

Zöld Közlekedés
Zöld rendszámot kapnak az elektromos motorok is
A kapcsolódó jogszabály hatályba lépésével már világoszöld alapszínű rendszámot használhatnak a tisztán elektromos meghajtású motorkerékpárok is. A környezetkímélő járművek üzemeltetői többféle adó- és illeték megfizetése alól mentesülnek – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-vel.
A közlemény szerint a magyarországi üvegházhatású gázkibocsátás ötödéért a közlekedési szektor, ezen belül 98 százalékban a közúti közlekedés felel. E környezetterhelés csökkentése nagyban elősegíthető a járműállomány korszerűsítésével, fiatalításával – tették hozzá, azzal együtt, hogy a tiszta járművek térnyerése az anyagi ösztönzők mellett szabályozási és szemléletformálási eszközökkel is támogatandó. Emlékeztettek, hogy idén tavasszal született döntés arról, hogy a kizárólag elektromos meghajtású motorkerékpárok is zöld rendszámmal szerelhetők fel. A járművek környezetkímélővé besorolását műszaki vizsga vagy hatósági szemle alkalmával kérhetik az üzemben tartók. Az új előírások augusztus 11-én lépnek hatályba. A környezetkímélőként bejegyzett motorkerékpárok első forgalomba helyezésük során világoszöld alapszínű hatósági jelzést kapnak – jelezték. Mint írták, a járműkategóriába a többi között a quadokat és a mopedautókat is beleértve három-négyszáz elektromos motorkerékpár közlekedik Magyarországon. A hétköznapi értelemben vett kétkerekű motorokból mintegy 150 elektromos hajtású lehet forgalomban idehaza.
A már használatban lévő járművek üzemben tartói is időszakos vizsgálaton vagy szemlén kérhetik a környezetkímélő besorolást – hívták fel a figyelmet.A tárca szerint a környezetkímélő motorkerékpárok után nem kell regisztrációs adót és visszterhes vagyonátruházási illetéket fizetni. Az év elejétől e tiszta járművek mentesülnek a gépjárműadó alól is. Az elektromos motorosoknak tehát nem kell megfizetniük a motorkerékpárok korától és műszaki jellemzőitől függő adóterheket, ezzel összesen több tízezer forintot takaríthatnak meg – olvasható az ITM közleményében.
Kép: elektrobiker.hu

Zöld Közlekedés
Egy korszak vége: lemond a Bentley a W12-es motorról
Sok más gyártóhoz hasonlóan a Bentley is úgy látja, hogy az elektromos mobilitásé a jövő.

A Bentley Motors brit luxusautógyár két évtized után búcsút int 12 hengeres W12-es motorjának – számol be az Electrek. A döntés hátterében az áll, hogy a márka sok más neves autógyártóhoz hasonlóan a teljesen elektromos jövő felé tart.
A Bentley már-már legendás, neve egyet jelent a minőséggel. A cég több mint egy évszázada gyárt olyan autókat, amelyek leginkább teljesítményükről és kiváló minőségükről ismertek. Az új idők viszont új igényeket jelentenek, a belső égésű motorok pedig egyre kevésbé felelnek meg az elvárásoknak.
A Volkswagen-csoporthoz tartozó luxusmárka 2020 őszén jelentette be, hogy tíz éven belül teljesen elektromossá kíván válni. A Beyond100 néven emlegetett fenntarthatósági stratégia részeként a vállalat üzletének minden elemét átdolgozza, hogy 2030-ra teljesen szén-dioxid-semleges lehessen. A cél megvalósításának érdekében a Bentley a következő tíz évben 2,5 milliárd fontot tervez befektetni, hogy egész modellkínálatát kizárólag akkumulátoros elektromos járművekre cserélje. Az angliai Crewe-ben egy mintagyárat is kialakítanának.
Bár a Bentley elektromos tervei ambiciózusak, az autógyártó továbbra sem vezetett be a piacra egy teljesen elektromos autót sem. A cég egyelőre két hibrid modellt kínál: a Flying Spurt és a Bentaygát. Hogy behozzák a lemaradást, 2025-től kezdődően öt éven át minden esztendőben új elektromos modellt mutatnának be.
Az elektromos jövő megalapítására és a károsanyag-kibocsátás csökkentésére tett erőfeszítések közepette a márka bejelentette, hogy kivezeti ikonikus, 12 hengeres W12-es benzines motorját. A terméket 2024-ben kezdenék el kivonni. „A fenntartható luxusmobilitás felé vezető utunk a Bentley Motors minden területén változtatáshoz vezet” – mondta Adrian Hallmark, a vállalat elnök-vezérigazgatója. Mint hozzátette, amikor a W12-es 2003-ban bevezették, a márkánál tudták, hogy a motor nemcsak az autóikat, hanem magát a céget is előre fogja hajtani. 20 évvel és több mint 100 ezer W12-essel később úgy érzik: eljött az idő, hogy visszavonják ezt a terméket.
A hír már csak azért is jelentős, mert a Bentley a 12 hengeres benzines motorok legnagyobb gyártója. A cég most azt tervezi, hogy az évtizeden belül teljesen felhagy a belső égésű motorok készítésével.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás óta
Ezért lehet kiváló befektetés a napelem a vállalatoknak
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Egy korszak vége: lemond a Bentley a W12-es motorról
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Ingyen napelem: felpörögtek a kifizetések
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Különleges szabadulószobát tervezett a Volkswagen
-
Egyéb3 nap telt el a létrehozás óta
Itthon is elérhetőek a könnyen tisztuló napelemek