Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Boysen 60 milliárdos beruházással fog elektromos autó alkatrészeket gyártani Nyíregyházán

A Boysen csoport 60 milliárd forintos beruházással 400 új munkahelyet hoz létre Nyíregyházán, ahol a cég elektromos autókhoz kapcsolódó alkatrészeket fog előállítani a BMW debreceni gyára számára – jelentette be hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

Létrehozva:

|

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető a zöldmezős beruházás budapesti bejelentésén arról számolt be, hogy a német vállalat akkumulátortartó-takaró lemezeket fog gyártani a BMW számára. Beszédében kiemelte, hogy ez lesz a cég első olyan üzeme, amelyben kizárólag elektromos autókhoz szükséges alkatrészeket fognak előállítani. Majd hozzátette, hogy a legmodernebb technológiára épülő gyárat megújuló energiára alapozzák. A nagyjából 60 milliárd forint értékű projektet az állam 5,6 milliárd forinttal támogatja, így segítve 400 új munkahely létrejöttét. Szijjártó Péter emlékeztetett, hogy az utóbbi években a világgazdaság kétszer is a feje tetejére állt, így minden bizonytalan, csak egyetlen folyamat zajlik rendíthetetlenül: az elektromos autók térnyerése. Leszögezte, hogy ez nem pusztán üzleti-gazdasági törvényszerűség, hanem politikai döntés eredménye is, amelynek meghozatalában az Európai Unió hatalmas szerepet játszott. Az EU az egyik élharcosa a 2050-es klímasemlegességi célok elérésének, az elektromos autóipari átállás “határozott EU-s politikai döntéssorozat eredménye”, ugyanis a közlekedés a környezetszennyezés egyik legfőbb forrása, átalakítása nélkül nem csökkenthető hosszú távon és nagy mértékben az ágazat károsanyag-kibocsátása – mutatott rá.

“Ezért is furcsa, amikor önmagukat zöldnek nevező politikusok az elektromos autóiparral szemben érvelnek, és azt próbálják meg felhasználni valamifajta zavarkeltésre és balhézásra” – vélekedett.
A miniszter fontosnak nevezte az elektromos autók gyártásához szükséges kapacitások létrehozását, s hangsúlyozta, hogy ezen beruházásokért “őrületes” európai verseny indult meg, különösképpen most, amikor az ukrajnai háború és az “elhibázott” szankciók nyomán a világgazdaság leszállóágban van.
“Tehát aki beruházásokat tud magához vonzani, annak lehet esélye arra, hogy elkerülje a recessziót és a tömeges munkanélküliséget” – fogalmazott.

Majd hozzátette, hogy hazánk is benevezett ebbe a versenybe, és e téren a világ legjobbjai között van. Erre példaként hozta fel, hogy mindhárom prémium német autógyár Magyarországra helyezte elektromobilitási stratégiája egy jelentős szeletét, és részben ennek köszönhetően számos beszállító is idetelepült keletről. Kiemelte, hogy Magyarország már ma is a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója. “Tehát ha valaki valamifajta titokzatos, új, veszélyes fogalomként kíván hivatkozni az elektromos akkumulátorgyártásra, annak a szíves figyelmét felhívom arra, hogy Magyarországon hatalmas elektromos akkumulátorgyárak működnek már most is, és a hatásuk közel sincs olyan, mint amit egyes, önmagukat fantasztikus szakértőknek minősítő, alapvetően ellenzéki politikusok próbálnak itt összehazudni” – közölte.

Advertisement

Szijjártó Péter kijelentette, hogy a nyugat-európai országok mindent megtesznek azért, hogy minél több náluk épüljön meg az elektromos autóiparhoz kapcsolódó gyárak közül, így Németországban is nemrég avatták fel a kínai CATL új üzemét. “Úgy látszik, hogy ami Németországban jó, azzal szemben Magyarországon egyeseknek kifogásuk van, csak nehogy kiderüljön, hogy az inspiráció is máshonnan érkezik” – mondta. Végül pedig arra is kitért, hogy az elmúlt nyolc évben összesen 183 nagy német beruházásról született döntés Magyarországon. Aláhúzta: ennek is köszönhető, hogy tavaly 13 százalékos növekedést követően ismét csúcsot döntött a kétoldalú kereskedelmi forgalom, volumene már október végére elérte az 56 milliárd eurót.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Újra birtokba vehetjük a rakpartot: elindult a nyári autómentes időszak a pesti alsó rakparton

Mozgás, pihenés és programok várják a látogatókat Budapest belvárosában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A mozogni és kikapcsolódni vágyók szombattól várhatóan augusztus 15-ig autómentes környezetben használhatják a Jane Haining rakpartot az Eötvös tér és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utcai lehajtó között, ahol programok sora várja az érdeklődőket – közölte az alternativenergia.hu. Közleményük szerint várhatóan szombattól – a már megszokott hétvégi rakpartnyitáson túl, ami a Margit híd és az Erzsébet híd közötti szakaszt érinti – két hónapon át, augusztus 15-ig teljes szélességében megnyílik az Eötvös tér és az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, a Március 15. térnél lévő Irányi utcai lehajtó közötti útszakasz. Hétvégente a már jól bevált gyakorlatnak megfelelően a Margit híd és az Erzsébet híd (Irányi utca) közötti autómentes rakpartszakaszt vehetik birtokukba a fővárosiak és az idelátogatók – írták. Hozzátették: a nyári rakpartnyitás igazodik a Nagykörúton szombaton kezdődő vágányfelújítási munkákhoz, figyelembe véve azok forgalomra gyakorolt hatását, biztosítva hétköznapokon a gépjárműforgalmat a Margit híd és a Lánchíd között.

A Jane Haining rakpartra a péntekről szombatra virradó éjszakától a nyári rakpartnyitás végéig nem hajthatnak be a gépjárművel és taxival közlekedők. A Pesti alsó rakpartot legegyszerűbben a Hungária-körgyűrűn lehet elkerülni, a belvárosban gépjárművel közlekedőknek pedig a Kiskörút, illetve a Budai alsó rakpart használatát javasolja a BKK. Hétköznap az észak felől érkezők az Eötvös térnél térhetnek le a rakpartról, a déli irányú közúti forgalom hétköznap és hétvégeken egyaránt az Irányi utcai lehajtón térhet a rakpartra, míg a Közraktár utcától északi irányba közlekedők a Havas utcánál hagyhatják el azt – közölték. A közlemény szerint a BKK az automatizáltan beérkező közúti adatok elemzése alapján megállapította, hogy a pesti alsó rakpart korábbi nyári megnyitása csak néhány belvárosi ponton okozott érezhető mértékű forgalmi változást. A legjobban érintett hatásterületen a forgalmi volumen átlagosan két százalékkal nőtt, az áthaladási sebesség pedig hét százalékkal csökkent, de a város úthálózata jól kezelte a változásokat. Az adatok azt mutatják, hogy a forgalom képes volt alkalmazkodni a rakpart megnyitásához – közölték.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák