Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Praktikum, elegáns megjelenés, elektromos megoldás: íme a Beam koncepciója

Bár az elektromos eszközök kapcsán az alkalmazkodhatóság, a kényelem, a sokoldalúság és a biztonság mára kissé átfordult az elcsépelt kategóriába, a közlekedésben ezek igenis nagyon fontos aspektusok.

Létrehozva:

|

Ahogy a városokban egyre több helyen fedezik fel, hogy nem az autók jelentik az egyetlen mobilitási megoldást, úgy jelennek meg az innovatív megoldások az elektromos közlekedésben.

Ennek megfelelően az elmúlt években nagyon változatos elektromos rollerek, kerékpárok és robogók bukkantak fel olyan dizájnnal, amelyről nemrég még álmodni sem lehetett. Ezen különleges modellek közé tartozik Bhavya Upadhyay és Devam Jangra terve – írja az Inside EVs. A Beam nevű, egyelőre a tervezőasztalon létező járművet kifejezetten városi környezetre szánják.

A modell kettős funkcióval bír: egyrészt használható klasszikus elektromos rollerként, álló helyzetben, másrészt hosszabb utakra a fedélzetből egy ülés alakítható ki, kényelmes és biztonságos tartást adva a használónak. Ami a stílust illeti: a Beam igen elegáns, letisztult, és az Apple, a Dyson és a Ninebot jegyeit utánozza. A tervezők szerint a Beam elektromos rollerből pillanatok alatt robogóvá változhat szerszámok nélkül. A mérnökök a biztonságra és az élvezetre helyezték a hangsúlyt, a modell szélesebb fedélzettel és kormánnyal bír, mint a legtöbb szabványos e-roller.

Amellett, hogy pillanatok alatt át lehet alakítani, a Beam összecsukható is, vagyis könnyen szállítható és tárolható. A további biztonsági funkciók közé tartozik a körkörös beépített világítás, valamint egy kamera, amely rögzíti az utazásokat, és biztonsági kiegészítésként segít a balesetek esetén. A rollerhez beépített szerszámkészlet és elsősegély-készlet is tartozik.

Az egyelőre kérdés, hogy végül a jármű mely technológiai elemeit lehet majd átültetni a gyakorlatba. A tervek között szerepel egy, a navigációt támogató kijelző, valamint két kisebb monitor az oldalakon, amelyek a módok beállítását és a különböző adatok megmutatását szolgálják. A kényelmes töltés érdekében a Beamet kivehető akkumulátorral akarják forgalomba hozni.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Volvo: a tisztább és biztonságosabb városi közlekedésre optimalizálva

A Volvo Trucks bemutatja első olyan teherautó-modelljét, amelyet kizárólag elektromos hajtással dobnak piacra.

Létrehozva:

|

Szerző:

A nehéz rakományok szállítására is alkalmas, és a sofőr számára kiemelkedő kilátást kínáló FM Low Entry egy elektromos teherautó, amelyet a biztonságos és hatékony városi közlekedésre optimalizáltak. Ahogyan egyre több város törekszik a károsanyag-kibocsátási szintek csökkentésével a városi környezet javítására, az olyan nulla károsanyag-kibocsátású teherautók iránti kereslet is gyorsan növekszik, amelyek megfelelnek ezeknek az új vásárlói követelményeknek. A Volvo Trucks elektromosteherautó-kínálatának legújabb eleme – a Volvo FM Low Entry – egy nehézkategóriás tehergépjármű, amelyet kifejezetten a városi területeken a különféle szállítási feladatok ellátására fejlesztettek ki. Ez egyben a Volvo Trucks első olyan modellje, amely csak elektromos hajtással kerül a piacra.

„A lokálisan nulla károsanyag-kibocsátású Volvo FM Low Entry nagyszerűen kiegészíti az elektromos termékpalettánkat, kiválóan alkalmas városi közlekedésre, és a járművezetőt szem előtt tartva terveztük. Erőteljes, mégis könnyen vezethető és egyszerű manőverezhetőséget kínál. Az új Volvo FM Low Entry tökéletesen összecseng az elektromos kínálatunk bővítésére irányuló törekvéseinkkel, így még több ügyfelünk számára teszi lehetővé, hogy csökkentse szén-dioxid-kibocsátását” – fejti ki Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

Ötcsillagos Direct Vision Standard minősítés

Az alacsony vezetési pozíció tökéletes kilátást kínál a sofőrnek, aki így a környezetét is kényelmesen szemmel tarthatja. Az FM Low Entry ezen jellemzőjével ötcsillagos minősítést szerzett a London régiójában érvénybe lépő, és a nehézgépjárműveket minősítő Direct Vision Standard szabályrendszerében, amely 2024 negyedik negyedévében lép hatályba.*

A Volvo FM Low Entry rendkívül sokoldalú, és könnyen hozzáigazítható az olyan szállítási feladatok speciális követelményeihez, mint például a hulladékkezelés, az áruterítés és az építkezési munkálatok.

Advertisement

A most bemutatott új modell a Volvo jól ismert FM termékére épül. A tágas fülke alacsonyabbra és előrébb került, az alacsony lépcső és a lapos padló pedig megkönnyíti a fülkébe történő be- és kiszállást. Ezek a tervezési jellemzők ergonomikus, kényelmes és hatékony munkakörnyezetet teremtenek a sofőrök számára a forgalmas városi környezetben. Az új FM Low Entry modell kezdetben Európában, valamint Törökországban, Ausztráliában és Dél-Koreában kerül piacra. Az értékesítés 2024 első negyedévében, a gyártás pedig 2024 második negyedévében indul.

Nyolc elektromos teherautó-modell

Ezzel az új, tisztán elektromos városi teherautóval a Volvo világszerte immár összesen nyolc elektromos teherautó-modellt kínál. 2019-ben a Volvo Trucks lett az első globális gyártó, amely megkezdte a nehéz elektromos tehergépkocsik sorozatgyártását, és a vállalat célja, hogy 2030-ra az új Volvo teherautók globális értékesítésének 50%-a elektromos legyen.

A Volvo FM Low Entry fő jellemzői:

  • A kilátás (a sztenderd specifikációval) megfelel a Londoni Közlekedési Hivatal Direct Vision Standard szabványának.
  • A teherautó Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS) rendszerrel van felszerelve a könnyű kormányzás és a vibráció csökkentése érdekében.
  • Háromféle ülésopció áll rendelkezésre: sofőrülés plusz 0, 1 vagy 3 utas. A 3 utasülés a vezetőfülke hátsó részén helyezkedik el, így a sofőr nem látja őket. Ez minimalizálja a holtteret, és a kiváló kilátáshoz is hozzájárul.
  • A számos ergonómiai jellemző közé tartozik az alacsony fellépő, a lapos padló és a jól elhelyezett kapaszkodók a könnyű és biztonságos be- és kiszálláshoz.
  • A teherautó elérhető a Volvo új kamerás monitorrendszerével.
  • Két fülkeméret érhető el: Hálófülke (belmagasság 1575 mm) és Globetrotter fülke (belmagasság 1945 mm).
  • Rendelkezésre álló tengelykialakítások: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4
  • Megengedett szerelvényössztömeg: 19–32 tonna
  • Motor: 330 kWh
  • Akkumulátor: 360 kWh (4 akkumulátor)
  • Hatótávolság: 200 km-ig (a hatótáv több paramétertől is függ, mint például a terhelés, a vezetési stílus, a vezetési ciklus, a domborzat, a hőmérséklet, stb.)
  • Töltés: 250 kW (DC), 43 kW (AC)
  • Tengelytáv: 3900–6000 mm

Forrás: Volvo Trucks Hungary

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!