Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

140 millió dollárt vesztett a Tesla egy üzleten

2021 elején úgy tűnt, hogy a Teslának bejön a Bitcoin-biznisz, de komoly bukás lett a vége.

Létrehozva:

|

140 millió dolláros, azaz mintegy 49 milliárd forintos veszteséget okozott 2022-ben a Teslának a Bitcoinba való befektetés – számol be a BBC. A vállalat az amerikai hatóságoknak azt kommunikálta, hogy összesen 204 milliót vesztett, kereskedelem révén viszont ebből 64 millió dollárt sikerült visszanyernie.

2021 elején a Tesla 1,5 milliárd dollárt fektetett be a kriptovalutába, a vállalat vezérigazgatója, Elon Musk akkor azt mondta, hogy a Bitcoint el fogják fogadni fizetőeszközként. Nem sokkal később azonban komoly fordulat jött, a cég Bitcoin-állományának nagy részét eladta, jelenleg mintegy 184 millió dollárnyi kriptovalutája van csak a cégnek.

Musk a kriptovaluták egyik nagy szószólója, a milliárdos vállalkozó a Twitteren és egyéb platformokon többször is tett olyan kijelentéseket, amelyekkel nagyban befolyásolta a piacot – Dogecoin értékét például korábban sikerült jelentősen felhajtania. A Tesla 2021. februári Bitcoin-felvásárlása is kedvezően hatott a kriptovalutára: a Bitcoin értéke 25 százalékkal, 48 ezer dollárra emelkedett, ami akkoriban rekordnak számított.

Amikor Musk a Twitteren 2021 márciusában bejelentette, hogy az amerikai ügyfelek a kriptovalutával is fizethetnek majd a Tesla autóiért, újabb növekedés indult. Két hónappal későbbre azonban a Bitcoin 10 százalékot esett, a vállalat pedig az éghajlatváltozási aggodalmakra hivatkozva visszalépett a tervtől. 2022 novemberében aztán közel 70 ezer dollárra emelkedett az érték, ám amikor a Tesla eladta állománya nagy részét, több mint 50 százalékos zuhanás következett.

Mint ismeretes, a kriptobányászat komoly megterhelést jelent a környezetnek: az Egyesült Királyság Pénzügyminisztériuma szerint a Bitcoin globális éves energiafogyasztása a becslések alapján nagyjából az Egyesült Királyság éves fogyasztásának 39 százalékát teszi ki –egyes kalkulációk még magasabbra teszik az arányt. A kriptobányászat környezeti problémái jól ismertek, sok esetben ezért már törekednek arra, hogy a valuták kisebb gondot okozzanak. A régóta várt Ethereum 2.0 például állítólag igen környezetbarát lesz.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban

A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.

Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését

A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:

  • C-HR
  • Camry
  • Land Cruiser
  • Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
  • új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:

  • Yaris
  • GR Yaris
  • Yaris Cross
  • Yaris Van
  • Proace City
  • Proace City Verso
  • Proace
  • Proace Verso
  • Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:

  • LBX
  • LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:

  • UX
  • NX
  • LC

A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.

Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X

A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.

Advertisement

Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!