Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Steiner Attila: több mint tizennégyezer pedelec megvásárlásához nyújtott támogatást a kormány

A közlekedésben használt megújuló energiaforrások részarányát illetően Magyarország már most a régióban a legjobban, az uniós átlag felett teljesít.

Létrehozva:

|

Ezt a teljesítményt tovább növelhetik a Klíma- és Természetvédelmi Akcióterv intézkedései, amelyek ösztönzik az elektromobilitás elterjedését és hozzájárulnak a 2050-re kitűzött klímasemlegességi célok eléréséhez. A kormány az elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlását támogató programban összesen több mint tizennégyezer e-bike beszerzéséhez járult hozzá – jelentette be Steiner Attila energetikáért felelős államtitkár a Technológiai és Ipari Minisztérium pénteki közleménye szerint.

Az államtitkár emlékeztetett, hogy a kormány az ország szén-dioxid csökkentési céljainak elérése érdekében támogatja a közlekedési szektor klímabarátabbá válását és az elektromos járművek terjedését. Ennek köszönhetően a hazai zöld rendszámos autók száma 2020 májusában elérte a 20 ezret, mára pedig már az 56 ezret is meghaladta, és ezek több mint fele tisztán elektromos. A városokban időnként tapasztalható magas légszennyezettségre megoldást jelenthet a kerékpárok terjedése, mivel segítségükkel csökkenteni lehet a közlekedésből származó káros anyag mennyiségét. Ezért a kormány a régióban az elsők között hirdetett meg elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlását támogató programot, melynek első szakaszában közel 6900 e-bike beszerzéséhez járult hozzá. A pályázat második szakasza a pályázati forrás kimerülése miatt lezárult, így április óta a rendelkezésre álló idő kevesebb mint fele alatt összesen 7208 elektromos rásegítésű (3697 pedálszenzoros és 3511 nyomatékszenzoros) kerékpár vásárlásához nyújtott támogatást a program, a legtöbben Budapestről, Pest, illetve Hajdú-Bihar megyéből igényeltek támogatást.

A pályázat keretében a pedelecek bruttó vételárának felét, de hajtási rendszertől függően legfeljebb 100 ezer, illetve 180 ezer forint támogatási igényt nyújthattak be a magyarországi lakóhellyel és magyar adóazonosító jellel rendelkezők, fejenként legfeljebb egy pedelec kerékpárra. A sikeres beadáshoz nem volt szükség munkáltatói igazolásra, így például kismamák, nyugdíjasok és egyetemisták is igényelhettek támogatást és térhetnek át egy környezetkímélőbb és egészségesebb közlekedési módra.

Advertisement

 

mti

Advertisement

Zöld Közlekedés

Villanyos váltás a használtpiacon? Elektromos és hibrid autók nyomulnak előre a hirdetésekben

Fordulóponthoz közeledik a hazai használtautó-piac: az elektromos és hibrid modellek kínálata májusban is látványosan nőtt

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A használtautó hirdetések majdnem 40 százaléka 2,5 millió forint alatti árkategóriába esik, és több mint egynegyede (26,4 százalék) a 2,5-5 millió forintos sávba tartozik. Vagyis a kínálat zöme még mindig az alacsonyabb árfekvésű autókból áll – ez derül ki Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu májusi adatokból nyert első közös statisztikájából, tudatta az  alternativenergia.hu. Ugyanakkor a 10 millió forint fölötti kategória is egyre hangsúlyosabbá válik: ezek a prémium vagy újabb modellek már 13,4 százalékos arányban szerepelnek a kínálatban, ami egy hónap alatt is több mint fél százalékpontos növekedést jelent. Az átlagos kínálati ár egy hónap alatt 70 ezer forinttal lett magasabb, jelenleg 5 490 000 forinton áll. Meghajtás szerint a hirdetések fele továbbra is benzines autókat érint – ezekből májusban több mint 54 ezer került fel az oldalra. A dízelek aránya 42 százalék körüli, viszont ami igazán figyelemre méltó: az elektromos és hibrid meghajtású autók száma hónapról hónapra látványosan nő. Májusban az elektromos autók kínálata 5,9 százalékkal, a hibrideké pedig 6,5 százalékkal emelkedett áprilishoz képest.

A most publikált adatok alapján a dízelautók átlagos futásteljesítménye 221 ezer kilométer, míg a benzines modelleké “csak” 157 ezer. Ez közel 41 százalékos különbség, ami rávilágít arra is, hogy a dízelek jellemzően hosszabb távokra használt járművek, és vásárlás előtt érdemes alaposan mérlegelni, hogy számunkra milyen használati cél a releváns. Ezek a dízelek átlagosan két évvel fiatalabbak is – vagyis kevesebb év alatt tettek meg több kilométert. Mostantól minden hónapban megjelenik a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös statisztikai kiadványa. A Használtautó.hu portál minden hónapban több mint félmillió látogatót vonz, és a KSH-val közösen készített, rendszeresen frissülő adatközlés így nemcsak a hazai autópiac átláthatóságát növeli, hanem hosszú távon segíthet a tudatosabb vásárlói és szakpolitikai döntések meghozatalában is – hangoztatta közleményében a portál.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák