Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Mercedes-AMG a jövő elektromos autóját építi

Létrehozva:

|

A Vision AMG koncepció megmutathatja a Mercedes-AMG jövőjét.

Egyre több hagyományos, jól ismert autógyártó dönt az elektromos modellek bevezetéséről. A trend már a luxusautók piacát is elérte, a Mercedes ehhez igazodva mutatta be Vision AMG nevű koncepcióját – számol be az interestingengineering.com. A modell betekintést nyújt a Mercedes-AMG elektromos, zöld jövőjébe. „A Vision AMG látványos stílusban mutatja be, hogy miként nézhet ki a Mercedes-AMG-nél a villamosítás, miközben hű marad a márka ízléséhez” – mondta Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG vállalatcsoport tervezési igazgatója. Mint hozzátette, a látványterv extrém arányai felkeltik a teljesítmény iránti bűvöletet és szenvedélyt. A Mercedes célja az, hogy 2030-ra legalább néhány piacon teljesen átálljon az elektromos autókra. Ennek keretében a vállalat most azt fontolgatja, hogy az affalterbachi székhelyű AMG-nél csak elektromos járműveket kezd el gyártani.

A Vision AMG innovatív, bivalyerős motorját a Mercedes-Benz 100 százalékos tulajdonában lévő leányvállalata, a YASA fejlesztette. A kompakt és könnyű gép sokkal erőteljesebb, mint a hagyományos elektromos motorok. A Mercedes határozottan halad elektromos jövője felé, a cég korábban bejelentette, hogy e-autója, a VISION EQXX egyetlen töltéssel közel ezer kilométert tehet meg. Ezt kétévnyi fejlesztés és tesztelés után sikerült is bebizonyítani.

Az AMG-nek van már tapasztalata az elektromos modellek terén, 2014-ben vezették be a limitált számú, a benzines verzión alapuló SLS AMG Electric Drive sportkocsit. Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH vezérigazgatója szerint az AMG éppen újraformálja magát. „Ahogy egykor az alapítóatyák, úgy az új kezdet lenyűgöző érzetét érezzük most mi is Affalterbachban” – nyilatkozta, hozzátéve, hogy jól meg lett határozva a villamosított jövő pályája. Mint kiemelte, az új tervvel azt mutatják meg, hogy 2025-től kezdődően miként illesztik be az AMG-t a teljesen elektromos jövőbe. „Az AMG-nél mindig is kiálltunk az érzelmek, a vezetési élmény, a kezelhetőség, a zseniális aerodinamikai jellemzők és más innovatív megoldások mellett” – mondta, kiemelve, hogy ezt az első, teljesen Affalterbachban tervezett akkumulátoros elektromos járműnél is figyelembe veszik.

Zöld Közlekedés

Ennél jobb elektromos SUV-ot most keresve sem találni

Létrehozva:

|

Szerző:

A Rivian R1S utakra és terepre egyaránt tökéletes választás.

A Rivian R1S elektromos utcai terepjárójáról (SUV) írt ismertetőt az Inside EVs. A lap összességében nagyon megelégedett a kocsival, amely városi környezetben és terepen egyaránt jól szerepelt a teszteken. Mint írják, az autó egy Range Rover, a Mercedes G osztály és egy Lamborghini Urus legjobb tulajdonságait ötvözi. A SUV 135 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral készül, hatótávja 508 kilométer. Az R1S a kezdetekben testvéréhez, az R1T-éhez hasonló 835 lóerős, négymotoros, összkerékhajtású rendszerrel lesz kapható. Ahogy az R1T esetében, úgy a gyártó a SUV-nál is 2024-ben egy olcsóbb, kétmotoros, 600 lóerős verziót is be akar vezetni.

0 Ft-os villanyszámla napelem rendszerrel. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Az Inside EVs a hosszú tesztelést követően arra jutott, hogy az új R1S még az R1T-nél is jobb választás a terepre. Ennek fő oka a rövidebb tengelytáv és teljes hossz, miközben a hajtáslánc és teljesítmény azonos. Az R1S könnyebben irányítható, ami off-road környezetben mindenképp komoly előny. A modellhez különböző vezetési módok is tartoznak, amelyek optimalizálják az egyes tényezőket, például a lengéscsillapítást. A vezetési élmény a tesztek alapján inkább egy sporszedánéra emlékeztet.

A Rivian szerint az R1S idővel kisebb akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz, ennek teljes kapacitása 105 kilowattóra, ami 418 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Emellett ugyanakkor egy maxi típust is be akarnak vezetni, itt 180 kilowattórás, 643 kilométer feletti hatótávú akkumulátoros rendszerről beszélhetünk. Minden Rivian modell 32 amperes, hordozható töltőkábellel érkezik, ezzel töltve, 240 volt adapterrel óránként 24 kilométer hatótáv érhető el, de persze egyéb módszerek is adottak az akkumulátor töltésére.

Az Inside EVs szerint a teljesítménybeli tulajdonságok mellett az autó megjelenése és a kényelemérzete is kimagasló. A kezelőfelület, a saját operációs rendszer, a vakfoltokra néző kamerák, illetve a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) tovább fokozzák a vezetési élményt. A modell az Egyesült Államokban 84 500 dolláros (mintegy 34 millió forintos) ártól érhető el. Később az R1S olcsóbb, kisebb teljesítményű verzióit is bevezetik majd a piacra.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák