Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Van, ahol hatalmasat drágulhat az elektromos autók fenntartása

Létrehozva:

|

Egyes számítások alapján akár 84 százalékkal is drágulhat az Egyesült Királyságban az elektromos autók üzemeltetése.

Október 1-én új energetikai ársapkát vezetnek be az Egyesült Királyságban, ez pedig növelheti az országban az elektromos autók fenntartási költségeit – számol be a NationalWorld. A RAC autóipari szolgáltató cég szerint azon tulajdonosok, akik otthon töltik kocsijukat, 84 százalékos drágulást tapasztalhatnak. Egy átlagos, 64 kilowattórás akkumulátorral felszerelt elektromos autó töltése a jelenlegi ársapka esetében 18,37 font, az érték viszont 33,80 fontra nőhet. A tavalyi ársapka mellett ezzel szemben 0 százalékról 13,69 fontért lehetett otthon teljesen feltölteni egy ilyen modellt. Az Egyesült Királyságban tavaly látványosan megugrott az e-kocsik értékesítése, egyes elemzők viszont arra jutottak, hogy ahogy közelednek a fenntartási költségek a benzines és dízeles modellekéhez, úgy fognak sokan elriadni a vásárlástól. Az elektromos járművek vonzereje ugyanis jellemzően épp az alacsonyabb kilométerenkénti üzemeltetési költségekben rejlik.

Rod Dennis, a RAC szóvivője szerint az energiaárak emelésének hatásait elsősorban azok a sofőrök fogják megérezni, akik otthon töltik e-autójukat. Egy átlagos, családi méterű utcai terepjáró (SUV) teljes feltöltése esetében 84 százalékos drágulás jöhet. „A benzin és a gázolaj árának közelmúltbeli csökkenése ellenére az otthoni töltés költsége még mindig jó ár-érték arány ahhoz képest, mintha bármely üzemanyagért fizetnénk, de a helyzet ismét rávilágít, hogy a növekvő villamosenergia-árak milyen hatással vannak az emberek életének sok területére” – tette hozzá Dennis. Ben Nelmes, a New AutoMotive társalapítója hasonló véleményen van, szerinte továbbra is olcsóbb az elektromos modellek fenntartása.

Érdemes hozzátenni, hogy az Egyesült Királyságban sok más országhoz hasonlóan egyes szolgáltatók kedvezményes tarifát kínálnak a csúcsidőn kívül. Ez azt jelenti, hogy ilyen díjszabásokkal az e-autók fenntartása még olcsóbb lehet. Összességében azonban az ársapka növelése így is visszavetheti a piacot, már csak azért is, mert valószínűleg a nyilvános töltőállomásokon is jöhet a drágulás.

Zöld Közlekedés

Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban

A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.

Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését

A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:

  • C-HR
  • Camry
  • Land Cruiser
  • Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
  • új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:

  • Yaris
  • GR Yaris
  • Yaris Cross
  • Yaris Van
  • Proace City
  • Proace City Verso
  • Proace
  • Proace Verso
  • Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:

  • LBX
  • LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:

  • UX
  • NX
  • LC

A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.

Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X

A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.

Advertisement

Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!