Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Mutatjuk mekkorát emelkedik az elektromos autók töltése Magyarországon

Egyre emelkednek a tarifák a nyilvános hazai töltőpontokon.

Létrehozva:

|

Az energiaárak emelkedése Európa-szerte megnehezítheti az elektromos autók terjedését, Magyarországon viszont különösen súlyos a helyzet – számol be a Telex. A nyilvános hazai töltőpontokon tavaly tavasszal és ősszel is emelkedtek a tarifák, a tendencia pedig várhatóan hasonló lesz 2023-ban. Elsőként az MVM Mobiliti adta közre 2023. január 2-től érvényes díjtáblázatát, ez alapján 2023-ban bizonyos töltéstípusoknál oszloponként eltérő tarifákat alkalmaznak majd. Ez a szolgáltató szerint lehetővé teszi, hogy az az árakat folyamatosan felülvizsgálva a legkedvezőbb tarifát tudják biztosítani a felhasználók számára.

Napelemes rendszerek elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen (x)

A Mobiliti hálózatán 2022 áprilisban percenként 120 forintra emelték a 100 kilowattnál nagyobb teljesítményű ultratöltés árát, novemberben pedig 150 forintra. 2023-ban a szolgáltatás percenként 415 forintba fog kerülni. A legolcsóbb, 22 kilowattos AC-töltési lehetőségért januártól kilowattóránként minimum 170 vagy akár 375 forintot kérnek majd, míg a köztes lépcsőfoknak tekinthető, minimum 40, maximum 50 kilowattos AC és DC villámtöltés ára percenként 140-240 forintba kerülhet.

A HVG számítása alapján így a kedvező, 100 kilométeren 16,7 kilowattórát fogyasztó Hyundai Kona electric modellnél közel 10 liter benzin árának megfelelő összegért lehet majd 100 kilométer megtételéhez elegendő elektromos áramot tölteni a leglassabb, 22 kilowattos Mobiliti oszlopoknál. Számos villanyautó esetében a benzines járművekét messze meghaladó költséget jelent majd az MVM töltőinek használata.

A nyilvános töltési lehetőségek országszerte drágulnak, több magyar településen pedig megszüntették a zöld rendszámos, tisztán elektromos vagy plug-in hibrid autók ingyenes parkolását. Mivel közben a visszatáplálási lehetőség szüneteltetésével a napelemes beruházásokat is ellehetetlenítették, a hálózatról vásárolt áram pedig drága, sok potenciális elektromos autós számára az otthoni töltés vonzereje is csökkent. Ennek ellenére az ilyen modellek továbbra is kevésbé szennyezőek, használatuk, karbantartásuk és javításuk pedig egyszerűbb és olcsóbb.

Zöld Közlekedés

Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban

A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.

Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését

A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:

  • C-HR
  • Camry
  • Land Cruiser
  • Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
  • új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:

  • Yaris
  • GR Yaris
  • Yaris Cross
  • Yaris Van
  • Proace City
  • Proace City Verso
  • Proace
  • Proace Verso
  • Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:

  • LBX
  • LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:

  • UX
  • NX
  • LC

A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.

Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X

A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.

Advertisement

Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!