatot.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A magyar álláspontot Nagy Bálint közlekedési államtitkár a Közlekedési Tanács múlt heti ülésén hivatalosan is megerősítette – írja az alternativenergia.hu. A tájékoztatás szerint az Európai Bizottság új, átfogó módosítási javaslatot mutatott be a gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló 2014/45/EU irányelv módosítására. A javaslat egyik célja a technológiai fejlesztések – így például az elektromos és hibrid gépkocsik vizsgálatának – átvezetése a vizsgálati technológiákba. Az irányelv módosítása mindemellett a tagországok számára előírná a tíz évnél idősebb M1 (személygépkocsi) és N1 (kistehergépkocsik) kategóriájú gépjárművek éves időszakos műszaki vizsgálatát. A tervezetet a Közlekedési Tanács június 5-i ülésén tárgyalta első alkalommal. Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára az ülésen elmondta, Magyarország támogatja a közlekedésbiztonság fokozása és a környezetvédelmi célok megerősítése érdekében tett uniós intézkedéseket, azonban a tíz évnél idősebb személygépkocsik és könnyű tehergépkocsik kötelező éves műszaki vizsgálata aránytalan anyagi és adminisztratív terhet róna az állampolgárokra és a vizsgálatokért felelős hatóságokra, különösen azokban a tagállamokban, ahol a járműállomány jelentős része az érintett korcsoportba tartozik.
Az állampolgárok terheinek növekedésével pedig nem áll arányban az intézkedéstől várható közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi haszon, ezért Magyarország nem támogatja az időszakos műszaki vizsgálatok rendszerének tervezett változtatását – írták. A gépjárművek és pótkocsijuk időszakos műszaki vizsgálatáról szóló irányelv módosításával kapcsolatban Magyarország mellett több tagállam is jelezte aggályait, az uniós jogalkotási folyamat a Tanács illetékes munkacsoportján belül folytatódik – áll a közleményben.
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Pályázat indul energiatárolókra és napelemekre, részletek!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Minden lakóházat érint az EU napelem szabályozása
-
Zöld Energia7 nap telt el a létrehozás óta
Megérkezett a hiányzó láncszem a fenntartható napelemes értékláncban
-
Otthon1 hét telt el a létrehozás óta
A könnyűszerkezetesek gyorsaságával épült a betontechnológiás mintaház
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
A Balaton már nem ugyanaz a tó – melegszik, algásodik, és szúrós hínárok lepik el