Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Uber-rivális: autómegosztó alkalmazásba fektet Rothschild

Létrehozva:

|

Eddig indonéz üzlettársaival, az indonéz Bakri-dinasztiával bajlódott, akikkel úgy összekülönbözött, hogy kénytelen lett üzletstratégiát váltani: többé nem a kínai erőművek szénnel történő ellátására koncentrál, hanem az Uber autómegosztó szolgáltatás koppintására. Méghozzá Londonban.

Megafosszilis üzleti tevékenységről a fosszilis-hatékonyság felé halad Nathaniel Rothschild, akit Magyarországon többnyire Demján Sándor Trigránit-béli üzlettársaként ismernek. Úgy döntött, az autómegosztásból akar pénzt csinálni. (Nem ő az egyetlen, aki lehetőséget lát ebben az iparban. A hírek szerint a Google is beszállna.)

Az Uber Amerikában nagy sikerrel honosította meg (ismét) a kocsimegosztás divatját, amivel az autók légszennyezését is optimalizálták: több fő között oszlik el, egy bizonyos számú ember kevesebb autót vesz igénybe, mert nem külön-külön utazik.
Az örökölendő “5. Rothschild báró” cím 43 éves várományosa új taxi-alkalmazásba fektette pénzét, mely már meg is kezdte áldásos tevékenységét Londonban. Míg az Uber Amerikában a taxis szakma konkurenciájának számít, a Rothschild-féle Maaxi Taxi élvezi a londoni fekete taxik sofőrjeinek támogatását: az iPhone-on és Androidon hozzáférhető app ugyanis a hagyományos taxirendelés meghosszabbítása.

Nem kell többé felhívni egy központi számot, ahol a diszpécser intézkedik. Minden némi érintőképernyős tapogatás eredménye.

Advertisement

A különbség az -és itt jön be a képbe az Uber üzleti modellje-, hogy a taxit más utasokkal kell megosztani. Az app tulajdonképpen összeveti a rendeléseket és beosztja egymás mellé az utasokat, s a taxit. De az Ubertől ellentétben itt a ki-beszállás is tényező. Lesznek utasok, akik csak az út felére csatlakoznak.

A teljes cikk itt olvasható.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Elektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít

Gyorsan bővül a kínai Leapmotor hálózata Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Leapmotor az elmúlt mintegy négy hónap alatt csaknem 80 autót helyezett forgalomba Magyarországon, a megrendelések száma már eléri a 130-at – írja az alternativenergia.hu. A kínai gyártó, amely a legmodernebb technológiával és versenyképes árakkal próbál részesedéshez jutni az elektromos járművek európai piacán, Magyarországon is berobbant a városi miniautók szegmensébe, további modelljeivel pedig helyet kér a rendkívül népszerű C-SUV szegmensben is. A jövő évben két újabb modellel jelennek meg a piacon. Magyarországon jelenleg a C-SUV szegmensbe tartozik az eladott új elektromos személyautók 28 százaléka, 37 márka 74 modellel versenyez a vevőkért ebben a kategóriában. A Leapmotor feltörekvő autógyártó 2015-ben alakult, elektromos járműveinek értékesítését 2019-ben kezdte meg. Immár 30 piacon van jelen, eddig több mint egymillió autót adott el világszerte. A cégben 2023-ban 20 százalékos részesedést vásárolt a Stellantis csoport. 2024 szeptemberében megkezdte működését Európában a Leapmotor International B.V., a Stellantis vezetésével létrejött vegyesvállalat, amelyben a Stellantis N.V. 51 százalékos, a Leapmotor pedig 49 százalékos részesedéssel rendelkezik. Európában a márkakereskedések és szervizpartnerek száma már eléri a 600-at.

A magyarországi Emil Frey Csoport a svájci központú Emil Frey AG cégcsoport tagja. A Stellantis járműipari konszern tíz márkájának importőre Magyarországon, mintegy százféle modellt kínál, beleértve a kishaszonjárműveket is. Több mint 100 szerződéses partnerrel – márkakereskedőkkel és szervizekkel – van kapcsolatban országszerte. Balkány György országigazgató korábbi tájékoztatása szerint az Emil Frey Hungary 2024-ben mintegy 11 ezer járművet értékesített, az idén várhatóan 12 500-at fog.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák